Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a " többpontos...

Mi a különbség a " többpontos befecskendezés " és a " közvetlen befecskendezés " közötti turbó motorok között?

Figyelt kérdés

jan. 2. 09:04
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem zárja ki egyik a másikat.

Közvetlen befecskendezés: nem a szívócsőbe, hanem közvetlenül az égéstérbe fecskendeznek be. Ma már minden Diesel-motor ilyen, és az Otto-motorok között is akad szép számmal.

Többpontos: nem egy időpontban fecskendezik be az üzemanyagot, hanem több kisebb dózisban a tökéletesebb égés (az emissziós normák) miatt.

jan. 2. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm. És melyik a jobb, vagy erre nem lehet pontos választ adni?
jan. 2. 10:47
 3/7 anonim ***** válasza:
Általában a közvetlen befecskendezéses erősebb és jobb vezetni, cserébe drágább a javítása.
jan. 2. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 John_McClane ***** válasza:

Ha a többpontos befecskendezés a multi-point fuel injection magyar megfelelője lenne, akkor az kicsit mást jelent mint amit már felvázoltak.


Régen a benzineseknél egy központi befecskendező egység volt a karburátor vagy ennek a helyén központi befecskendező ( az egyszerűség kedvéért tekintsünk el a több karburátoros rendszerektől ). Ezt váltotta a tisztán elektromos és a már kihalt elektromechanikus hengerenkénti befecskendezés, Itt nem egy közös szívóágba borítják a keveréket ész nélkül, hanem szabályzott adagokban fecskendezik be minden egyen henges szívósorába, közvetlenül a szívószelep elé. Ez volt az a multi-point fuel injection.


A közvetlen befecskendezés az ugyanez, csak nem a szívósorba küldik a benzint, hanem egyenesen a hengerbe, hasonlóan mint a dízeleknél.


Amire az egyes gondolt az szerintem a multi-pulse FI vagy a slpit-FI lesz, amikor egy befecskendező egység nem egyben, hanem szabályozottan, több részletben fecskendezi be a gázolajat így csökkenthetőek az emissziós értékek. Kb ma már az összes új CR dízel ilyen.

jan. 2. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
És ott vannak a hengerenként két injektoros benzinesek is pl. Suzuki, ahol minden szívószelepre fújnak benzint, ott 8 injektor van a 4 hengeres motorra.
jan. 20. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Melyiknél jelentkezhet a "kokszosodás"?
jan. 23. 11:30
 7/7 John_McClane ***** válasza:
100%
Azoknál amiknél van EGR és kartergázvisszavezetés. A kokszosodás mértéke jelentősen megnő a közvetlen befecskendezéses motorok esetében.
jan. 23. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!