Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kiszedjük a Opelból a katalizá...

Kiszedjük a Opelból a katalizátort?

Figyelt kérdés
C20ne motoros A Omega most lesz megcsináltatva. Egy baj van ,160 ezret ér a katalizátor és dögevők már-már csak a mi utcánkból nem loptak. Kiírni lehetne, de nincs obd csatija, levágja a gané akkor baxhatom a 2 lambdaszondát s ugyan úgy ki kell iratni valahogy, univerzálisnál 100%,hogy hibát ír ki, márkatárs is így járt csak vett másik katalizátort, vagyis lehet, hogy a sajátját vette vissza. Én ezeknek a szemeteknek nem akarok pénzt adni sem elfogadni, szépen nézném a polcon, de semmiképp nem hagyhatom benne.
2021. júl. 20. 15:19
1 2
 11/20 krwkco ***** válasza:

#10

"nem megfelő jeltartományban hibát generál az ECU. Ezért nem jó "kisimítani" konstans jelre, bár néhány ECU az extrém jeleket ignorálhatja."

Katalizátor nélkül a második lambda szonda jele 0,2-0,8V között ingadozik. Ha ez simítva van, akkor egy 0,5V körüli sokkal kevésbé ingadozó jel lesz. Ez pont a megfelelő jeltartomány és nem "extrém".

Ha levegőhöz juttatod a második katalizátort, akkor az úgy fogja érezni, hogy a keverék állandóan szegény. Ez meg fogja változtatni az LTFT értékét (a hosszútávú korrekciót) és túl dús lesz a keverék.

A videoban szereplő eszköz sem levegőt ad a lambda szenzorhoz. Hanem elkülönít egy kis gázteret, ahol a kis bejárat miatt lassabban és kevésbé változik a gázösszetétel, mint a kipufogóban.

2021. júl. 21. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 krwkco ***** válasza:
Ez az eszköz egyébként tényleg ügyes, mert így működő marad a hosszútávú korrekció beállítása.
2021. júl. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

#11

Katalizátorral van normál jele a szenzornak, 0.1-0.9V között.

Hi nincs kati, akkor folyamatos "túl szegény" jelet ad az oxigénre, ezért hibakódot generál az ECU és átáll "vész üzemmódra" csökkentett hatékonysággal, nem lesz hosszútávú korrekció.

Ez a "megoldás" leegyszerűsítve oxigénhez juttatja az oxigénmérőt, amikor nincs előtte katalizátor, ami ezt megtenné.

2021. júl. 21. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 krwkco ***** válasza:

"Hi nincs kati, akkor folyamatos "túl szegény" jelet ad az oxigénre"

Már miért adna? Ugyanazt a jelet fogja adni, mint az első szonda. Azért, mert ugyanazt a gázt kapja. Azt a 0,2-0,8V közötti jelet (vagy 0,1-0,9 jelet, ha érzékenyebb, de ez lényegtelen), aminek az ingadozásából látja az ECU, hogy nem történik semmi a gázzal.

És egyébként, hogyan juttatja levegőhöz a szondát az a kis lyukas kupak, amit szorosan rácsavarnak és utána becsavarják a kipufogóba? Van benne egy kis oxigéntartály????

2021. júl. 21. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

#14

Az első szonda (ha van) a leömlőben fontosabb ahhoz a keverék módosításhoz, amit korábban írtál. Ez a közvetlen kipufogógáz a motor után.

A második, katalizátor utáni szondának más értékeket kell adnia az ECU felé, nem ugyanabban a tartományban üzemelnek. Az ingadozást ennél nem is veszi annyira figyelembe az ECU (keverék képzés), mint az első szonda értékeit.


Leegyszerűsítve írtam ennek a vacaknak a működését, a lényeg hogy maga a szonda fog mérni, és aszerint jelet küldeni a motorvezérlőnek. A jel szerint megfelelően oxigéndús a katalizátor utáni kipufogó gáz.

2021. júl. 21. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

"spark plug non-fouler"


Ennek mi amúgy a magyar neve?

2021. júl. 21. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 krwkco ***** válasza:

"A jel szerint megfelelően oxigéndús a katalizátor utáni kipufogó gáz."

Csak a többi olvasónak írom, hogy a "háromutas katalizátor" működésével ez nem férne össze.

14-esnek felesleges leírnom a katalizátor működését és a két szonda szerepét a keverékképzés vezérlésében, mert ő ezt úgyis jobban tudja.

Egyébként is nagyon eltértünk már a katalizátor védelmétől.

2021. júl. 21. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

#17

Leragadsz a tényleg nem tuti egyszerűsítésemnél. A szonda által leadott jel szerint a katalizátor megfelelően működik, nincs eldugulva. Pontosan nem tudom hogy működik, gondolom a lyukon bejut annyi kipufogógáz, ami elég a megfelelő értékek méréséhez.


Az Omega A, C20NE motorjának amúgy nincs (elsőnek mondott) lambda szenzora a motor után, katalizátor előtt. Az még egy karburátoros befecskendezésű, full egyszerű motorvezérlés (Motronic).


A katalizátor védelemtől azért tértünk el, mert a legjobb ha kiveszi, de akkor át kell verni a lamdaszondát (1-et).

2021. júl. 21. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 krwkco ***** válasza:

"karburátoros befecskendezésű"

Köszönöm. Ennyi elég is a szakmai leírásból.

2021. júl. 21. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Karburátoros, központi befecskendezésű. Érted, ha akarod. Nem a szakmám, de érdekel a téma.


Ezeknél a régi rendszereknél a katalizátor utáni lamdaszonda csak a katalizátor működéséről hivatott információt adni a motorvezérlésnek. A leömlőben/katalizátor előtt meg nincs (első) szonda.

Az ECU nem használja az adatot keverékképzéshez, csak hibát generál a lambdaszonda rossz értékeinél, és ezért "vész módba" állhat (átáll default paraméterekre, figyelmen kívül hagyva az érzékelőket).

Lehet ez a régi motorvezérlő még ilyen "vész módba" se vált, csak világít a check engine lámpa, és eltárol egy hibakódot.


Ezzel a trükkel könnyebb/olcsóbb elérni a megfelelő jelszintet a szondán, mint más módosítássa, ezért ajánlják ezt mint megoldás. (Nem elég egy ellenálást forrasztani a csatlakozóba.)


Szóval nem tudom min akarsz vitatkozni, de valóban nem a szakmám. Javíts ki bátran, ha nagy hülyeséget írok.

2021. júl. 21. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!