Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy feltételezhetően rendszere...

Egy feltételezhetően rendszeresen karbantartott felső közép kategóriás autónak, (pl Audi A4) hány kilométert kellene elfutnia motorfelujítás nélkül?

Figyelt kérdés
2020. nov. 10. 19:26
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez nem meghatározható kilóméterben. Nagyban függ a használat módjától is. Látod a kínálatban is, hogy valakinek elfut 400ezret is felújítás nélkül, valaki meg legyilkolja 100ezer alatt igaz karbantartás nélkül.
2020. nov. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
De 400 fölött már szinte biztosan tropa?
2020. nov. 10. 20:02
 3/8 A kérdező kommentje:
Na?
2020. nov. 10. 20:23
 4/8 anonim ***** válasza:
Nem, semmi sem biztos. Volt egy sorozat neten, ott mutattak egy dízel kocsit ami egymillió felett futott, motorfelújítás nélkül.
2020. nov. 10. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ezt így nem lehet megmondani. Audi A4-esben is volt pl az 1.8 TSI, amely egy guruló problémahalmaz, meg van a 3.0 TDI, amik mennek 500-600 ezer kilómétereket gyári turbóval, és max 1-2 db befecskendezőt kell felújítani a 6ból időközben.
2020. nov. 10. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ez nagyban függ a konkrét motortól. Vannak tervezési hibákkal küzdő típusok, amik ideje korán elkezdik zabálni az olajat, bár nem ez a jellemző. A nagyobb utazóautók motorjai valószínűleg többet ki fognak bírni, mint egy 1.2-es városi cirkáló. Egy átlag autónak fél milliót legalább illik elmenni felújítás nélkül. Láttam 1.6 Octaviát 560ezer km-rel, és állítólag nem volt semmi baja. Normálisan használva, jól karbantartva nagyon sokat kibír egy motor.
2020. nov. 10. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem lehet megmondani, ahogy írták már, motortól függ, és még inkább a használat módjától, valamint a karbantartás minőségétől.


A gond az, hogy használtan te már úgy veszel ilyen autót mondjuk 200 ezer kilométerrel, hogy fogalmad sincs, vajon az előző 200 ezret milyen módon rakták az autóba. Városi dugóban araszolva, vagy pályán? Hidegen nyélgázon, vagy figyelve hogy az olaj elérje az üzemi hőfokot?

Le volt cserélve az olaj időben és megfelelő minőségűre, vagy sem?

Ezekre legtöbb esetben csak találgatni lehet, amikor sok kilométerrel veszel használt autót.


Egyébként én Audikban kevésbé vagyok otthon, BMW-ben sokkal inkább. Ott például az igazán régi, '90-es években gyártott M50 és M52 hathengeres benzinmotorok ugyan egy idő után majdnem mind elkezdik enni az olajat kisebb-nagyobb mértékben, ennek ellenére 500-600 ezer, sőt, nem kevés esetben akár 1 millió kilométert is elmennek, mielőtt magához a motorhoz hozzá kéne nyúlni. A Mercedes régi dízelmotorjaira szintén igaz ez, egy dízel W124-nek 500 ezer kilométer ha jól tartották, majdhogynem bejáratás.


Aztán persze az említett M50-M52 motorral szerelt BMW modellekből is volt TDS dízelmotoros változat, abból jó ha 300 ezret kihozol mielőtt hengerfejezni kell.


Szóval egy jó motortól egy prémiumautóban szerintem 400-500 ezer km lehetne az elvárás akkor, ha tényleg újkorától kezdve ésszel használták és ésszel szervizelték.

2020. nov. 11. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Figyelj, nekünk kB az 20 éve van egy skodánk, rendszeresen karban van tartva, és csak 175874 km-t futott, mert csak arra használtam, hogy élmények vele a boltba, kisebb távokra.

És semmi baja.

2020. nov. 13. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!