Miért árulnak úgy elektromos autókat, hogy akkumulátor volt benne cserélve 160ezer km után? Tényleg ennyire keveset bírnak az akkumulátorok?
Az akkumulátor egyik rossz tulajdonsága, hogy minden egyes töltési-kisütési ciklussal veszít a kapacitásából. Ha utánaszámolsz, manapság egy átlag európai EV bír kb. 300km-t egy töltéssel. Ha feltételezzük, hogy MINDIG 100%-ra lett töltve és mindig lemerítették teljesen, akkor 160e kilométerig azok az akkuk 533 alkalommal voltak töltve. A valóságban ez persze sokkal több, hisz nem merítjük le őket 0%-ig, előfordulhat az is, hogy nem töltjük 100%-ig, illetve az idő haladtával, ahogy fokozatosan veszít a kapacitásból, úgy bírnak egyre kevesebbet és ezért még sűrűbben kell tölteni őket, ami még jobban felgyorsítja a romlást. Ördögi kör. Egy 160e kilométeres autóban bőven 1000 fölött jár a töltési ciklusok száma, ha pedig gyárilag eleve kisebb akkuval van szerelve, ami bír kb. 200km-t, akkor a 2000-t is megüti.
Ha átvetítjük ezt egy hétköznapi eszközre, a telefonra, amit manapság naponta kell tölteni, akkor az 2000 nap. 5 és fél év. Szerintem nincs manapság olyan telefon, aminek az akksija 5 és fél évig képes üzemelni napi töltés mellett.
Egy szó mint száz, 160 ezernél akkut cserélni nem olyan rossz teljesítmény. Persze lehet itt a tervezett elévüléssel kampányolni, lehet van is benne igazság, de alapvetően itt tart a tudomány összeesküvés-elméletek nélkül is.
Azért 160e km nem kevés.
Egy belsőégésű motornál is 150-nél már teljes generálra van szükség, ha addig semmi nem volt cserélve.
Az akksit pedig nem tudod apránként javítgatni.
Belsőégésűnél 150-nél teljes generál?
Még a mai turbós pöcsköszörűk is ennek dupláját tudják. Attól, hogy 1-2 típushibát meg kell javítani rajtuk még nem jelent teljes generált...
150 ezernél nem normális egy akkupakk csere. Az valószínű szét lett pusztítva a nemtörődöm töltéssel, gyorstöltéssel terhelve, túl magas hőmérséklettel stb.
Léghűtéses akkukat könnyű leamortizálni állandó padlógázzal meg gyorstöltéssel.
Opel, Volvo akkuknál voltak hibák a víz/klímahűtéssel, ha nem foglalkoztak vele abban is megpusztul az akku és cserélni kellett.
A normálisan karbantartott és jól megtervezett akkupakkok 2-3x ennyit is elfutnak.
Ahogyan a belsőégésűek is elfutnak, ha foglalkoznak velük.
Gondolom az olcsó Leafeket nézted.
A Leaf akkuja gyorsan degradálódik és azokban néha kell akksit cserélni. A Tesla ilyen téren sokkal jobb, illetve a Kia-Hyundai páros is úgy néz ki hogy hosszú ideig használhatóak csere nélkül.
Eddig a belsőégésű motorok reszelgetésére költöttek, de most nagy hangsúlyt fektetnek az akkuk feljesztésére is aminek meglátszik az eredménye. A Tesla bejelentette az 1millió mérföldes akkut, a Toyota pedig a szárazakkuval kecsegtet, úgy gondolom hogy néhány év és nem kell a degradáción, a töltési sebességen izgulni.
Köszi a hasznos válaszokat!
Tesla model S -nek ment tönkre az akkuja, garanciálisan kicserélték.
Én is nagyon kevésnek tartom a 160e km -t mivel így semmit nem spórolnék, ha elektromos autót vennék! Pedig ez a terv az üzemanyag és szervízköltségek elkerülése végett. Ráaldásul a Teslába 7-8millió ft az akksi csere. Drágábban jönnék ki mintha belsőégésűt vennék. Továbbra is elektromos autó vásárlása a cél, de tény, hogy nem az első generációs elektromos autókból kell válogatni, ha tartósságot és spórolást szeretne az ember. Megvárom a tesla és toyota új akksiját + 10 évet, hogy meglássuk, valóban tartósak -e az új fejlesztésű akkumulátorok, meg persze az elérhetőbb áruk miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!