Ez az infláció vagy mi miatt van?
Öt éve 1 millió forintért tudtunk családban venni akkor 10 éves autót, 160 ezer valós km-el.
Most hol tudnék már venni 2010-2011-es modellt ugyanennyiért? Leharcolt, fehér céges / sárga taxikat kapni ennyiért, innen-onnan importált csodákat, túlnyomó részt dízeleket.
1 millió körül ugyanúgy - benzinesben - akkori évjáratokat kapok, azaz 2006-2007-eseket.
Ennyit inflálódott volna a forint? Vagy mi történt?
Tessék:
Amúgy valóban erősen emelkedett az autók ára. Az egyre szigorodó előírások miatt egyre nehezebb helyzetben vannak az autógyárak, és ezt nekünk kell megfizetnünk.
Vagy rosszul emlékszel, vagy alkalmi vételben volt részed.
Mi 2008-ban vettünk egy 7 éves autót, 120 ezer km-rel 1,5 millió forintért.
Ma nem kapsz 7 éves autót másfél millióért. Ugyanennyiért adnak 12-14 éves modelleket.
Hogy miért?
- A 10 év alatt volt egy éves 3-4%-os infláció. Ez 30-40% is lehet akár 10 év alatt.
- Az autógyártóknak egyre több környezetvédelmi és biztonsági előírásnak kell megfelelniük, ezért nőnek az előállítási költségek. Ez pedig növeli a vételárat is. Nézz meg régi reklámokat, mennyibe került pl. egy Opel Astra G. és ahhoz képest ma mennyibe kerül egy új Opel Astra.
- Ha külföldről hozzák be, akkor nyilván az euró árfolyam változása is befolyásolja valamennyire.
- És azért említsük meg azt is, hogy a te 15 éves autód lehet ma többet ér reálértéken számolva, mintha 5-10 évvel ezelőtt kérdezed ezt a kérdést.
Kartelleznek a gyártók, tesóm.
Nem vicc, egy éve 2,6 milla volt az az új autó, ami manapság 3,2 milla a neten. És az a japán kocsi, ami egy éve 3,3 milla volt, az manapság 4,3 milla.
Szar ország vagyunk. Ráadásul ha megnézed, mennyi ugyanez a kocsi Nyugaton, menekülsz innen.
9 éve 1,4 millióért vettem egy 7 éves olyan felszereltségű, műszakilag és esztétikailag is patika autót, amivel még ma sem kellene szégyenkezni. (Ülésfűtés, fedélzeti navigáció, xenon lámpák, parkolássegítő, stb.)
Ma hasonló felszereltségű és állapotú 2014-es autót valóban nem kapsz meg ennyiért.
Több tényezős a dolog. Akkor, még 2012-ban válság volt, nem nagyon keresték az autókat, ezért nyomott áron mentek el. Ma boldog boldogtalan autót akar venni a Covid ellenére is. (Vagy inkább pont ezért.) Volt infláció is, a forint árfolyama is sokat romlott. Akkor 250 Ft volt egy Euro, ma 360. Emiatt drágultak az import autók, amiknek az ára húzza felfelé a többiét is. Az új autók az új környezetvédelmi kvóták/büntetések miatt is nagyon kilőtt egy-két éve. Ez megint csak felfelé húzza a használt kocsik árait is.
És még sorolhatnánk. Sok tényezős ez a dolog. A sok apró hatás meg összeadódik és csak azt vesszük észre hogy jóval drágábbak ma a használt kocsik is, mint 5-10 éve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!