Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hideg motort meddig pörgethetem?

Hideg motort meddig pörgethetem?

Figyelt kérdés

1.8-as benzines Mazda 3/Mazda L Duratec HE motor.

Direkt kérdezem úgy, hogy hidegen mert többnyire így indulok vele, most télen is, mivel szeretném, hogy minnél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet a motorolaj.

Az olaj cserélve van benne általában már 9000-9500km környékén, a kocsira úgy általában vigyázva van, nem eszik se olajat se vizet, teljesítménye is jónak tűnik bár mérve nem lett és csak meleg motornál szokott lenni elpörgetve maxig meg jobban terhelve egy-egy éjjeli országúti crusing-nál.


A procedura. Indítás után várok kb 30-90mp-et, többnyire mindig addig amíg a megemelkedett alapjárati fordulatszám előszőr visszaesik a kicsit.

Majd indulás és kapásból gyorsításnál 2500-2700-ig pörgetem, folyamatos haladásnál 2000-2500 között próbálom tartani, városban haladok vele többnyire így 3-asnál feljébb eleve nem váltok.

De van amikor 2500-3000-ig is elpörgetem gyorsításnál. 3000-en túl nem szoktam arra figyelek. Én úgy tudom, benzineseket ilyen tartományban illik használni ahhoz, hogy ne szenvedjen a motor semmilyen esetben és mindig ott legyen a nyomaték.


Eddig még nem tapasztalom, hogy rosszul csinálnám a dolgot sőt kifejezetten úgy tapasztalom, hogy jól, elindulás után kb 200-500 méter múlva már langyos levegőt fúj be az autó szóval a víz elég hamar melegszik így ami jó esetben segít a motornak is hamarabb felmelegedni.


Úgy tudom többet ártana, ha 1500-1700 között nyúzom a motort üzemanyag spórolásból meg kíméletességből ahogy az is ha egyhelyben járatom amíg be nem melegszik és az üzemi hőmérsékletet minnél hamarabb el kell érni, annál hamarabb kezdhetem el használni igazán az autót.

Azt nem tudom csak, kb mi a maximum fordulat ameddig szabad pörgetni egy hideg motort. (mármint ezt a motort ezzel a térfogattal)

Azért kérdezem, mert ha esetleg mégis ártok ezzel a motornak akkor azt nem ártana tudni.



2020. nov. 23. 16:20
 1/6 anonim ***** válasza:
72%
Tökéletesen csinálod. Hidegen 3000-es fordulat fölé ne vidd és akkor minden jó. Ha már teljesen meleg, bármeddig forgathatod a piros vonal alatt, max többet fogyaszt :)
2020. nov. 23. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Hideg motort nem nagyon szabad erősen pörgetni./ 2000-2500 rpm/

Érdemes egy fél percet járatni,amíg az ember elkészül az indulás előtt.

Az olaj min.20-30 mp alatt ér el a motor távolabbi részeibe hidegen,ezt célszerű kivárni.

Egy hideg indítással a motor annyit kopik ,mintha 300-400 km-t autóznál meleg motorral.Érdemes várni egy kicsit!

2020. nov. 23. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat! A várással nincs gond, de túl sokáig se várok, hogy ne járassam egy helyben ha nem muszáj nem azért mert ne járathatnám hidegindítás után akár órákig egyhelyben, télen amikor sokáig álltam egyhelyben valahol akkor kb 3-4x ráindítottam hidegen és járattam álló helyzetben csak hogy fűtsek. De úgy tudom nem tesz jót mert elégtelen az égés vagy micsoda meg nem is melegszik alapjáraton a motor annyira mint kellene, fogyasztást meg pont leszarom, aki óránként 1-1,5 liter benzint nem képes megfizetni meg spórol az üzemanyagon, hogy az olcsóbbat az olcsóbb kúton meg az olcsó olajszűrő olcsó olaj olcsó gumik az ne tartson autót meg semmit amitől sajnálja a pénzt. Viszont azonnal se indulok el vele, szóval azért a 30-60mp kb mindig megvan akármilyen hőmérséklet mellett. De ahogy kitapasztaltam, megvárom míg az indítás után megemelkedett alapjárati fordulatszám visszaesik eggyel, akkor már indulhatok bátran, persze ez akár lehet több mint 90mp is.

Másrészt menet közben általában a váltóból próbálok tippelni a motorra. Mert hidegen kicsit más rakosgatni a fokozatokat mint melegen. Ha már a váltás kényelmes és becuppan a váltó a fokozatba akkor már talán a motor is kezd jó lenni.

2020. nov. 23. 17:30
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Bőven elég 30 mp egy autónak melegítés gyanánt(hacsak nincs bepárásodva vagy befagyva a szélvédő, mert akkor nem látsz ki), persze 1 perctől sem lesz baja, de annál több teljesen felesleges, ha más nem akadályoz az indulásban. Olcsó üzemanyagról annyit, hogy mindenhol ugyanazt az üzemanyagot adják és rendszeres bevizsgálás van, tehát drágább üzemanyag csak pénzkidobás.
2020. nov. 23. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Így van ellenben az adalékanyagok eltérőek nem csak OMV, MOL, Shell vagy Lukoil közt hanem még sokszor kutak közt is. Azért szokik meg az ember egy kutat legalábbis én például csak OMV és lehetőség szerint abból is csak egy kút, mert akkor a motor mindig ugyanazt a keveréket kapja, ugyanazokkal az adalékokkal és a motorvezérlő is erre fog ráálni. Drágább meg olcsóbb üzemanyag közt meg az oktánszám különbség van amit vagy ki tud használni az autó vagy nem illetve az adalékanyag. Az már a te döntésed, hogy te veszel külön adalékot és beleöntöd tankolásonként a kocsiba vagy megveszed a benzinnel együtt bekeverten, de az ár nem csak úgy van, ténylegesen több vagy más adalék kerül a 100-asba például mint a 95-ösbe, kérdés szükséged van e rá.


Olcsó üzemanyag alatt itt most a mindenféle magánkutat meg lehető legolcsóbb kutakat értettem, sőt még azt is aki hordónként veszi az üzemanyagot valami telepről vagy a gázolajat ami kb annyira van bevizsgálva mint a frissen műszakiztatott rozsdahalmaz autók.

Ahogy alkatrészek, szűrők, olajok, folyadékok közt is van különbség ártól, helytől, márkától, minősítéstől függően úgy a tűzelőanyagok közt is van különbség mind minőségben, mind oktánszámban, mind adalékanyagban.

Csak van aki fillérba**ó és sajnálja a kocsiba a 100-ast.

Én az elején például 95-öset tankoltam de abból is csak a prémiumot. Aztán amikor bejött az E10 akkor átálltam a 100-asra ellenben egy idő után mindig kivillant a motorhiba lámpa akárhányszor töröltem, az EGR szelepre panaszkodott. Amint visszaálltam a 95-ösre azonnal megszűnt a hiba, azóta most 95-össel megyek megint.

Mai napig nem tudom miért volt, de ez is mutatja mennyire valós az eltérés benzin és benzin közt. Ellenben például ha mennék megint valamikor éjjel crusolni ahol pörgetem a motort akkor lehet megint 100-asat raknék bele.

2020. nov. 23. 18:05
 6/6 anonim ***** válasza:
66%
Igen, ebben igazad van. DE! Vannak olyan autók, amik kényesek az üzemanyagra, az olajra, mindenre(nagyobb teljesítmény van ugyanolyan anyagból kihozva, mint a régiekből, ezért fontosabb a jó körülmény, hogy tovább bírja) aztán vannak azok autók, mint pl. a régi toyoták, hogy bármivel elmennek. Az adalékolás szerintem hülyeség amit írtál, hogy aszerint állít után az autó, de ez csak az én véleményem. Ha mindig máshol tankolsz, akkor mindig más területet fog megtisztítani az autódon az adalék, és előbb-utóbb tiszta lesz mindenhol. Ha ugyanolyan raksz mindig, akkor azt a területet nagyon kitakarítja, de más területek koszosak maradnak.(persze, ezek nincsenek alátámasztva semmivel, de nekem ez a logikus) Lehet, hogy egy picit össze-vissza fogalmaztam, de érted a lényeget.
2020. nov. 23. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!