Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ereszt le a kocsi...

Miért ereszt le a kocsi gumija fújás után egyből 2 bárra 2,5 bárról?

Figyelt kérdés

2020. nov. 13. 16:13
 1/7 anonim ***** válasza:
66%
Mert amikor leveszed a szelepről, kifúj valamennyi levegőt. Utána ráteszed méréshez, megint kifúj valamennyit. Ezen felül a légnyomást a környezet légnyomása is befolyásolja.
2020. nov. 13. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Próbáljad meg 3-ra fújni, akkor 2.5-re fog visszaereszteni.
2020. nov. 13. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Arra gondolsz, hogy amíg nyomja a kompresszor, 2,5 bárt mér és amikor leállítod, 2 bárt? Ennek oka, hogy nem precíziós műszered van.
2020. nov. 13. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem ereszt le. A 2,5 akkor van amikor nyomod neki a kompresszorral, a 2 a valós. Kutaknál szoktam figyelni, hogy nem értik. Nyomja a + gombot, és megáll az előírt értéknél. Pedig fújás közben a műszer azt mutat amit akar, 6 méter cső van a szelep és a műszer között. Felmehet akár 4 barra is. Amikor megszakítod a fújást, és ahova beáll a műszer, az a valós érték.
2020. nov. 13. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
4-es jól mondja. Benzinkúton én is így szoktam.
2020. nov. 15. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"fújás közben a műszer azt mutat amit akar"

Fújás közben akkorát mutat a műszer, amekkora nyomás átmegy rajta.


Az #1-es vagyok és nem értem miért lettem lepontozva.

2020. nov. 15. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Azért, mert most is, ott is nettó hülyeséget írtál.

A kompresszoroszlopig a valahol jól eldugott kompresszor tartályától valami jó vastag, kb. colos csövön jön a levegő. Ezt te beleengeded egy kb. 5 mm belső átmérőjű 6 méteres csőbe, aminek a végén ott a kerék, egy a csőnél is szűkebb keresztmetszetű szeleppel. Feltöltés közben a műszer azt az értéket fogja mérni, amennyire a kb. 8 barra felnyomott nagy tartály nyomása lecsökken az oszlopig akkora légáramlás mellett, amennyit a hosszú vékony gumitömlő engedélyez. A nyomás amúgy nem megy át semmin, a levegő megy át, aminek van nyomása. Itt te egy pneumatikus nyomás-osztó közepén nézed a nyomást, aminek a forrása a 10-20 méterre lévő kompresszor, egyik eleme a vastag cső, a másik eleme a vékony tömlő. A tartály nyomásához képest a két csőszakasz hosszának és keresztmetszetének arányai adják ki azt, hogy pontosan mit fog jelezni a műszer.

Kicsit pontatlanul fogalmaztam az előző hozzászólásomban (4), mert a legpontosabb az érték akkor, ha az ember egy tizeddel túlfújja, és utána a (-) gommbal áll be a nyomásra, mert a műszer ilyenkor alulról áll be az értékre, nem felülről.

2020. nov. 15. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!