Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tönkreteheti a motort vagy...

Tönkreteheti a motort vagy jelentősen csökkentheti az élettartamát a tartósan magas fordulatszámon pörgetés?

Figyelt kérdés

Ford Mondeo Mk3 Sedan 1.8 Duratec HE (CHBA) 125HP 92KW


Általában 2500-2800-as fordulat közt járok vele városban 3-asban 50-60 körül illetve országúton 70 körül, autópályán 80-90 körül ott is próbálom általában azért legalább 2500-on pörgetni.

Próbálok mindig úgy közlekedni, hogy lendületben is legyen a motor, ne erőltessem például 1500-2000 környékén, nálam folyamatos haladás esetén se engedem 2000 alá ha lehet de inkább 2500.


Időnként viszont éjjelente szoktam kijárni a Visegrád - Szentendre közti Sztradovai út azt hiszem az a neve, ami a Pilisben a hegyen átvezet útszakasz, jó kanyargos igazi kis Dirt Rally-s útvonal csak aszfalton, ott szoktam éjjelente egyedül vagy haverral menni már csak azért is, mert tényleges gyorshajtás nélkül élvezhetem az utat hiszen a relatív gyorshajtást nem igazán fogja büntetni a rendőr amíg nem végzed az árokban és ott sok éles kanyar miatt a 90 is sok ahoz, hogy bevedd vagy ha nem versenyfékekkel mész mint ahogy én akkor a menet végére túlmelegszenek a fékek ahogy nálam is egyszer.

És ott szoktam úgy menni, hogy eleve 4-esből fel se váltok de leginkább az egész úton 3-asban hagyom ami azt jelenti, hogy az egyenes szakaszokon is 4-6 ezres fordulaton megyek tartósan.


Szóval kérdezem, hogy ebből lehet e később gond, esetleg jelentősen megrövidíthetem vele a motor élettartamát vagy tönkretehetek benne valamit?

A motor kímélve van, olajcserét mindig már 9500 körül megkapja ha lehet, mindig megvárom míg bemelegszik és csak aztán nyomom neki addig kíméletesen melegítem 2500 körül és 3000 fölé nem pörgetem, indulásnál is várok kb fél percet minden hidegindításkor, télen lehet ez egy vagy másfél perc is hőmérséklettől meg attól függően mennyire érződött nehéznek az indítás.


Azért gondolom csak, hogy nem mert autópályán is ha 200 fellett mennék ott is pörögne a motor is jóval nagyobb gördülési és légellenállást kéne leküzdeni mint alacsonyabb sebességen.

De azért gondolom, hogy igen mert ez egy egyszerű utcai autó, nincs átalakítva mint a rally autók, nincs benne 5 percenként olajcsere meg motorgenerál meg minden, ez nem erre van tervezve, nincs erre felkészítve és nem is lesz hiszen akkor már műszakin nem menne át, a fogyasztása is túlzottan megnőne és meg akarom hagyni szórakozás meg a vezetés élvezete mellett egyszerű utcai közlekedős autónak is amire versenyautóként már alkalmatlan lenne. Ezért nem kap légterelőt se, mert lehet jól nézne ki, de értelmetlen lenne mert nem hátsókerekes szóval felesleges a leszorítóerő, talán minimálisan növelné a stabilitást de ahhoz ültetni is kéne ami miatt viszont már sok parkolóhelyre meg egy magasabb padkára se lenne képes felállni viszont a légellenállása ezzel megnőne tehát a fogyasztás is.


De hogy kicsit pontosabb választ kapjak, tegyük fel, hogy 10km-en keresztül egyenes sík úton vagy mondjuk autópályán megyek 2-esben vagy 3-asban 5000-6000ezres fordulaton. Ebben az esetben történne valami?



2021. jan. 23. 19:04
 1/10 anonim ***** válasza:
65%
Semmi baja nem lesz. minimálisan jobban kopik és ennyi, rövid távon nem kimutatható.
2021. jan. 23. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha a kneés rendben van akkor kopni sem fog, ha kialakul az olajfilm onnantól kezdve lényegében 0 a kopás.
2021. jan. 23. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Esetlegesen a hőterhelést a hengerfej nem díjazza, de ezt inkább hűvös motornál...


Melegen, amikor az olaj is meleg, nem csak a víz, akkor gyakorlatilag olajfilmben úsznak az alkatrészek.

2021. jan. 23. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
30%

városban 3-asban 50-60 körül? :D

Mennyit fogyaszt? 12 litert???

2021. jan. 23. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Most télen fogyaszt 9-10l között átlagosan, amióta megvan az autó minden egyes tankolást, szervízt stb jegyzek.

Egyébként 9l körül fogyaszt ahogy tapasztaltam, pályán jó esetben akár 7 köré is le lehet vinni, amikor voltam kint Ausztriában és egy tank szinte csak pályán meg országúton ment el akkor volt kifele 7,99l visszafele pedig 7,03l. A városi fogyasztási 11,2l körül lenne hivatalosan de annyit még nem sikerült nagyon elérni 12l pláne nem még ha nyomom neki rendesen akkor se.

De ha érdekel pontosan, az elmúlt pár hónap fogyasztási adatai városban és vegyesben:

9,14l-440km

8,43l-559km

8,15l-598km

7,85l-577km

8,21l-535km

8,62l-529km

8,51l-581km

8,27l-550km

7,99l-567km

9,34l-522km

9,66l-527km

10,06l-526km

10,00l-483km

10,61l-461km

10,17l-492km

10,97l-422km

2021. jan. 23. 21:41
 6/10 anonim ***** válasza:
78%
A tévhitekkel ellentétben az 1500-on erőltetés helyett 2500-on menni vele harmadikban nem okoz literes többletfogyasztásokat. Ellenben akármilyen reakciónál van motortartalék felfele és lefele is. Imádom azokat akik ötödikben mennek 60-nal.
2021. jan. 23. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
28%

Jaj Istenem ismét egy "precíz" autótulajdonos.

Kérlek, a kedvemért még egyszer ellenőrizd, hogy az első kerekek nyomása 2,4 bar a hátsóké 2,2 bar -persze csak ha ketten ültök benne- és a fagyálló 28,5°C-ig van kalibrálva. Remélem a fékfolyadékot 2 évente és/vagy 15000km-ként cserélteted, és ugye rendesen letörlöd a pacskert mielőtt belépsz, a hótálcás, szilikonspray-vel befújt 36,4°C-ra előmelegített, ülésfűtéses, SPARCO-pedálos, golflabda váltógombos, Wunderbaum-everfresh illatosítós prémium autódba?

Mamám borogass.................. :D

2021. jan. 23. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Semmi baja nem lesz.

2500-2800-as fordulat közel nem a leszabályzás közelében van egy 4 hengeres benzines motornál. Ha ez megnyugtat dízel autóm van, aminek a motorja rendszeresen tempomattal 3000-es fordulaton pörög folyamatosan 2 órán keresztül. 430.000 km-nél tartok ilyen használat mellett és még nem hullott szét a motor. Olajfogyasztásom nincs, pöccre indul hidegen-melegen.

"autópályán 80-90 körül" :O Nem tolnak, villognak le a kamionok?

2021. jan. 24. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Nem jó a forgalommal az összehangom. Én nem csak työtymörgök aztán szarok mindenki másra, ha úgy van én tolok le mást de ha úgy van megyek amennyivel akarok és akkor meg másnak vagyok útba. De országúton is ha valaki beér mögém vagy látványosan gyorsan közelít, mindig jelzem nekik irányjelzővel ha előzhetnek és szinte mindig meg is köszönik, érdekes engem nem tolnak le meg büntetőfékezgetnek. Ha teherről vagy szó vagy kamionról és belevág az előzésbe akkor még fékezek is, hogy egy pillanat alatt elém érjen és mindenki menjen a dolgára, de csináltam már olyat is, hogy kamion mögöttem előttem senki szemből se és átmentem a szembe sávba irányjelzővel minden mintha előznék csak éppen visszafékeztem a kamion mögé majd visszaindex és visszamentem, konkrétan fordított előzés :D én élvezem az ilyen helyzeteket.

Autópályán meg nagyon ritkán megyek általában mindig ugyanoda, ha valahova máshova megyek és céltudatosan akkor persze haladok rendesen, de egyébként meg elvagyok pályán is akár 70-80-90-el természetesen szigorúan a külsőbe. Ha meg jön egy kamion akkor ha szabad a belső behúzódok és jelzem hogy huzzon el mellettem, ilyenkor általában bele is gyorsítanak és meg is köszönik, ha 3 sávos akkor meg a középsőbe megyek be. Addig meg amíg nem tudok félrehúzodni előle, vagy belefog az előzésembe vagy megvárja türelmesen és beáll mögém.

2021. jan. 24. 12:33
 10/10 anonim ***** válasza:
0%

Én 40-nél is bevágom az öreg dízelt lakott területen ötödikbe...

Meg is van az 5,4-es fogyasztásom :D

de városban sem tudtam vele megetetni 6 liternél többet (vagyis vegyesben sok város + autópálya 1000-1100km alatt)


Ahhoz képest nekem igen csak sok ez a 8-10 liter közötti fogyasztás.

2021. jan. 24. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!