Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell viselkednie egy...

Hogyan kell viselkednie egy leállított robogó (Honda Dio AF28) lámpáinak?

Figyelt kérdés

Egy működésképtelen Honda Dio AF28 robogót újítok fel. Beindításra még nem került sor az állapotából kifolyólag, de akkura kötve próbálgattam már az elektromos berendezések működőképességét (lámpák, duda). A féklámpa és a duda működik, az első-hátsó lámpa nem reagál kapcsolásra, járó motor hiányában. Az irányjelzők bekapcsoláskor egyet villannak és utána világítanak, míg ki nem kapcsolom őket. Ez így rendben van akkura kapcsolva, álló motornál, vagy így is működniük kellene?


Szeretném tavaszra rendbe hozni és a korából kifolyólag nem egyszerű minden alkatrész beszerzése. Van, amit rendelnem kell, ezért fontos volna tudnom, mire van szükségem.


+ 1 kérdés (ha benne vagy a robogózásban): A külön olajszivattyút csak akkor szokták kikötni és helyette keveréket tankolni, ha nagyobb hengert tesznek a motorra? Vagy gyakran elromlik és azért? Esetleg más oka van (nekem nem jut eszembe más logikus érv)? Az enyém ki volt kötve, mikor a motor hozzám került, de szeretném eredeti állapotba hozni és nem szórakozni keverékkel.


A válaszokat előre is köszönöm!



2020. nov. 29. 21:01
 1/2 anonim ***** válasza:

Nem normális amit az index csinál, feltéve ha tényleg akkura tetted nem csak töltőre. Vagy a relé a rossz, (elég olcsó ezekhez, Piaggionál egyben van a fesszabályzóval az drága mulatság) vagy pedig valamelyik izzó kiégett.

A különolajzást leggyakrabban akkor szokták kikötni, ha megszorul miatta a henger mert elromlik a szivattyú. Persze akad aki elővigyázatosságból iktatja ki, de szerintem felesleges, nekem sosem volt a szivattyúval semmi bajom, bár én sokkal többször hajtottam 4T robogót. A hengerméretnek ehhez semmi köze, több üzemagyaghoz többet szállít a pumpa, ezt egyes típusokon akár állíthatod is ahol a gázbowden húzza a szivattyú szabályzóját, ha túl kevés olajat eszik adott benzin mellé. Nagyobb hengerhez akkor szokták kiiktatni, ha verseny célra van használva, akkor ugye nem okoz nehézséget, hogy kannából kell tankolnod/olajflakonnal jársz a kútra.

2020. dec. 5. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!


Igen, akkura és bikázóra IS kötöttem, mindkettőn így viselkedett. Izzó hibának nem gondolom, mert a furcsa működéstől függetlenül minden index adott magáról életjelet és mindkét irányban ezt csinálta.


Az olajszivattyútól valószínűleg nem szorult meg a henger, mert használták ilyen állapotban is, úgy, hogy a szivattyút nem kivették és ledugózták a helyét, csak a csöveit zárták el. Így forgott magábal némi olajjal. (Emiatt, és a szivárgó olaj tartály dugó miatt aztán van mit takarítani a motorról...)

2020. dec. 8. 13:57

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!