Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell egy turbó dízeles...

Hogyan kell egy turbó dízeles autónak viselkednie?

Figyelt kérdés

Van nekem egy 1.6-os opel astrám, az egyik ismerősömnek 1.6-os A-s mercije, mind a kettő turbó dízeles, de menetdinamikailag teljesen különbözőek, és most nem tudom eldönteni hogy valami baj van.e valamelyikkel, vagy tényleg létezik hogy ennyire más a kettő. Az opel 1200 alatt mintha nem is lenne turbó, aztán 1250 körül kilő mint a rakéta egy rövid ideig, aztán meg 2500 körül meg elmarad ez az érzés, és nem tudom hogy itt már nincs is erő azért nem érzem vagy csak mert nincs az a hirtelen lövés, a Merci meg olyan mintha szívó lenne, teljesen lineáris az érzés, gyorsulsz vele és nincs ez a kilövő érzés, se az alsó lomha érzés, se a felső elgyengülő érzés.


Ez jelent valami bajt az egyiknél, vagy csak ennyire különbözőek?



2020. dec. 2. 19:53
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ennyire különbözőek.
2020. dec. 2. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Más motor, szerintem csak ennyi.

Nem tökéletesen ugyan olyan minden eleme, lehet nem teljesen ugyan olyan a turbó, a befecskendezés, a motorvezérlő. Másképp vannak egy kicsit hangolva.

2020. dec. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Attól, hogy 1.6 és turbó még nagyon eltérőek. Sőt, egy adott motor is tud máshogy viselkedni, mert szoftver vezérelt az egész.
2020. dec. 2. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nem is lenne szabad 1500nál erőltetned. VW féle 1.6 CRTDI pl olyan, hogy 1800 alatt nem is lehet gyorsítani vele.
2020. dec. 3. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Ha az opelre gondolsz, az nem vw hanem meg az utolso gm opel. Es nem kell eroltetni, megy az magatol.
2020. dec. 3. 10:31
 6/9 anonim ***** válasza:

Kérdező, nekem is ugyan ez a motorom van. Abból is a B16DTR, duplaturbós változat. Euro6-os, de nem kell hozzá még adbluet töltögetni, ez is előny ezeknél.

1500-as fordulatnál már nyomatékmaximumon van. De alapjárathoz közel is nagyon nyomatékos, szinte repíti a bódét. 1250-es fordulaton is már van 320 Nm nyomaték. 3000 fölé persze nincs értelme pörgetni, ott már nem olyan virgoncan gyorsul tovább valóban, de nincs is rá igényem hogy ilyen fordulaton vonyítson. Vagy váltok, vagy ha a legmagasabb sebességi fokozatban vagyok, ilyen fordulaton már 165 km/h körül mutat az óra.

Szóval nekem ez így teljesen kényelmes, megfelelő. Vezérlésre figyelj, ha még nem volt cserélve! Sajnos típushiba a lánccsörgés. Más jellemző hibáról nem tudok, nem tapasztaltam még mást.

2020. dec. 3. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
koszi a valaszokat ! :)
2020. dec. 3. 20:13
 8/9 anonim ***** válasza:
Nekem 400Nm van a turbóbenzinben, de amikor az automata nem hajlandó visszaváltani és küszködik 1800-as fordulat alatt akkor engem az ideg szét tudna baxni. Nem értem ti mit élveztek 1200-as fordulaton..
2020. dec. 3. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Hogy kell viselkedni? lassúak, jellemzően. :D
2020. dec. 3. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!