Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson egyszer jó, egyszer...

Krómgyűrű kérdése:

Simson egyszer jó, egyszer nem. Mi baja? Vegyek egy másik blokkot?

Figyelt kérdés

Simsonom nem régiben kapott új csapágyakat, szimeringeket, tömítést, azonban ugyan azt produkálja, mint azelőtt.


Menet közben rángat, nagyon füstöl, nem pörög ki, ha leáll, akkor szinte lehetetlen beindítani, csak alapos gyertya pucolás után.


Gyertyákat és megszakítót is már sokat próbáltam, azonban csak ideig óráig oldotta meg a problémát. Sőt, másik karburátorral is játszottam, de semmi.

Hörög, nem pörög ki, füstöl, ha megy, akkor alapjárat ingadozik fel-alá.

1:50-es keverékkel használom.


Gyújtás a nagy könyv szerint beállítva, kondenzátor, ami MZA-s felvezetve az oldaldobozba.


Karburátor úgyszintén ellenőrizve vagy 5x.


Légszűrő, kipufogó tiszta, nin eltömődve.


Attól tartok, hogy már mindent kipróbáltam. Mêgis olyan, mintha szimeringes lenne és olajat, valamint fals levegőt is szívna.


Jobban járnék, ha vennék egy másik, működőképes blokkot?


Esetleg kinek milyen tanácsa lehet a fenti problémára illetően?



2021. aug. 21. 18:52
 1/6 anonim ***** válasza:
Én inkább a gyújtás rendszerben keresném a hibát mert szinte biztos hogy ott van a probléma. Lehet megvan törve a kábel ami miatt időnként megszakad kimarad a szikra és ez okozhat gondot. De lehet az is hogy nem kap levegőt rendesen én megpróbálnám légszűrő nélkül indítani és megjáratni, ha viszonylag pormentes zárt helyen teszed úgy hogy csak annyi szellőzésed van hogy a kipufogó füst azért ne álljon be és ne fulladj meg annyitüól nem lesz semmi baja. Haverom járt így szintén Simsonnal hogy valami noname utángyártott szűrőt vett ami annyira sűrű volt hogy szinte semmi levegő nem ment át rajta.
2021. aug. 22. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Megszakító nem szikrázik?


Egyebként teljesen mindegy milyen a kondi szétmegy.


Lehet rossz a trafó is, de az a legvégső eset.


Lehet az is, hogy hajtóműolaj szivárog a szimeringen keresztül (nem számít ilyenkor hogy új e vagy sem ha rossz a háza simán)


Gyertyából én ngk b8hs-t használok.


Az enyém is volt ilyen, nekem ezek megoldották a problémát.


Ha nem megy, privátban nyugodtan adj elérhetőséget messengeren megpróbálok segíteni amennyit tudok.

2021. aug. 23. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Igazából, nem tudom, hogy ez tipikus Simson probléma, de az enyémnek tiszta olaj az alja. 5-7 csepp áll a blokk aljának különböző részein.


Megszakítót nem néztem, hogy szikrázik-e, de hétvégén meglesem, mert most dolgozok, hétvégén vagyok otthon.


Belső trafós a gépezet, mivel S50-es. A szikra szép, kék-lila színű. Gyertyát én is NGK B8HS-t használok. Egy ideig jó volt vele (2-3 hétig), azonban most már nem. Röhejes, de olyan a motor, mintha valaki elállítgatná vagy elrontaná, mikor nem vagyok otthon :D. De tényleg. Magától elállítódik, lehet ilyen?


Hát, a szimeringházat most hogy mondod, kicsit sérült, de csak a forgattyúsház felőli pereme.


Csak lehet, hogy jobban kijönnék egy használt, üzemképes blokkal, nemde?

2021. aug. 23. 12:25
 4/6 anonim ***** válasza:

Nem volt szerencsém 50-eshez sosem. Elvileg ha átereszt a szimering az nagy baj mert akkor teljes motor szétszedés ismét.


Egy másik blokk kockázatos de lehet jó vétel is.


Ha ezt meg tudod oldani pl 5 ezerből akkor nem szeretnél venni egy 50 ezres blokkot amire még 15 öt rá kell költeni (szimeringek csapágyak új tömítések stb.)


Gyújtás: a holtpont előtt 1.5mm-rel nyit a megszakító tudtommal.

2021. aug. 23. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Nekem is ugyan ezeket produkálta a Simsonom abban S51-es blokk van.

Nálam a hibát megoldotta a szimering csere,de utánna se volt még teljesen tökéletes ezért kapott egy új karburátort.Utánna olyan volt mintha új lenne.

De érdemes a karburátort is átnézni hátha véletlenül össze lettek cserélve a fuvókák.

Másik blokkot akkor vegyél ha tudod az előéletét vagy hogy-hogy lett felújítva.

S50-es blokkot még kapsz élhető áron.De sajnos 51-es blokkot már nem.

Én még egyszer megszívtam az utángyártott légszűrő és karbi összekötő gumival mert megrepedt és fulladt tőle és nem ment a motor.Lehet csak az enyém érzékeny arra a gumira de például ha rosszul rakom fel akkor már nem akar menni stb.

És a karbinál még egy dolgot érdemes megnézni,ahol a hengerre csatlakozik nincs e meggörbülve.Mert sokan megtépik a karburátor tőcsavarjait mint egy agyatlan.És ha görbe akkor vagy újat kell nézni vagy egy házi "síkolást" elvégezni.

2021. aug. 23. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


Majd ránézek a gumi összekötőre. Fúvókával nem lehet gond, ugyanis tavaly még jól ment ezzel a koncepcióval, de egy próbát megér, hogy rakok bele eggyel kisebb főfúvókát.

Karburátor-henger között jól fekszik a szívórész, azt én is megcsiszoltam üveglapon.


Arra gondoltam, hogy lehet síkolni kellene a közép blokk felek tömítő részén. Lehet, hogy szív falsot a forgattyúsházba és emiatt ingadozik az alapjárat? A gyertyát is gyakran beköpi.


Van otthon üveglap, amin lehetne csiszolni, azonban nem tudom hanyas csiszoló papírral tegyem. Azt hiszem 80-as és 100-as (ami túl durva) és 1200-as (túl finom) van otthon. Milyennel érdemes szerintetek?

Mellette kapna mindenhova viton szimeringeket.


Jobb ötletem nem támadt..

2021. aug. 27. 08:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!