Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ma reggel útközben egy pár...

Ma reggel útközben egy pár másodpercre megállt alattam az autó. Sajnos nem az első eset. Mitől lehet?

Figyelt kérdés

Az autó egy 2004-es VW Polo, benzin, 1.4 16V, 75HP. Második tulaj vagyok, amióta nálam van 200.000+ kilométert tettem bele, soha semmi baja nem volt és mindig szigorúan betartottam a 10.000 km-es olajcserét és a 75.000 km-es vezérlés cserét is, természetesen a többi kopó és egyéb alkatrész is mindig időben cserélve lett.


Az autó állapota szinte kiváló, mindent megcsináltattam rajta amit kellett.


A kérdésben említett jelenség eddig nagyjából 5x történt meg amióta nálam van. Az első kettő eset 4 éve Lengyelországban egy nyaralás során. Rögtön néztem a sarukat, trafót és a gyertyákat, nem láttam semmi rendelleneset szóval rögtön betoltam egy szervizbe ahol szintén nem találtak semmit, rá tették az OBD-t, semmi.


A többi eset pedig elszórtan jelentkezett nagyjából 1 év különbséggel, a mai volt az utolsó eddig.


Egy dolog közös: Mindig akkor történt, mikor be volt kapcsolva a klíma és mindig abban a pillanatban, mikor kivettem üresbe az autót ( kereszteződés előtt, lejtő alján lefelé gurulva stb.. )


A motor megáll, a kormány ettől függetlenül működik ( szervo nélkül természetesen ), felvillan a check engine, a szervokormány és az alacsony töltést jelző kontroll lámpa. Visszarántom a kulcsot alaphelyzetbe majd ráindítok, és mintha mi sem történt volna. Kb mint egy sima lefulladás, csupán menet közben 40-50-el nem olyan kellemes.


Mi lehet? Aksi? Pillangószelep? Mélyebb autóvillamossági hiba?

Akárhány szerelőnél voltam mindegyik azt mondta, hogy nem tudja mitől lehet, mindent rendben találtak, vigyem el egy autóvillamossági szakszervizbe. Meg is tettem. Aksit cseréltünk, már alapból is kellett volna de sajnos nem oldotta meg a problémát. Azon kívül, hogy megbontották az egész autó elejét műszerfallal együtt, és elrontották a távolsági fényszoró reléjét ( utólag természetesen ingyen meg is csinálták ), semmi nem történt.


Tanácstalan vagyok a kérdésben. Évente átlagban egyszer fordul elő, szóval nem egy gyakori hiba de akkor is aggasztó. Mi van, ha egy előzés vagy egy keskeny hegyi kanyar közben történik. És hasonló kérdések.


A válaszokat előre is köszönöm.



2021. aug. 9. 17:43
 1/9 anonim ***** válasza:

Lefullad a motor, ilyenkro ne "rántsad" a kulcsot alaphelyzetbe, csak simán indítózz újra.

Mitől lehet? Passz. Esetleg VW márkaszervizes megmondja neked. Motor szoftverfrissítés megoldhatja.

2021. aug. 9. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

#1 A legtöbb autónál nem tudsz azonnal újra indítani, mert lereteszel, hogy járó motornál még véletlenül se tudj indítózni. Le kell venni a gyújtást, újra ráadni és utána tudsz indítózni csak.


Kérdező: erre nincs válasz. Az egyetlen kiindulási pont az az lenne, ha lenne valami eltárolt hibakód, ami mondana is valami hasznosat (egyébként nagyon furcsállom, hogy nincs), de anélkül lehetetlen. Ez lehet valahol a több kilométernyi vezetékkötegben egy aprócska tűhegynyi baj, amit soha nem fog senki megtalálni, vagy egy teljesen véletlen, elkerülhetetlen és javíthatatlan, esetleg gyártásból vagy tervezésből származó műszer/szenzor hiba... lehet bármi.


A klímának szerintem 99% hogy nincs hozzá köze, véletlen egybeesés. Így hirtelen nem sok értelmes ötlet jut eszembe, de a főtengelyjeladót én kicserélném. Lehet, hogy nem oldja meg a problémát, de relatív olcsó és a "hirtelen lefulladó" problémák jelentős részét az okozza, szóval egy próbát megér.

2021. aug. 9. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 krwkco ***** válasza:

"megbontották az egész autó elejét műszerfallal együtt"

Részvétem. Mennyit költöttél eddig erre a hibára?

Voltál szakszervizben is?

2021. aug. 9. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:

#1-2. Csak egy érdeklődő kérdés ezzel kapcsolatban:

ilyenkor (menet közben leáll a motor) nem jobb megoldás az, hogy gyujtási helyzetben sebességbe tenni az autót? Ez beröffenti a motort.

2021. aug. 9. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ha kigyulladt a check engine, akkor van eltárolt hibakód is.


Valami elektromos gubanc lehet, ha a szervó sem működik ilyenkor.

2021. aug. 9. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
#5 Leállt motornál mégis hogyan működjön a szervó? Xd
2021. aug. 9. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"Mindig akkor történt, mikor be volt kapcsolva a klíma és mindig abban a pillanatban, mikor kivettem üresbe"


Én arra tippelek, hogy alapjáraton valamiért nem bírja el a klímakompresszor termelését és át lefullasztja. De hogy mitől, passz...

2021. aug. 9. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Olyan, injektoros autónál nincs, hogy nem bírja el a klímát, az alapjárati motornak utánna kéne mennie. Egyébként valószínűleg ott van a probléma🤷‍♂️
2022. jan. 4. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Bár régi a kérdés de megoldodott? Mit kellett cserélni rajta?
2022. szept. 4. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!