Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a legtöbb autón a...

Miért van a legtöbb autón a hűtőn beöntőnyílás, amikor a hűtővizet a kiegyenlítő tartályba kell beleönteni?

Figyelt kérdés
A másik kérdésem, hogy az autóban a hidraulika olaj az mihez szükséges illetve a tartályát hogy lehet megkülönböztetni a fékolaj tartálytól?
2010. aug. 11. 18:54
 1/10 anonim ***** válasza:
Miért, hova máshova kéne önteni?
2010. aug. 11. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Olvasd el még 1x a kérdést :)
2010. aug. 11. 19:02
 3/10 anonim ***** válasza:

Szerintem az nem beöntő nyílás, hanem légtelenítő.

Hidraulik pl szervonak. Onnan tudod megkülönböztetni, h a fékolajat, a fékrásegítőn/szervodobon lévő főfékmunkahengeren lévő műanyag tartályba kell önteni:D

2010. aug. 11. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Valóban, a hűtőfolyadékot használat közbeni szintváltozáskor a kiegyenlítőtartályba kell tölteni. Viszont teljes folyadékcserekor a hűtőt a hűtősapkán át kell fellevegőzni és ott kell utántölteni a folyadékot is. Nem mellékesen a hűtősapka is egy biztonsági szelep: ha a hűtőrendszerben a nyomás túllép egy bizonyos szintet, elengedi a folyadékot a károsodás megelőzésére. Ezt gyorsabban tudja megtenni, mint a kiegyenlítőtartály szelepe.

A hidraulikaolaj a kormányszervó működtetéséhez szükséges, bár egyes Citroeneken a futómű és a fék is ezzel működik. A tartályát általában egy kormánykerékkel jelzik vagy a hidraulikaolaj valamelyik külföldi megfelelőjét írják oda. Onnan ismered fel, hogy nem fékfolyadék van benne: nagyon "vékony", sötét színű olajat találsz benne, ami mentes a fékfolyadék jellegzetes szagától és nem a főfékhengerhez vezetnek belőle a csövek. Bár manapság már a fékfolyadéktartályt nem csövezik, hanem közvetlenül a főfékhengerre szerelik, tehát nagyon nehéz eltéveszteni.

(egyébként meg ilyenekre is jó a kezelési útmutató)

2010. aug. 11. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
A hűtőn a beöntő nyílás nem csak a feltöltésre szolgál hanem egy biztonsági szelep is ami kinyit ha túlmelegszik a motor, és ha ha a kiegyenlitőt megszüntetjük akkor zárt hütőrendszer lesz és csak azon keresztül lehet feltölteni a hűtőt.A kiegyenlitőtartályok a könnyebb ellenőrzéseket teszik lehetővé,a régi motorokon általában nem volt.A fékolajtartály mindig a fékmunkahengere van épitve amiből kis csövek amennek a kerekekhez,a hidraulika tartály pedig a kormányszervót müködteti, de általában jelőlni szokták őket.
2010. aug. 11. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Az alábbi képen, ami bal oldalon van kiegyenlítő tartály, mögötte lévő tartály az a hidraulika tartály?
2010. aug. 11. 20:27
 7/10 A kérdező kommentje:

bocsi, lemaradt a link:

[link]

2010. aug. 11. 20:29
 8/10 anonim ***** válasza:
A legtöbb autónak van kezelési gépkönyve is amit az itt írkáló amatőrök b@sznak elolvasni,inkább értetlenkednek.
2010. aug. 11. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Én nem vennék rá mérget h az a kiegyenlítő tartály, de ami mögötte van az a hidraulika igen.

Ja és autóról sose beszélünk szemből. Mindig úgy mintha benne ülnél.

Erről mindig az jut eszembe, mikor bejön egy hölgy venni vezetőoldali tükröt ford mondeora. Odaadom neki jóhiszeműen a balost, másnap jönnek vissza, h nem jó. Mondom ebből csak 1féle van, olyan nincs h nem jó. A végén kiderült, h angol papíros jobb kormányos az autó, amin ugye a jobb oldal a vezető oldal

2010. aug. 11. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszi!
2010. aug. 12. 08:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!