Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megyek mondjuk négyesben,...

Megyek mondjuk négyesben, piros a lámpa, lassítok megálláshoz. Üresbe kell tenni vagy csak, ha megálltam majd akkor kell?

Figyelt kérdés

Múltkor egy tanulóvezetős csoportba írta valaki, hogy az oktatója még a kereszteződésben is üresben engedi csak, hogy lassan kimenjen. Figyeltem anyumat is, hogy ha látja, hogy piros, akkor üresbe teszi és úgy fékez, majd megáll.

Megpróbáltam én is így tenni, de az oktatóm rám szólt, hogy majd megállás után tegyem üresbe, addig ne (megállásig akár négyesben, ötösben is).


2021. szept. 2. 18:52
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Anyud télen könnyen bajba kerülhet így..

Piros a lámpa? Ha vélhetően elgurulok addig, nem csinálok semmit, csak leveszem a lábam a gázról, aztán motorfékkel gurulunk.

Ha nem fogy el várhatóan eléggé a sebesség, akkor finom fékezés, aztán ha meg is kell állni normál fékezés, és egészen addig, amíg a fordulat nem esik 1000 ford alá, minden marad.

Ekkor kuplung (fékezés ha kell marad) váltó üresbe és megállok.

Persze nem lehet mindig csak úgy gurgulázni, akkor késöbb veszem el a gázt, de alapjában véve minden a fentiek szerint.

2021. szept. 2. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Csináld úgy ahogy az oktatód mondja. Üresben gurulás vizsgán hibapont.

Ilyenkor ki kell használni a motorféket. Stabilitást ad, és nem a féket koptatod.

2021. szept. 2. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
100%

Az a helyzet, hogy amikor már vizsga után vezetni fogsz, akkor úgyis úgy fogod csinálni, ahogy szeretnéd. Csinálhatod így is-úgy is.

A hivatalos magyarázat az, hogy sebességben kell hagyni a kocsit, fékezni, és amikor a fordulatszám már alacsonyan van, akkor kell üresbe kivenni és megállni teljesen. Ez valamelyest jobban kíméli a fékeket, hiszen a motor maga is lassítja az autót.

2021. szept. 2. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
50%
de ha üresben gurulsz, akkor miért koptatod a féket? csak a végén kell, hogy megállj
2021. szept. 2. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Sebességben gurulj, amíg le nem csökken kb. 1100-ig a fordulatszám.

Több okból is érdemes:

- sebességben gurulva 0 a fogyasztás, üresben az alapjárati mennyiséget kapja a motor.

- kevésbé kopik a féked

- ha valamilyen okból leállna a motor, akkor az autó lendülete forgásban tartja, így működni fog a kormányszervó.

2021. szept. 2. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, a felsorolt mindkét lehetőség hibás. Nem kell egyből üresbe kivenni, de megállásig sem kell várni vele. Először sebességben, kuplung nélkül lassítás (akár tisztán motorfékkel, akár motorfék+üzemi fék együttes használatával), majd amikor az alapjáratig leesett a fordualtszám (pár százat nyugodtan hagyj rá, nem kell kicnetizni) akkor kiveszed üresbe, és csak az üzemi fékkel megállsz.
2021. szept. 2. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
0%

"- sebességben gurulva 0 a fogyasztás, üresben az alapjárati mennyiséget kapja a motor."


Ezt még mindig honnan veszik emberek, őrület. Nem villanyautóról van szó, amibe nem folyik az amper, ha nem nyomod neki. A belső égésű motornál pedig nem szűnik meg az égési folyamat. A motor ugyanúgy dolgozik: szív, sűrít, ég, kipufog. 0 fogyasztás csak akkor van, ha a motor áll. [link]


Egyébként, kérdező, fékezz le ilyen 1500-as fordulatig, aztán utána vedd ki üresbe és állj meg. A motorfék is tartja az autód, kíméli a féket.

2021. szept. 2. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

#7: tolóüzemben nincs befecskendezés, csak tiszta levegőt szív a motor.

Az egyetemen tanították.

2021. szept. 2. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

"Ezt még mindig honnan veszik emberek, őrület. Nem villanyautóról van szó, amibe nem folyik az amper, ha nem nyomod neki. A belső égésű motornál pedig nem szűnik meg az égési folyamat. A motor ugyanúgy dolgozik: szív, sűrít, ég, kipufog. 0 fogyasztás csak akkor van, ha a motor áll."


Ez 50 éve a karburátoros motoroknál valóban így volt, de a mai (a mai alatt az elmúlt néhány évtizedet kell érteni) elektronikusan vezérelt befecskendezőkkel szerelt motoroknál nem jut üzemanyag az égéstérbe motorfékezésnél.

2021. szept. 2. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Az égési folyamathoz éghető anyag kell, de ha a motor nem kapja meg?

Miért? Ezt úgy hívják (motorfékkel, nyilván gáz nélkül lassulva), hogy kényszerüresjárat, tolóüzem (azaz a lendület tolja az autót, a motort a lendület forgatja).

Ilyenkor a motorvezérlő érzékeli, hogy nincs a gázpedál nyomva és megszünteti az üzemanyag adagolást (befecskendezést).

Nincs fogyasztás, nincs égés..

Has nem nyúlsz semmihez, és odáig lassul az autó,hogy az alapjárarti fordulatszám alá kerülne, akkor megint jön a motorvezérlő.

A motor nem állhat le (neki azt tanították), elkezd üzemanyagot befecskendezni és az autó csigatempóban, de megy tovább.

Persze nem 5.-ben, hegynek felfelé.

Kedves előző, ez minimum 25 éve így van, ilyenek az intelligens motorok.

2021. szept. 2. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!