Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada mennyire megbízható?

Lada mennyire megbízható?

Figyelt kérdés

Főként az 1200es érdekelne, de más is jöhet. Hobbiautónak lenne, csak jó időben, amúgy garázsban állna, nem lenne túlhajszolva.

Fontos lenne, hogy olyan autót vegyek, ami úgymond megbízható (tudom..régi autóval ne várjak csodákat...), mivel nem vagyok autószerelő, alap dolgokon kívül (olajcsere, szűrők cseréje, gyertyacsere...stb lecserélése) mást nem igazán tudnék megcsinálni.


Szóval összességében mennyi bajom lenne egy 1200es Ladával (rozsdát leszámítva)?

Ha a karburátor jól be van állítva és tisztítva, akkor mennyire gyakori, hogy valamit állítani kell rajta?


Bármi tapasztalat, tanács van, azt örömmel fogadom!



2020. nov. 21. 18:53
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
100%

Ha tip-top állapotban van, akkor sok baj nincs vele, de erre kicsi az esélyed. Ha van egy szervizkönyved (javítási utasítás), akkor a felmerülő gondok jelentős részét meg tudod oldani.Amikor még autónak számított volt egy. Napi autóként havonta kellett valami egyszerűt javítani rajta. A megszakító beállítása rendszeres, a tiszta karburátor átmeneti állapot (különösen az aktuális 95 nevű szégyennel). A futóművet egyszer kell rendbe rakatni, akkor sokáig jó lesz.

A vezetés nagyobb fizikai erőket kíván, mint amit ma elfogadhatónak tartunk.

A váltója legendás (nincs áttétel, közvetlenül a mechanikához csatlakozik a váltókar)

A hátsókerék hajtás megtréfálhat, ha nem vagy hozzászokva.

2020. nov. 21. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 A kérdező kommentje:

Olyan 800ezer-1,5 milliós sávban nézegetek. Itt már találtam felújítottakat is.


De akkor az a lényeg, hogy a legtöbb problémát meg fogom tudni oldani. Karburátor tisztítást/beállítást terveztem, hogy megtanulom. Pár ezerért lehet venni karbit, gyakorlásra remélhetőleg jó lesz.


Köszönöm a választ,ment a zöld!

2020. nov. 21. 20:18
 3/25 anonim ***** válasza:
100%

Úgy tűnik számodra a karburátor a legnagyobb mumus.

Hidd el, egy 30 fölötti kereklámpáson akadhat még számtalan egyéb probléma is, ráadásul olyan is, amit nem tudsz előre "begyakorolni".

2020. nov. 21. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 A kérdező kommentje:

Hát igen, a karburátortól kissé f0s0k... :D Videón elnézve a tisztítást elég macerásnak tűnik, de itt az idő megtanulnom.


Ezt most találtam: https://www.youtube.com/watch?v=gxeZCX046AI&t=424s

A videóban lévő javítások egészen egyszerűnek tűnnek, szerintem nagy részét elsőre is sikerülne megcsinálnom. De majd persze kiderül, hogy ha egy nyáron, tűző napon, valahol az országúton, mindentől távol valami miatt megáll, hogy akkor ugyan mit kezdek... :D

2020. nov. 21. 21:12
 5/25 anonim ***** válasza:
100%

A Ladákat többféle karburátorral gyártották. szerelj be vízcsapdás benzinszűrőt, akkor a karburátor tisztítása nem lesz rendszeres feladat. Állítólag a 100-as benzinből nem válik ki szmötyi.

A gyári szerszámkészlet, egy csillag-villás kulcskészlet legyen nálad. Tartalék gyertyák, égők, megszakító, kondenzátor legyen nálad. Ha a keréék belsővel van szerelve akkor gumijavító készlet. A rotor szeret beégni és az elosztófedél szeret megrepedni.

A saját tapasztalatod alapján ezt a listát majd bővíteni fogod.

Rendszeresen "járasd meg", akkor nem lesznek lerakódások. Hosszú állás után érdemes lehet kurblival átforgatni a motort indítás előtt ("megtörni az olajat").

2020. nov. 21. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy ennyi mindent leírtál!

Vízcsapdás benzinszűrőt (és a többi alkatrészt) akkor mindenképp beszerzek.


Hosszabb ideig csak télen fog állni, de akkor is néha majd elviszem egy körre, ha száraz idő van. Amúgy minden héten használnám (hétvégente) országúton, kisebb túrákra.

2020. nov. 21. 21:33
 7/25 anonim ***** válasza:
100%

Gumijavító készlet.... Vicces gyerek lehetsz #5!

Ki ne találd már, hogy valaki -pláne egy kezdő vezető- 2020-ban nekiáll az út szélén a defektes kereket levenni, a belsőt kiszedni, megragasztani, aztán visszaszerelni.

(és még jó hogy nem a salleres megoldást ajánlod)

Ja, ha gumijavító készletet ajánlod, akkor legyen teljes a felszereltség:emelő, ékek, keresztkulcs, két gumiszerelő vas (már aki tudja használni) továbbá síkpor és pumpa.


Szerintem meg inkább elegendő egy normál méretű és állapotú pótkerék.;)

A kurblira -ha nem baj- már nem is reagálnék.

Bár van egy-két sztorim arról is......pl .traumatológia.

2020. nov. 21. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
100%
Pedig milyen jó volt az a kurbli, amikor egyedül állítottam a gyújtást vagy lemerült az akkumulátor!
2020. nov. 21. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
100%
Indítani soha nem indítottam vele, de beállításokhoz sokkal jobb volt, mint a 100-as Škoda megoldása, ahol az ékszíjtárcsákat, vagy az ékszíjat hajtottuk kézzel
2020. nov. 21. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 veterán vas ***** válasza:
100%

#5

-Az 1200-es Ladák többféle karburátorral gyártották? ...na mesélj.

-Ha normális motorolajat használ, azt nem kell "megtörni".

-Az jó, ha van tartalék megszakító vagy kondenzátor. De szerinted hogyan fogja megállapítani a hibát, és hogyan fogja kicserélni?


Gondolkozz!

2020. nov. 21. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!