Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra H vélemények,...

Opel Astra H vélemények, tapasztalatok érdekelnek?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Opel Astra H gépjárművet nézegetem az elmúlt hetekben és nekem és családomnak tökéletesen megfelelne egy 5 ajtós Astra, A-ból B-be vigyen el, alacsony fenntarthatósággal, és ne úgy járjon szervízre mint a BMW...

Úgy látom hogy jóval lement az ára az elmúlt 1-2 év alatt és ki lehet fogni egy-egy jó darabot.

Így határoztam el magam arra hogy szeretnék venni egyet.

A kérdéseim az alábbiak:

Mennyire megbízhatóak, szervíz igényesek?

Milyen motorblokkal érdemes venni? Halottam hogy sokan szídják az 1.3-as és az 1.4-es motorokat...Miért?

Mire kell figyelni a vásárláskor?

Akinek van/volt ilyen autója, tudna segíteni? Tapasztalatok, egyéni vélemények érdekelnek, hogy legyen egy kiinduló pontom. Köszönöm!



2021. szept. 14. 19:31
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
13%
Találsz ezeknél megbízhatóbb autót is
2021. szept. 14. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nem arra vagyok kíváncsi hogy milyen autók vannak még ezen kívül. :)
2021. szept. 14. 19:40
 3/12 anonim ***** válasza:
83%

9 éve ilyen autóm van.

Én nem úgy látom, hogy lement az ára. Inkább a kínálat hígult fel. Rengeteget hoznak be még mindig külföldről. És az itteniek sem leszenek fiatalabbak. Egy jól felszerelt megkímélt példányt most drágábban adnak, mint amikor 2012-ben én kerestem.

Az alapmodel szervizelése nem vészes. De ha kicsit jobban felszerelt példányról van szó és valami meghibásodik, egy kanyarkövet xenon fényszóró, aktív felfüggesztés javítása, cseréj nem két fillér.

A sajátom 1.7cdti. De az előző munkahelyemen is H Astrák voltak a céges autók sok éven keresztül. Ott 1.6 és 1.4 benzinesek voltak. Az 1.3cdti-t egyáltalán nem ismerem. Az 1.4 szívó benzines kombi nyáron klímával, megpakolva, pláne ha egy kis emelkedő van, nem valami virgonc. És akkor finoman fejeztem ki magam.

2021. szept. 14. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
83%

3-as vagyok továbbra is. Szóval olyan 800e alatt általában csak a problémás lerúgott, lelakott, sok km-es, esetleg behozott, problémás példányok vannak. A jó állapotúakat, megkímélteket nem nagyon osztogatják millió alatt.

Nekem nincs vele semmi bajom. Sok gond nem volt vele, szerintem kényelmes is. Nem véletlenül van meg az enyém 9 éve.

2021. szept. 14. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

#3/4


Neten 600-ért nagyon sok a kínálat, ha belevágnék egy ilyen úgymond olcsóbba, akkor milyen hibák lehetnének, milyen hiba költségekkel?

250 ezer km alatt vennék.

2021. szept. 14. 19:47
 6/12 anonim ***** válasza:
74%

Kifejezetten jó családi autó.

Elődjéhez, a G astrához képest nagyobb kicsivel. Elől tágas, hátul is van hely benne. Csomagtartó a VW konszernhez hasonlítva is ok.


1.3 Multijet dízel szerintem kicsit alultáplált ehhez az autóhoz.

1.7 dízeléről szoktak rosszat is, meg jót is hallani. (GM motor) Nem annyira agilis vele.

1.9 Multijet cdti viszont jó.

EGR-re figyelni kell mivel elég nyűgős a rossz gázolajra. (mindegyik)



Benzinesként 1.6-tól felfele ajánlanám. Kellően dinamikus azokkal.

1.4-es benzines elég kényes a jó minőségű olajra illetve a "gyakori" cseréjére.


Illetve még az első futómű szokott problémás lenni a magyar utakon de javítani nem olyan drága.

2021. szept. 14. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Az előzőt kiegészíteném.

IDS+ rendszerhez ha megnézed mennyi egy lengéscsillapító, dobsz egy hátast. Az enyémben a gyári mondjuk elment 300e km-t, tehát elég jól bírja. A sima alap futóműhöz tényleg nem drágák az alkatrészek.

1.7-nél nálam a motortérben sok alkatrészen ott virít gyárilag az "Isuzu" felirat. Szerintem egy kellemes, nyomatékos motor. A másik autóm 200Le, 300Nm. Mikor átülök a H Astrába, nekem nem tűnik lomhának. De nyilván ez relatív.

EGR-rel nálam soha semmi gond nem volt. Nem kormolta tele. Új korától bontatlan. (Igaz, nem városban kínzom rövid utakon.) Mint ahogy az egész motor, beleértve a turbót is az. A kínálat legaljáról (a törötteket leszámítva) válogatva ez nem garantálható.

Az 1.6 "dinamikus", az 1.7CDTI meg "nem annyira agilis"? Érdekes, mert én pont fordítva tapasztalom. Lóerőre hasonló a kettő, nyomatékra pedig nem kis különbség van és nem a szívó benzines javára.

A szokásos H Astra betegségeket tudom felsorolni:

- CIM-modul

- Hátsó ajtók kábelátvezetései

- generátor (főleg a dízeleknél)

- a szellőzőrendszer külső-belső levegőválasztó zsaluja

- toronyszilent

- első dobbetétek mögött nem árt rendszeresen takarítani a sárvédő mögötti részt

- stb.

Egyik hiba sem tragédia.

2021. szept. 14. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Nálam csak az 1.6 és az 1.7d volt így azokról tudtam. Valahogy én a benzinest jobban élveztem. Bár lehet az elvárás volt nálam túl nagy és azért nem annyira agilisnak a dízel.
2021. szept. 14. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
74%

Tudom ez nem sok vizet fog zavarni de azért leírom...


Saját autóm egy nagyon öreg mercedes.

Sokáig nyomtam céges autóként H astrát 1.6 16v motorosat.


Kényelem sokkal rosszabb volt mint a dupla annyi idős merci, illetve a vezetési élmény is elmarad.

Tényleg ellehet vele közlekedni A-ból B-be de semmi extrát nem fog adni.

Beltér szerintem gagyi, de ugye ez szubjektív :)

2021. szept. 14. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

#9, ezen mi olyan meglepő?

Valamiért azt van a köztudatban, hogy a H Astra egy fiatal autón. Nem, nagyon nem az! 18 éve jelent meg a prototípus, 17 éve kezdték árulni. Tehát közel 20 éves fejlesztés.

Másrészt: soha senki, pláne a gyártó nem állította, hogy a prémium autókkal kellene összehasonlítani. Ez egy alsó-középkategóriás tömegautó. Soha nem lesz egy kategóriában a három nagy német prémium márka autóival. Még egy mai K Astra sem az! Ez a Golf, Focus, Ceed, i30 és társai ligában játszik. Azoknál viszont semmivel nem rosszabb. Annak idején mikor a H Astra megjelent, a kategóriában először ebben a típusban alkalmaztak adaptív kanyarkövető bixenon fényszórókat. És az elektronikus lengéscsillapítás is egyedülálló volt ebben a ligában. A többi gyártó csak ezután koppintott hasonló megoldást. De a 2000-es évek közepén a 7"-os színes kijelzős fedélzeti navigáció sem volt általánosan elterjedt ezeknél az autóknál. A prémiumoknál volt persze, még jobb is, de az más téma! Manapság persze az a kijelző már megmosolyogtató. Hiszen egy Corsában, rendeléskor nem is csilliárdokért, sokkal jobbat, nagyobbat lehet kérni, nagyságrendekkel többet tudó fejegységekkel. De csak eltelt 17-18 év! Az autóipar és az elektronikai ipar fejlődése nem állt meg.

Ha összehasonlítunk egy 15-20 évvel ezelőtti prémium autót és egy 2021-es legolcsóbb Dacia modellt, szerintem evidens, hogy a régi prémiumban lesznek igényesebb műszaki megoldások, jobb anyaghasználat, jobb összeszerelési minőség. Engem ez egyáltalán nem lep meg. De almát az almával hasonlítsunk!

A maga korában teljesen jó és innovatív autó volt a H Astra a maga kategóriáján belül. Igen, ma már sokkal jobb is kapható. Ez nem vitás. Mára egy relatív olcsó, széles rétegek számára elérhető, jó ár-érték arányú tömegautó lett. Ahogyan a mai legújabb autókra is ez a sors vár 15-20 év múlva. Mai szemmel is már relatív modern autó, a formaterv sem vészesen ódivatú. Inkább utcai átlagautó benyomását kelti a látványa ma 2021-ben, mint egy öreg csotrogány veteránautóét.

2021. szept. 15. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!