Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új 3 hengeres turbó vs. 4...

Új 3 hengeres turbó vs. 4 hengeres szívó?

Figyelt kérdés

Nagyon lenézik az új 3 hengeres turbó autókat mert varrógép a hangjuk és képesek nagyon rezegni, viszont aki próbált már ilyet azt mondja sokkal gyorsabban húz mint a hasonló kaliberű 4 hengeres szívó.


KIA Ceed 120 lóerős 3 hengeres turbó 7.2 millió, vagy a 4 hengeres 160 lovas 7.6 millió?

Melyik a gyorsabb, jobb autópályázni?



2021. szept. 5. 02:30
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
0%

#8 "Az, hogy melyik gyorsul jobban, az a teljesítménytől függ, nem attól, hogy hány hengeres. Mindig a nagyobb lóerő fog jobban gyorsulni."


Na, #6 után még egy okostojás, aki azt sem tudja merre van arccal előre. Nem, a gyorsulás nem a teljesítménytől függ, úgyhogy nem, a nagyobb lóerő nem fog jobban gyorsulni. A gyorsulást a nyomaték adja, nem a teljesítmény. Persze személyautókban a nagyobb teljesítmény nagyobb nyomatékot is jelent, szóval emiatt a kettő könnyen összekeverhető a laikusok számára. De pont ezért nem kéne laikusként beleszólni. :)

2021. szept. 5. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
86%

Egyrészt nagyon bunkó stílusod van, "okostojás".


Másrészt nagyon rosszul tudod. Nem a nyomaték adja a gyorsulást, hanem a lóerő. A nyomaték bizonyos fokú rugalmasságot ad. Ezért pl. 80-120 között lehet jobb a nyomatékos autó, de csak ilyen rövidtávú gyorsításoknál.


Íme, hogy tanulj egy kicsit "okostojás". Ja, lehet nem fogod érteni, nyomokban fizikát tartalmaz.

[link]


A lényeg. Ha van két azonos súlyú autó. Az egyik 140le/200nm-ú, a másik 160le/160nm-ú, akkor a 0-100, 0-160, 0-200, negyedmérföld az így nézne ki.


Elindulnak, a nyomatékosabb autó kilő. Olyan 40-60km/óra között a teljesítményben erősebb autó már kezdi utolérni. 70-80km/óránál utoléri és elhagyja. 100km/óránál már a benzines vezet, a nyomatékosabb autó kezd elmaradni. És így tovább.

2021. szept. 5. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
79%
Ezért van az, hogy azonos tömeg/légellenállás/áttételezésnél egy 1.9tdi (105le/250nm) simán kikap egy VTI Hondától (160le/150nm).
2021. szept. 5. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 krwkco ***** válasza:
71%

#8

"Az, hogy melyik gyorsul jobban, az a teljesítménytől függ, nem attól, hogy hány hengeres. Mindig a nagyobb lóerő fog jobban gyorsulni."


Ez igaz is, meg nem is. A gyorsulás valóban a teljesítménytől függ, de nem a csúcsteljesítménytől, hanem a pillanatnyi (az adott fordulatszámon kivehető) teljesítménytől. Ezt le lehet olvasni a teljesítménygörbéről, vagy a fordulatszám és az aktuális nyomaték szorzataként ki lehet számolni.

A szívó benzinesek a csúcsteljesítményüket olyan magas fordulatszámon adják le, amit az átlag autós nem használ. A nyomatékgörbéjük egyenletesen emelkedik, ezért a szokásos (alacsony/közepes) fordulaton kisebb a teljesítményük, mint a turbósoké, amiknek a nyomatéka alacsonyabb fodulaton eléri a csúcsnyomatékot.

2021. szept. 5. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
47%
Ez így van. Ezt senki nem is vitatta. :)
2021. szept. 5. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 krwkco ***** válasza:
44%

#15

"Ez így van. Ezt senki nem is vitatta. :)"

Valaki ezt írta:

"Egy 3 hengeres 120le-s turbós és egy 4 hengeres 160le-s szívó közül az utóbbi jóval erősebb, ezért jobban fog gyorsulni."

Nem tudom, hogy Te írtad-e vagy valaki más, de ő az én 14-es hozzászólásomtól eltérő álláspontot képviselt. Vagyis "vitatta", még mielőtt leírtam volna.

2021. szept. 5. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
50%
igazabol tok mind1 mik az adatok, a mernokokon mulik minden... A regi F1-es autok 1 literes motorral tudtak 700 loerot. Az uj Koenigsegg 350 km/h koruli sebesseget tud, es valami 1.6 literes motor lesz benne (+ hibrid hajtas). Es ezek olyan modern technikak (nem a koenigsegg, hanem ugy a modern uj autok) amik a gyik felhasznalok 3%-nak van kb, a tobbi meg vagy valami dedos kolyok aki itt lebzsel 2 Forza horizon kozott, vagy valami multszazadban ragadt "autoszerelo" ket ugyfel lehuzas kozott
2021. szept. 5. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
53%
Inkább a fizikai mértékegységeket hagyjátok a mérnököknek.... a LE egy származtatott mértékegység a nm es a fordulatszám összefüggése... es sajnos átlag embernek az utolsó amit igazából használ. Egy 1.0 turbo 120 LE, és pl egy 1.4 szívó 120le... 6000/f-nél ugyan azt a teljesítményt adja... amúgy a turbós alatta agyonveri. Nekem 1.4 turbo kia/hundai van 242nm 1500-3200 közt.. gyakorlatilag leléped a pedált aztán megy... ugyan ehhez pl 6 henger szívó kell.
2021. okt. 4. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
25%
ezért sem értem hogy az istenbe lehet elektromos autóknak lóereje, mikor nem is forog semmi? :D a kW már más tészta, a lóerő amúgy sem használatos hivatalosan már hanem a belső égésűre is kW-ot adnak meg hivatalosan, ami már az elektromosra is illene, de úgy látszik az emberek ragaszkodnak a több száz éves dolgokhoz... :D
2021. okt. 4. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
A turbóst kényelmesebb vezetni, mert már alul húz. A mai modern kisköbcentis turbósok felül teljesen el is fogynak, hiszen az apró turbó már nem tud elég levegőt tolni. A szívó kihalófélben van, már alig-alig van próbálkozás velük. Azonos köbcenti mellett természetesen gyengébb, mint a turbós, cserébe kisebb a meghibásodási lehetőség. Erőben a hétköznapi autóknál az 1.2turbó kb. az 1.6 szívóval van egy szinten. Persze szívóban vannak fifikásabb konstrukciók, mint pl. a változó szelepvezérlés, de az már szintén egy más műfaj.
2021. okt. 5. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!