Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora sportlégszűrőt vegyek?

Zolikelo kérdése:

Mekkora sportlégszűrőt vegyek?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Adott egy Ford Focus Mk1 1.8 TDDI amire vettem egy Races sportlégszűrőt. A gyári szűrővel a legmagasabb mért sebességem 198Km/h volt (természetesen németországban :) ) viszont a sportlégszűrővel kb örülök ha felkúszik 180ig. Tény, hogy gyárilag van beszerelve egy cső a légbeömlőhöz ami a légszűrőházhoz vezet (torlólevegő) de ezt a házat ki kellett szednem, hogy beférjen a sportlégszűrő. A fent leírtakon mélázgattam, hogy vajon az lehet a háttérben, hogy gyári állapotában hagyva a torlólevegő az ami a szűrőházba jutva biztosít jobb teljesítményt? Feltételezem, hogy mivel most nincs ott a ház, és nem egy zárt térbe jut kintről a levegő ez idézhet elő teljesítménycsökkenést. A másik gondolatom pedig az, hogy vagy túl nagy vagy túl kicsi a sportlégszűrő mérete. A jelenlegi 15 cm hosszú, 15 széles az alja és 11 cm széles a teteje. Kisebb vagy nagyobb kell? (Amennyiben ez a probléma). Köszi előre is! Üdv!

#tuning #sportlégszűrő #torlólevegő #Mekkora sportlégszűrőt vegyek
2020. okt. 18. 18:48
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Egy hét múlva új kérdés:

"Ha forralja a vizet a TDDI akkor hengerfejes?" :D

2020. okt. 18. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszi, az már meg lett csináltatva :p másrészt egy 1.8-as nem fogja neked a vizet forralni ha foglalkozol vele 220nál sem :)
2020. okt. 18. 18:56
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Kevés neki a nafta a tetején. Ugyanígy jártam motorral.
2020. okt. 18. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
75%
Meg még fel is tépi az aszfaltot azzal a max 115 lóerővel :D
2020. okt. 18. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Kedves 4es. Hiába jöttél ide kötözködni sajnks nem vagyok kíváncsi az ostoba megnyilvánulásaidra. Megjegyzem, hogy a családban van még ezen kívül három autó. (Renault Laguna GT, Opel Astra G 1.2, Audi A6 2.5 V6).

Az aszfaltszaggatásról annyit, hogy a fent említett Audi kb épphogy elhagyja a fordot ;) hogy miért? Máris elmondom (ha már a fizika fogalma kimaradt az életedből de van helyette google ahova be lehet írni, hogy hány lovas az 1.8 TDDI). Nos, a Ford az mindössze 1220Kg az Audi pedig 2190Kg - kb pont egy tonnával több-. Rengeteget számít. És gondolhatod, hogy az audi nem 115 ló ;) Másrészt létezik olyan is, hogy forgatónyomaték stb stb bár ezeket hiába is mondom Neked szerintem :) a lényeg, hogy ha kemény verdát akar az ember ahoz kell a lóerő IS de nem minden abból áll. Ha jól elverem a fordot, az még harmadikban is átforgatja a kereket ;) a szaros 115 lóerejével. És mi van ha nagyobb adagolócsúcsokat rakok bele? Mi van ha chippeltetem? Nyilván lehet ezt fokozni szép hosszan... láttam 36 éves fiatot is aszfaltot szaggatni :) na részemről ennyi. Üdv!

2020. okt. 18. 20:37
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
A sportlégszűrő menő telepi tuning, de valójában az esetek nagy részében ugyanígy szívatják vele magukat a tulajok. Nem tudom mekkora kéne, de az sem tesz jót, hogy a motortérből szívja a levegőt. Nem (csak) a torlólevegő hatás miatt ment oda a cső, hanem hogy hideg levegőt szívjon a turbo. A motortérben sokkal melegebb van, ami ugye kisebb sűrűségű, tehát a turbo kevesebbet képes szállítani belőle, ami teljesítménycsökkenéssel jár.
2020. okt. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"Másrészt létezik olyan is, hogy forgatónyomaték stb stb bár ezeket hiába is mondom Neked szerintem :)"


Azért ha rákeresel itt a nevemre, lehet rájössz, hogy ezeket pont nem nekem kell magyarázni.


" És mi van ha nagyobb adagolócsúcsokat rakok bele? Mi van ha chippeltetem? Nyilván lehet ezt fokozni szép hosszan..."


Akkor nem a gyakorin kérdeznél ;-)

2020. okt. 18. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Igazából nem teljesítménynövekedés céljából telepítettem ezt a szűrőt, sokkal inkább a hangja miatt. Igen, hasonló dologra gondoltam amit leírtál. Meg a meleg levegő a turbónak se olyan jó :/
2020. okt. 18. 21:37
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem azért, mert a gyári úgy van kialakítva, hogy hideg levegő kerüljön a légszűrőhöz, míg a sportlégszűrő a motortér meleg levegőjét szívja be.


Tanulságos videók.


[link]


Az első a gyári vs. short ram (SRI, azaz a légszűrő csak úgy simán minél rövidebb csövön a fojtószelephez vezeti a levegőt), valószínűleg nálad is most ez van.

A második a hideg levegő beszívás (CAI), aminél ugyan hosszabb a csőrendszer, de hideg levegőt szív be.


Persze ez autótípus függő, tehát más-más autóval/motor típussal más-más eredmény jöhet ki.

Az SRI előnye, hogy olcsó, magas fordulaton elvileg több teljesítményt ad (ha a motortér megfelelően tud hűlni, pl.: légbeömlő nyílások a motortérbe).

A CAI előnye, hogy a hideg levegő sűrűbb, aminek köszönhetően a motor nagyobb teljesítményt tud leadni. A legnagyobb hátránya, hogy mivel általában alulról vezetik be a hideg levegőt, ezért több port, és akár vizet is fel tud szívni (esős időben), ami kb. lenullázza a motort.


Én azt mondom, a te autódnál a gyári megoldás a legjobb.

Igazság szerint a sima sportlégszűrő (short ram) csupán feltöltött sportautóknál éri meg, mert ott kis túlzással mondva mindegy, hogy mekkora a levegő hőmérséklete, a turbó/kompresszor úgyis felmelegíti, és utána az intercooler dolga lehűteni.

Szívó motoroknál pedig erőteljes szívóhangot produkál, de csak nagy tempónál van haszna, amikor a motortér a menetszéltől hűlni tud.


A videókon azért látszik, hogy mennyire minimális a különbség a gyári, az SRI és a CAI között. Hétköznapi autózásban kb. észrevehetetlen...

2020. okt. 19. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
jó nagyot
2020. okt. 19. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!