Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Láncos vezérlésű autónál...

Láncos vezérlésű autónál mennyire ártalmas, ha kézifék helyett 1.-be vagy hátramenet bekapcsolásával rögzítem le az autót?

Figyelt kérdés
Emelkedőn 1.es, lejtőn hátramenet fokozat. (Esetembe egy 120-as skodánál)

2020. nov. 2. 20:29
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Alapból semennyire, de ha ennek köszönhetően átugrik, akkor az végzetes lehet a motorra nézve.


Amúgy mi az értelme, hogy pont a forgásiránnyal ellentétes fokozatba kapcsolsz?

2020. nov. 2. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Föl nem foghatom, miért nem a rögzítőféket (kéziféket) használják egyesek az autó rögzítésére.

Árt az autónak? Hát, ha az az eszköz direkt erre van csinálva, akkor olyan nagyon nem árthat. Ha meg úgy vesszük, minden árt: ha mész vele, ha állsz vele, ha Nap süti, ha eső esik rá stb. stb. Meg amúgy érdekelne, hogy mit is kéne félteni egy Skoda 120L matuzsálemen, amelyiknél többet ér a beletankolt benzin, mint az autó.

2020. nov. 2. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
25%

Emelkedőn, lejtőn kötlező sebességben hagyni ÉS a kéziféket is használni ÉS a padka felé kormányozni. Azt hittem ez alap...


Egyébként semennyire sem ártalmas az autónak: ha így elgurul, akkor már úgyis kuka volt a motorod.

2020. nov. 2. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
91%

2-es: olyat láttam már, hogy állt egy hónapot az autó és utána kalapáccsal kellett kiengedni a kéziféket (na nem a karnál), befagyni meg akár 1 éjszaka alatt is be tud.

Sebességben hagyott autónál ezek kevésbé fenyegetnek.

Amúgy meg, vízszintes talajon nem érdekes (nem árt), emelkedőn meg ahogy a 3-as írta.

2020. nov. 2. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Most már naponta jöttök az ilyen bugyuta kérdésekkel.

A kézifék arra való hogy rögzítsd az autót !

Ezt olyan nehéz felfogni????

2020. nov. 3. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
57%
Elvileg meg tud nyúlni a lánc, és átugorhat a vezérlés. Meg így belegondolva se hangzik valami jól, hogy az egész kocsi súlya a hajtásláncra nehezedik. Mondjuk apám is simán ráengedi az 1,6 tonnát az automata váltóra, ahhoz tényleg nagy emelkedőnek vagy lejtőnek kell lennie, hogy behúzza a kéziféket. Én is így szoktam meg, csak meredek helyeken húzom be, vagy ha járó motorral állok valahol, ha lassan 2 évtized alatt nem lett tőle baja a kocsinak, akkor már nem változtatok, majd ha lesz esetleg új autóm, ott a kezdetektől használom majd a kéziféket.
2020. nov. 3. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
49%
6-os: az automata váltó annyiban más, hogy ha abban van P fokozat, akkor nyugodtan rá lehet engedni az autót - az arra való.
2020. nov. 4. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Ha nagyon kis emelkedőn van lejtőn parkolt hosszabb ideig, akkor volt olyan, hogy alig lehetett kirángatni a váltókart P-ből, azért gondoltam, hogy nem tesz jót neki. De az én kocsimmal is volt ilyen, hogy leparkoltam, aztán másnap elég nagy erőfeszítéssel lehetett csak 1-esből kivenni, azóta ott üres+kézifékkel állok meg.
2020. nov. 4. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Az mondja, hogy egy S120-as vezérműve képes átugrani, aki még nem látott faros Skoda vezérműláncot és fogaskerekeket. Nagyon kicsi a távolság, és egyszerűen képtelenség hogy a lánc átugorjon. Ha esetleg extrém mértékben megnyúlna, először is olyan hangja lenne, hogy be sem mered indítani, másodszor pedig már régen ledarálta volna a vezérműdekli alumínium fedelét.

A másik, ez a -sebességbe hagyom, mert úgy biztonságos- sztori pedig egy ezerszer lerágott csont.

Az autó rögzítésére kitalálták kéziféket, a sebváltónak nem ez a feladata.

2020. nov. 11. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!