Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada 1200 első veteránnak?

Lada 1200 első veteránnak?

Figyelt kérdés

Életem első veteránján gondolkozok, csak hobbinak, nem napi használatra. Eddig nem volt tapasztalatom régi autókkal, most ismerkedek csak.


Mennyire nehéz egy 1200est javítani (Műszaki érzékem van, de semmi közöm nem volt eddig az autókhoz, nem igazán értek hozzá.)? Könyvekből és netes videókból vajon meg tudnám javítani, ha pl. leállok vele az út szélén?


Alkatrész ellátottságról azt hallottam, hogy bőven van Ladához minden, eredeti és utángyártott is. Ez igaz?


Ajánlanátok a Ladát? Bármi tapasztalatot, tanácsot örömmel fogadok.

Köszi!



2020. okt. 19. 20:44
 1/8 anonim ***** válasza:
77%
Én annyira nem értek a témához, de van egy barátom, akinek ilyen az első kocsija, ő 700 ezerért vette, nagyon szép állapotban van. Alkatrész van hozzá bőven, pár ezer Ft-ért lehet egész sok cuccot venni. Nyilván hobbiautó, nem sokszor megy vele, de amikor igen, akkor nagy valószínűséggel történik valami, amit javítani kell utána. Gondolom könnyen lehet szerelni, régen mindenki magának csinálta, biztos vannak ilyen könyvek, használati útmutatók. Úgyhogy én ajánlom, szerintem szép kocsi, kényelmes bőrülések vannak, amiben ültem, hatalmasnak tűnő üvegfelületek, teljesen más világ.
2020. okt. 19. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Morzsi007 ***** válasza:
100%
A Lada egyszerű, mint a faék a modern autókhoz képest, itt inkább mechanikai problémákkal (kopó alkatrészek cseréje) kell számolni, gyújtás beállítás, rohadás. Az elektronika az kimerül a világításnál kb. De, az útszélen nem biztos, hogy meg tudod javítani ezzel a tapasztalattal, az érzék egy dolog, csak tudd mihez, hogyan kell nyúlni. Anno pár haveromnak ilyen volt az első kocsija, nem veteránként vette akkor hanem normál autónak, normál használatra. Kuplungot cseréltünk benne meg fék betétet emlékszem.:-))
2020. okt. 22. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
30 évig volt LADA-nk (3 db) a családban, 1200, 1200S, 1500S. Szerintem vedd meg ha tetszik, nem egy túlbonyolított szerkezet és alkatrész is lesz hozzá. A legnagyobb gondod szerintem a folyton elő-elő kerülő rozsdával lesz, amit nem biztos, hogy mindig tudsz orvosolni szakértő karosszériás nélkül, akik viszont nem szeretnek LADA-val foglalkozni (tisztelet a kivételnek).
2020. okt. 22. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Nekem 2106-om van, a legnagyobb bajuk valóban a rozsda. Pár százezerért rozsdamenteset már lehetetlen kifogni, maximum szökőévente egyszer. akiknek van ladájuk tisztában vannak az árakkal, több ladás adokveszek csoportban benne vagyok, 2101-ből 350000-ig porrá rohadtak vannak, vagy olyanok amiknek a fél kasztnijuk gittből áll. 350-től 800-ig vannak az elfogadható, normális állapotúak, 800-tól felfele pedig a szép állapotúak, amik kis ráfordítással akár OT-re is felkészíthetők (2106/2103-nál 600 a legalja és vannak 3 millióért is). Ez az út szélén magjavítás dolog szerencsefüggő,pl ha a futóműben adná meg magát valami biztos nem állnék neki szerelni 5-10 fokban. A legtöbb csavar az enyémen úgy be volt rohadva, hogy gondolkodás nélkül a flexet vettem elő gömbfej és lengőkar cserénél. ha a motorban mondjuk gyújtási hiba van azt valóban meg lehet csinálni az út szélén, de egy kuplung csere felejtős. Ezektől eltekintve igen , tudom ajánlani, pár dolgot leszámítva az alkatrészeket valóban könnyű beszerezni, 2101-2107, a műszaki tartalom nagyjából ugyanaz. Utángyártott alkatrésznél pedig bele lehet futni igen silány minőségűekbe, néha jobb a bontott mint az utángyártott. Vásárlásnál mindenképp nézd át a kerékjáratokat és az alvázat nincs e valahol egy tenyérnyi lyuk, ha csak felületi rozsda van az nem gáz.
2020. okt. 22. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a választ mindenkinek!


Olyan 900ezer-1,2 milka közötti Ladát vennék, aztán pedig az OT lenne a cél.

Szerelésnél nem a bonyolult, már nagyobb szaktudást igénylő dolgokat értettem, hanem pl gyújtást beállítani, alap kopó alkatrészeket cserélni ...stb. Szóval a viszonylag egyszerűbbnek tűnő dolgokat. De ezek szerint ezzel se lesz problémám, szép lassan meg úgyis megtanulom.


Ment a zöld mindenkinek!

2020. okt. 22. 13:17
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Valóban nem nehéz, mert egy 10-es 13-as kulccsal és egy csillag-csavarhúzóval szinte mindent szét tudsz szedni.

A baj ott kezdődik, hogy amikor megáll alattad, akkor és -tapasztalat hiányában- nem tudod, hogy mit kell csinálni.

Vegyünk egy hétköznapi esetet:

Kifogástalan autó, egyik pillanatról a másikra megáll. Indító forgat, AC nyom, porlasztó tiszta. trafó ad szikrát, kábelek helyükön, gyertyák jók.

Hogyan tovább, hol keresed a hibát?

2020. okt. 22. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Előző vagyok.

Nem vizsgáztatni akarlak, csupán rávilágítani, hogy az autó egyszerű felépítése és könnyű szerelhetősége, még semmit nem jelent, mivel azt írtad, nem értesz hozzá.

2020. okt. 22. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Persze,értem én,hogy mire gondolsz. Ilyen esetben nyilván szívás van,de ha valami egyszerűbb probléma lép fel (pl gyertya cserés lesz vagy más dolog,ami út mentén is javítható,persze ha van alkatrész) akkor azzal meg tudnék-e birkózni.


Terveztem,hogy veszek könyveket,amik kifejezetten a Ladák karbantartásáról,szereléséről szólnak. Valamint ha valami elromlik,akkor első körben megpróbálnám magam megcsinálni és ha nem sikerül,csak akkor vinném szervízbe. Egy idő után csak megtanulnám a fő dolgokat (vagy nem :D).

Köszi a választ!

2020. okt. 22. 19:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!