Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek naked vagy sportos...

Szerintetek naked vagy sportosabb vonalon induljak el (A2-es kategória)? Mi szól az egyik, mi a másik mellett és ellen?

Figyelt kérdés
Ha nem akarom becsapni magamat, akkor azért egy Kawasaki Ninja 250 jobban vonz, mint akár egy CBF mondjuk. Attól félek, hogy drágább lenne a sportmotort fenntartani, na meg hát volt a minap egy kérdés az idomokkal kapcsolatban, és ott elbizonytalanítottak a válaszok (nem én írtam ki azt a kérdést). Egy 250-es Ninjához mondjuk mennyiből lehetne megúszni az idomokat, egyáltalán lehet-e ténylegesen kapni hozzá, vagy ezek japán belpiacos cuccok? És valóban drágább a fenntartása egy ilyen gépnek? A másik ágon pl. a CBF 250, vagy YBR 250-eket nézegetem, de a szívem a Ninja felé húz.

2021. márc. 18. 11:40
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha már fenntartasz egy motort, főleg 250-300 köbcenti környékén, pont tök mindegy, hogy naked vagy sport :) Ha azonos a hengerszám, elrendezés meg köbcenti, nagyon gyakran konkrétan ugyanaz a motorblokk van benne, csak máshogy hangolva, azaz fenntartás a motorblokk szempontjából nagyon hasonló lesz. Az idomokról meg annyit, hogy csak akkor drága, ha összetöröd őket :p


A sportmotor mellett, logikusan végiggondolva szinte semmi nem szól. Általában nem olyan kényelmes az ülésük, üléspozíciójuk, általában túl feszes a rugózásuk a magyar utakhoz, ami még rátesz egy lapáttal a kényelmetlenségre, általában gyenge a farokrészük, ami miatt nem feldobozolhatóak értelmesen, vagy ha mégis túrázni akarsz vele, akkor a segédváz meghajolhat, eltörhet a nagyobb súly miatt, illetve utas számára (általában) 15-30 percnél hosszabb időre alkalmatlan lesz. A kormányuk alig elfordítható, ami miatt pedig egy sűrűn lakott városban, fővárosban önszopatás kategória, mivel álló kocsik között sokkal könnyebb beragadni. Emellett még magas lesz az alapjárati sebesség, azaz nagyon gyakran kuplunggal kell szórakozni, csúsztatni. Ez persze megszokható, de picit kényelmetlen.


Egyetlen hely, ahol sportmotor objektíven a legjobb, az a versenypálya. Viszont (szinte) senki se csak praktikussági meg kényelmi szempontokat szem előtt tartva választ motort, ez nem erről szól.


Nyugodtan vegyed a kis ninját, nem kell ezt túlgondolni :) Vedd meg, használd amíg akarod, majd a következő motorod meg ennek a megszerzett tudásnak a birtokában fogod tudni kiválasztani. Ha tetszik a sportmotor feeling, akkor úgyis maradni fogsz a vonalon, max sport-túra irányba eltolod kicsit a mércét. Vagy maradsz kőkemény sportmotoros és veszel egy 600-as valamit, ha annyira tetszik és nem érdekelnek a hátrányok. Ha meg nem tetszik, akkor meg kipróbálsz mást. Lesz még alkalmad sok stílust kipróbálni, nem kell most eldönteni, hogy akkor te a következő 40 évben csak sportmotoron ülhetsz :)

2021. márc. 18. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a részletes választ. Úgy gondolom, hogy ennek ellenére először egy naked-et veszek inkább, azt nem sajnálnám annyira, ha törik. :D De később mindenképpen szeretnék sportosabb motorokat is kipróbálni, és ha bejön, akár váltani is majd arra a kategóriára.
2021. márc. 19. 13:15
 3/5 anonim ***** válasza:
Nincs mit :) Akkor vegyél naked bike-ot először. Meg kell szokni a súlyt, de utána már egyre könnyebb lesz. Első motorom kb 145 kg volt, azzal is felborultam talán 2-szer. A következő motorom egy 650-es 1 hengeres volt, 190 kg, azt talán 3-4-szer is eldöntöttem így. A mostani a legnehezebb, 235 kg körül, legtöbb km-t ebbe raktam, de még nem dőltem vele. Ennyit számít a rutin. Most vegyél valami 250-300-as nakedet akkor, majd utána mehet egy 650-es sportosabb motor. A 650-es kevésbé izgága, mint egy 600-as.
2021. márc. 19. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Neked milyen gépeid voltak/vannak? Mivel kezdtél? Egyébként arról mi a véleményed, hogy mondjuk egy 250-es CBF után egy 250-es Ninjára váltanék? Vagy nincs értelme? Erősebb azért elvileg a Kawa. Bár újabbakból van 300-as és 400-as is.
2021. márc. 20. 16:46
 5/5 anonim ***** válasza:
Nekem 125-ös supermoto volt először, majd egy 650-es (35 kW) túraenduro, majd a leghosszabb ideje és km-re egy TDM900A. De vezettem hosszabb ideig többféle motort. Suzuki SV650-est, 400-as Yamaha Diversiont, 110-es Honda Visiont, BMW F650GS Dakart, R1250GS Adventure-t, KTM super advanture S-t. Szerintem 250-es cbf után felesleges 250-es ninjára váltani. Akkor már inkább 300-asra vagy 400-asra válts, ha mégis sportmotor.
2021. márc. 20. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!