Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fogyaszt-e bármennyi áramot,...

Fogyaszt-e bármennyi áramot, egy szivargyújtós töltőadapter abban az esetben, ha nincsen rácsatlakoztatva eszköz?

Figyelt kérdés
Egy 20+ éves autóról van szó, aminek a szivargyújtója nem éppen a legjobb állapotban van, kissé 'lötyögnek' már benne a dolgok. A szivagyújtó folyamatosan áram alatt van, az autó állapotától függetlenül. Szóval, ha csak simán bennehagyom az adaptert az merítheti-e az akkumulátort?

2021. máj. 15. 02:21
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
15 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Trafó van benne, egy iszonyatosan minimális áramfelvétele lesz, de annyira elhanyagolható kategória, hogy az akkumulátort lemeríteni nem fogja még hetek alatt se.
2021. máj. 15. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
34%

Egyenáramú az adapter, csak ellenállással csökkentik a feszültséget a mobil szintjére.

Ha nem így van, írok..(megyek, és szétszedem az adapterem, mert nincs rá szükség. Sőt rámérek fogyaszt-e valamicskét készenlétben)

2021. máj. 15. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
75%
Ezekben szerintem már rég nem hagyományos tekercselt vasmagos trafók vannak, hanem elektronikus kapcsolóüzemű tápok. De még ezeknek sem 100% a hatásfokuk. Azaz még terheletlenül is lesz valami minimális áramfelvétel.
2021. máj. 15. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
51%
Minimálisat. Több nap alatt sem fogja lemeríteni.
2021. máj. 15. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
0%
Ha valóban áram alatt van a szivargyújtód tehát ha nincs gyújtás akkor is és benne hagyod az adaptert valóban fogyaszt még akkor is ha nincs rajta fogyasztó. De akkor minimális a fogyasztás tehát az akkudat nem szívja le 2-3 nap alatt sem, viszont biztonság terén megeshet hogy kiég benne egy ellenállás vagy zárlatos lehet akármi miatt és akkor hamar kigyullad az autód. Meg az sem egészséges ha a szivargyújtó akkor is ad áramot ha nincs gyújtáson és a kulcs is ki van véve a gyújtáskapcsolóból. Van át kéne kötni arra a szálra ami csak gyújtásnál ad 12 voltot, vagy egy kapcsolót beiktatni amivel tudod ki-be kapcsolni manuálisan ez jobb megoldás csak abban az esetben nem, mert megeshet hogy az ember elfelejti a dolgot és úgy marad.
2021. máj. 15. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

" Meg az sem egészséges ha a szivargyújtó akkor is ad áramot ha nincs gyújtáson és a kulcs is ki van véve a gyújtáskapcsolóból."


Érdekes, nekem az autóm gyárilag ilyen és még nem égett le és az akku sem merült le. (Igaz nem hagyok semmit a szivargyújtóban.)

2021. máj. 15. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
49%
Régebben általános volt, hogy a szivergyújtó áram alatt van folyamatosan. Így tudtam egy ismerősnek kényelmes állandó csepptöltőt csinálni. Betegség miatt hosszabb ideig nem használhatta a kocsit, és egy 13,5V 100 mA-re beállított dugasztáp 6 méteres kábellel, végén egy szivargyújtó dugóval egyszerűen megoldotta az önkisülés problémáját. Csak az utóbbi egy-két évtizedben lett általános, hogy a gyújtáskapcsolóra van kötve a szivergyújtó (nem kell gyújtásra tenni, van előtte egy köztes állapota is, ahol csak a fogyasztók kapnak áramot).
2021. máj. 15. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Igen, én is azért szeretem hogy ilyen, mert a CTEK töltőmhöz van olyan gyári adapter, amivel a szivargyújtón keresztül tudom tölteni az akkut. Nagyon kényelmes, mert még csak a motorháztetőt sem kell felpattintani.

Hátrány, hogy mikor a kamerát kötöttem be, a szivargyújtó nem jó neki tápnak, ha automatikus üzemben akarom használni. A biztosítékdoboztól egy üres, gyújtásra aktív helyéről kellett neki tápot húznom.

Egyébként egy 2011-es autóról van szó, relatív hogy mennyire számít őskövületek.

6-os voltam.

2021. máj. 15. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
74%

A "szivargyújtós töltő adapter" egy DC-DC kapcsolóüzemű tápegység. És mint minden ilyen kapcsolóüzemű táp, ezeknek is van fogyasztása terheletlen állapotban is, mivel a kimeneti pufferkondiban ilyen esetben is tartják a meghatározott értékű feszültséget, viszont a kondik kapacitása nem végtelen, így időnként rá kell tölteni, hogy ne essen be a feszültsége egy meghatározott érték alá (jellemzően ez az ingadozás csak néhány ezred voltnyi fesz, vagy tízezred voltnyi). Ezen felül a tápegység vezérlő chipje (és még pár alkatrész) is fogyaszt áramot.


Általánosságban az ilyen tápok üresjárati fogyasztása mW -okban van megadva (tehát messze nem vészes, egy autórádió is többet fogyaszt csak azért, hogy ne felejtse el a beállításokat, illetve "ketyegjen" benne az óra), de ahogy fentebb írták, bármikor történhet bármi egy (esetlegesen gyártási hibás, vagy silány minőségű) kapcsolóüzemű táppal és akár a fogyasztása is megugorhat egy hiba miatt, vagy a szivargyújtó biztosítékát is tönkreteheti (zárlatos állapotban)...

2021. máj. 15. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!