Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel 2.0 dízel tévhit vagy a...

Opel 2.0 dízel tévhit vagy a valóság? 2007-es évek elején lízingre vettem egy 2001 évi Astra g 2.0dtl nagyon szerettem de 2 év múlva adagoló vezérlő hiba miatt ami 160000ft os tétel volt annak idején a javítása!

Figyelt kérdés
Mindegy túltettük magunkat rajta rendben van az is adagoló felújítva! De 2 év múlva ugyanaz a baj nem indul irány a szerelő megnézte adagoló vezérlő hiba! Megint 150 000 Ft megcsináltattam eladtam hitelel együtt nem kaptam érte semmit! Azóta nagyon sokat tanultam az autókról kiderült hogy egy 200 Ft os tranzisztor okozza ezt a jelenséget amit ki lehet forrasztani és az újat bele és már megy is a gép! Most is azonos kocsim van de most magam csinálom nem viszem rabló autószerelő höz! A 200 Ft os alkatrész 15 éve csak 100 Ft volt akkor mi került 160000ft ha?

#Opel dízel baj
2020. dec. 6. 19:22
 1/10 A kérdező kommentje:
Csak kíváncsi lennék országosan mennyi embert csaptak be az autószerelők ezzel a hibával? Egyébként most 40000 ezerért megjavítsák teli van velük a net!
2020. dec. 6. 19:33
 2/10 anonim ***** válasza:
83%

Egy átlagos autószerelőtől nem elvárható, hogy szétszedje az adagolóvezérlő ECU-t és egyesével tesztelje az IC-ket és tranzisztorokat majd megjavítsa.


Az autószerelő felderíti hol a hiba, a te esetedben az adagolóvezérlő ECU egységben,innentől adott a lehetőség:

-cseredarabot kérsz és kiuperkálod a 160 000-ret

-keresel egy elektronikai műszerészt, aki ilyenekre van specializálódva és megcsináltatod vele


Miért nem az utóbbit tetted? Egy normál autószerelőtől nem elvárható az elektronikus eszközökön belüli ilyen szntű diagnosztika és javítás. Sem képzettsége nincs erre, sem eszközparkja.

2020. dec. 6. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Az utóbbit tettem szerelő szedte le küldte Pestre javítani majd szerelő rakta fel ez 140 160 ezerért csinálta bármelyik szaki annak idején! Most meg egy opel fan idejön mindenféle szakképzettség nélkül és megmutatta hogy az IRLR2905 számú tranzisztor a gyengélye a Bosch adagolóknál és az összes dtl Astra ezzel a betegségel küzd és küzdött! És megfelelő kézügyességgel kicserélhető egy rágógumi árából!
2020. dec. 6. 20:39
 4/10 A kérdező kommentje:
Nekiálltam kicseréltem egyébként már cserélve volt ebben is így nem volt nehéz rálelni melyik nem gyári forrasztás, és működik! Csak azért vagyok mérges mert annó kifosztották a szerelők a családi kasszát egy ilyen hiba végett!! Ráadásul megútáltatták velem ezt az autó típust! Most már egy csomó leírásom és ismeretem van a dtl Astra hoz magam csinálom már egy pár éve messziről kerülöm a szervizeket!
2020. dec. 6. 20:49
 5/10 anonim ***** válasza:

" Most meg egy opel fan idejön mindenféle szakképzettség nélkül és megmutatta hogy az IRLR2905 számú tranzisztor"


És ezt az infót maga az Opel-fan találta ki, vagy ő is kapta valahonnan? :D

Adagoló le és felszerelés, postázás/szállítás, javítás, garancia.. teljesne korrekt a 160 000.

2020. dec. 6. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Nem ő találta ki egy fórum tagja mint ahogy én is! Egymáson segítünk némelyikük jobban ismeri az adott típust mint a te szakid! Tuningolnak, csavartól csavarig szétszedik bármely egységét! Nem kizárt autóvillamossági vagy autószerelő is van köztük. Ha már felhoztad először 160 ezer volt de egy hétig tartott a javítása mert ugye Pestre küldte az adagolót! 2 év múlva 140 volt de 3 nap alatt kész és olyan mintha le sem vette volna az egységet! Ez is kiderült miért mert le sem kell szerelni elég a szívósort,nyomó csöveket eltávolítani és a tetején lévő burkolat eltávolítása után hozzá lehet férni a vezérlő panelhez! Így már összeállt a kép 15 év után hogy lehet adagolót javítani a járművön!
2020. dec. 6. 21:45
 7/10 anonim ***** válasza:

Az ilyen autószerelők olyanok mint a piócák.

Kijön valami új darab a gyárból, annak jódarabig szakmai titok az összes porcikája, majd amikor már nem lehet fejőstehénként fenntartani, kikerül a netre a megoldás.

Bár a netnek hála, ez már elég hamar megjelenik, remélem be is szpják az ilyen körülmetéltek, és nem tudják extraprofitra keresni magukat.

Mondjuk egy előnye van, a pökhendiskedő nagyarcúak pénztárcáját kopasztják evvel, aminek csak örülni tudok.

Vett volna valami régi tragacsot, ami fillérekből fenntartható.

Amúgy én is elektromos opelos vagyok, de már egy mechanikus adagolóval.

Viszont az isuzu-t azt kerülöm, az még a mai napig egy betegágy.

A német dízel, meg a 2000-es az jó.(kop-kop)

2020. dec. 6. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nem értem, te lízingeltél autót és mégis neked kellett javítani? A lízingszerődések esetén a tulajdonosé a karbantartás, nem a tiéd. Hogyan jött utána képbe hibtel?


Sok autószerelő nem ért az elektronikához. Inkább kicserélik az ECU-t és kész. Ez működő, gyors megoldás. A tulajdonosnak sajnos drága.

2020. dec. 6. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Igen, nekem is ez a motor (X20DTH) van csak Vectraba. 200Ft-os tranzisztor pukkad el. 20 év alatt csak 1 szer történt meg.


A szerelők nem fognak sebészi szikével, nagyító alatt, vezérlőt forrasztani órákon keresztül. Generátoroknál sem cserélgetik forrasztgatják be az új csúszógyűrű csapágyakat, inkább tesznek bele másik generátort. Önindító is ilyen, nem fog bendixet 8.000-ért cserélni, inkább tesz bele másik önindítót 150.000-ért (Volvo).

2020. dec. 7. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Beviz Elek ***** válasza:

Érdekel az autószerelés, de pont az általad említett miatt nem lettem szerelő.


Az autónak van egy hibája, legyen a saját példám: valami tönkrement az önindítóban.


Elviszed a szerelőhöz:

A, önindítócsere, lepattintja a régit, Unixban kap egy felújítottat jó drágán, másnap jöhet a megrendelő az autóért. Drága volt de a megrendelő fizeti, ekkora melóból kényelmesen napi 5 megcsinálható.

B, önindító leszed, szétszed, lendkereket megforgató fogaskerék nyaka eltört (műanyag...). Google, 3 óra cikkszám keresés hiszen az alkatrész alktotóegységét kell megkeresni, majd cikkszámmal 2 óra kutakodás az árak után, Magyarországon ez a pöcök 19ezer, ebayen Nemetországból 3ezer postával. Ebayes megrendel, 1 hetet vár, összerak.


A szerelő ideje pénz, ha kifizeted a kutakodását, utánajárását akkor a végösszeg (ebben az esetben) ugyanannyi, akkor miért várnál 1+ hetet ha aznap/másnap kész lehetne? Nekem nincs pofám aranyárban megvetetni az alkatrészt, az időm pénz, jótékonyságból pedig nem megyek autószerelőnek.

2020. dec. 7. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!