Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes nagymotorra jogosítván...

Érdemes nagymotorra jogosítványt szerezni?

Figyelt kérdés

24 éves leszek, 6 éve vezetek autót , havonta kb 1000 kilométert megyek. Nagyon szeretek autót vezetni, de az utóbbi időben elkezdett vonzani a motorozás.


Az a kérdésem, hogy az erős motoron mindenkinek elszáll az adrenalin és veszélyesen fog vezetni vagy motort is tudnék olyan higgadtan vezetni, mint autót?


Lehetséges, hogy az autózásban szerzett tapasztalatom semmit sem ér, és semmi tehetségem sincs a motorozáshoz?


Városban van értelme a nagymotornak? Milyen a fogyasztása egy alap motornak?


Bevallom kicsit félek az egésztől, de ez azért van mert semmilyen információm sincs. A robogót szeretem, de szerintem az teljesen más.


2020. dec. 26. 10:51
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha érdekel, akkor érdemes. Ha félsz tőle, akkor nem. Szerezz esetleg A1-et! Ez B kategória birtokában gyorsan megy.
2020. dec. 26. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
75%

Páromnak csak A kategóriás jogosítványa van, nagyon klasszul vezet. Sosem megy úgy, mint a mérgezett egér, mindig észnél van vezetés közben.

Megyeszékhelyen élünk.

Neki egy 600 cm3-es túra-sport mocija van, átlag fogyasztása ~ 7 liter.

Tavasztól őszig mentünk vele 5000 km-ert.

2020. dec. 26. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

24 évesen megy már az a korlát is, nem? Az már olyan hogy erő is van, de nem nem veszélyes.

Elszáll az agy? Emberfüggő. Mindig motoroztam kisebb motorokkal, fiatalnak elég vadállat voltam, még autóval is egy ideig. 26

Évesen szereztem korlátlan jogsit, pár év kihagyás után 105 lóerővel kezdtem újra, de ott már nem állatkodtam. Kell hogy legyen az emberben tisztelet az erő iránt. Azóta autóban is vettem v8-ast. Azt mondták úgyis fára csavarom. Azóta eltelt 10 év. Talán már nem fogom.

2020. dec. 26. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Motorozni soha sem érdemes. Semmilyen körülmények között.

A motor egy drága hobbi. És a hobbit az ember nem azért űzi mert érdemes, megéri, vagy ilyesmi, hanem mert érdekli, szereti, élvezi.


B jogsival vezethetsz 50ccm-ig. Tudom, hogy kanyarban sincs egy 600 ccm motorhoz, de kezdésnek? Veszel/bérelsz valami testesebb motort, kipróbálod, használod kicsit és máris rájössz, hogy ér-e neked annyit, hogy milliós nagyságrendben fordíts erre a hobbira pénzt.

2020. dec. 26. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 b1812567 ***** válasza:

Jogosítványt általánosságban bármilyen kategóriára érdemes megszerezni, hiszen később jól jöhet még.


Ha vonz a motorozás, érdemes kipróbálni, és mivel már 24 leszel, egyből a "nagy" A kategóriát csináld meg ha belevágsz. Az, hogy bármilyen motorra érvényes, az nem jelenti, hogy egyből 1000-es sportmotort kell venni, elsőre kisebbel is kezdheted. Akár 50-es váltóssal, de inkább 125-250 körültől. Ugyanakkor sokan eleve 5-600-as motorra ülnek, és egy sor4, túrásabb vagy naked nem feltétlen akarja letépni a fejed, ha használod ami benne van (ésszel motorozol).


Ugyanakkor kétségtelen, hogy motoron nagyobb az élmény és könnyebben elkap az adrenalin. Azt mi nem tudjuk megmondani, hogy te mennyire fogod tudni visszafogni magad.


Az autós rutin segíteni fog, mert már átlátod a forgalmat, fel tudod venni a ritmusát, valamennyire előre látod a kockázatokat. Ugyanakkor motorral azért másként közlekedik az ember.


Pont ezért, igen, van értelme városban nagymotornak, mert jobban lehet vele haladni ha akadozó forgalomban.

Ugyanakkor inkább hobbiként tekints rá, így a költségeire is. A fogyasztásáról sincs sok értelme beszélni, hiszen kb. 4 litertől eljárhatsz típustól függően, de ugyanaz a motor adott esetben 10+ litert is ehet ha húzod neki.

2020. dec. 26. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Érdemes nagymotorra jogosítványt szerezni?"

Előzőek leírták, hogy ártani nem árt. A kérdés az, hogy megéri neked/megteheted e - fizetni olyasvalamiért amit lehet nem fogsz használni életed folyamán.


"24 éves leszek, 6 éve vezetek autót , havonta kb 1000 kilométert megyek. Nagyon szeretek autót vezetni, de az utóbbi időben elkezdett vonzani a motorozás."


Lelked rajta, hogy leírod életed történetét. Nem bántásból, de ez senkit sem érdekel.


"Az a kérdésem, hogy az erős motoron mindenkinek elszáll az adrenalin és veszélyesen fog vezetni vagy motort is tudnék olyan higgadtan vezetni, mint autót?"


Hát mivel gőzöm sincs ki és mifene vagy igazából ezt nem lehet megválaszolni. Ha azt írom, hogy persze , megfontolt leszel - megsimogatom a buksidat akkor az neked jó?

Ám ha azt írom, öreg, fel fogsz kenődni az első fára mert nem tudsz ellenkormányozni rendesen, az is jó neked? :)


"Lehetséges, hogy az autózásban szerzett tapasztalatom semmit sem ér, és semmi tehetségem sincs a motorozáshoz?"


A forgalmi tapasztalat nem rossz dolog amit autóval összeszedtél, a vezetés technika...hát az nem sokat ér. Szerintem ezt te is tudod.


"Városban van értelme a nagymotornak?"

Szerintem van. ( Én biciklizem egyébként Budapesten, de attól még van ) Mondjuk a NAGY motort nem tudom hovatenni. GSXR-rel nem járnék ingázni még városon belül sem, egy jó robeszt választanék ha ilyen gondolatokat dédelgetnék.


"Milyen a fogyasztása egy alap motornak?"

Alapfogyasztása. Ez a kérdés ne haragudj, de nettó hülyeség.


"A robogót szeretem, de szerintem az teljesen más."

Attól függ. Én most nyáron gurultam honda x-adv-vel ami olyan robogószerű motor. Nekem bejött, nem volt "teljesen más". ( Egy roadsterem van most ).

2020. dec. 26. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Az a kérdésem, hogy az erős motoron mindenkinek elszáll az adrenalin és veszélyesen fog vezetni vagy motort is tudnék olyan higgadtan vezetni, mint autót?"


Egyrészt első motornak NE erős motort vegyél, hanem egy gyengébbet, bőven lesz mit tanulnod azon is. Egy gyengébb motor könnyebb, kevésbé rúg seggbe, amikor hibázol (itt nem az a kérdés, hogy fogsz-e, hanem higy mikor és mekkorát és milyen motorral). 250 köbcenti környéke ideális lehet kezdéshez, főleg ha nem akarsz utassal menni. Én is most veszek egy 300-ast 900-as mellé, ennyire felesleges egy főhöz a 900 is már, főleg városba.

Ha elszáll az adrenalin, már rég rossz, mert ott már nem vagy a magad ura. Egy emelkedett adrenalin szint még beleférhet. Nem lehet szerintem előre tudni, hogy mit hoz ki belőled a motor, ezért sem érdemes egy nagyobbal kezdeni, ezek mellett még van rengeteg ellenérv a nagy motor ellen (kezdőknek).


"Lehetséges, hogy az autózásban szerzett tapasztalatom semmit sem ér, és semmi tehetségem sincs a motorozáshoz?"


Hasznos lehet bizonyos esetekben, bizonyos helyzetben meg a károdra lehet, ha reflexből úgy viselkedsz motoron, mint autóban tennéd. Motorozásnál sokkal több tényező van, ami autózásnál nincs, új dolgokat fogsz tanulni. Pl sávon belül mikor, miért és hogyan helyezkedj, útburkolat minőségét már ránézésre megmondom a színéből, textúrájából, és a várható tapadást is igyekszem felmérni szemmel. Tudom, hogy körforgalomban hogyan érdemes menni, hogy a kifolyt olaj, homok, stb miatti elcsúszás esélyét a minimumra csökkentsem. Rengeteg ilyet meg fogsz tanulni, amiről nem is sejtetted autóban ülve, hogy lehet jelentősége.

Az, hogy mennyi tehetséged van a motorozáshoz magához, nem sokban függ össze az autózási rutinoddal, tehetségeddel, habár lehet átfedés (pl Valentino Rossi sikeresen tesztelt a Ferrari F1 csapatnál, alig 7 tizeddel lemaradva Schumachertől).


"Városban van értelme a nagymotornak? Milyen a fogyasztása egy alap motornak?"

Van. Főleg Budapesten. Használhatod a buszsávokat, némi gyakorlás után sávok között is magabiztosan tudsz előre haladni dugóban (ez szabályos amúgy). Én az elején kicsit túl óvatos voltam, néha inkább beültem a dugóba, pedig akkor egy 140 kilós kis 125-ös volt alattam. Most 240 kilós 900-ast magabiztosan viszem be a legszűkebb kocsifolyosók közé, de ez rengeteg gyakorlás eredménye.

Fogyasztás változó. Kisebb, általam ajánlott 250-esnek kb 3-3,5 liter a fogyasztása, de egy nagyobbnak könnyen lehet 7-8 városon belül. Az enyém így télen 6,5 körül fogyaszt a városban, pedig injektoros. Karburátorosként lehetne 7-8 is könnyen.


"Bevallom kicsit félek az egésztől,"

Akkor végképp ne nagy, erős motort vegyél kezdésnek, mert bekap, megrág majd kiköp és soha többé nem lesz kedved motorra ülni. Minden motorozás félelemmel együtt lesz, aminek semmi értelme. Kisebb motoron elengedhetetlen tapasztalatot, magabiztosságot tudnál kiépíteni pár szezon alatt, ami után még lesz lehetőséged váltani nagyobbra, nem vagy hozzá túl öreg. Inkább ez, mint kezded naggyal aztán 2 hónap múlva meghalsz, mert nem tudsz egy alap kitérő manővert kivitelezni a 220 kilós motoroddal 90-nél, amikor főúton kikanyarodik eléd egy autó. Vagy elbaltázol egy jobbos kanyart és hátsó fék helyett elsőbe nyúlsz, amitől felegyenesedik a motor, átmész a szembesávba, ahol jön szembe egy kamion. Van egy ilyen videó fent youtube-on valahol, srác szerencsésen túlélte, de borzalmas látvány, ahogy becsapódik a kamion elejébe.

2020. dec. 27. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!