Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bmw 5 f10es szériából benzines...

Bmw 5 f10es szériából benzines vagy dízel motor a megbízhatóbb?

Figyelt kérdés
2012-es évjáratú bmw 520as szériát szeretnék vásárolni viszont úgy hallottam ,hogy a benzinmotorok problémásak ebben a kategóriában.

2021. okt. 26. 20:05
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
10%

10es

Nana, azért ez nem így működik. Meg amúgy is nem fura, hogy csak Magyarországon már tucatnyi 520D kiégett? Ez nem normális, ha vissza van hívva, ha nem.

2021. okt. 27. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
14%

Azért az érdekes hogy a világon szinte senki nem tudja megelőzni a kigyulladást, még a szervizek sem.

De itt egy pár ember meg megtudja előzni.

2021. okt. 27. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
96%

#12 Jajj, már megint te vagy a "szervizek sem tudják megelőzni" dumáddal? Múltkor is elmondtam, hogy ha akarják meg tudják előzni, megvan az oka hogy miért gyulladnak ki.

Ilyen kocsim van, szóval tudom miről van szó, nem csak úgy mint te mert elolvastál három clickbait cikket.


Azért gyulladnak ki, mert gyárilag hibás EGR-hűtő van bennük, amelyeken hajszálrepedések keletkezhetnek, azon keresztül pedig hűtővíz és benne glikol kerül az EGR rendszerbe (ha nem mond ez neked semmit akkor ez annyit jelent hogy a többszáz fokos kipufogógázba). Igen, egy erősen gyúlékony anyag a több száz fokos levegőbe. Itt jön a következő probléma, hogy ha nem takarítják ki a rendszert, az évek alatt lerakódás keletkezik ami kb olyan mint a sár, csak víz és föld helyett korom és olaj alkotja, ami szintén gyúlékony. Szóval az EGR hűtőben beszivárog a gyúlékony glikol a rendszerbe, a többszáz fok hatására (főleg ha regenerál a kocsi) begyullad, az pedig begyújtja a szívórendszerben lerakódott lerakódást. A levegőt pedig nagy nyomással tolja neki a turbó, ez által szúróláng alakul ki a szívósorban, amit kb úgy képzelj el mint egy lángvágó. Ez a láng kiégeti a műanyag szívósort kb úgy mintha egy vastagabb forró szöget böknél át a műanyagon. Ez idáig nem is lenne baj, hisz ez minden modernebb autótípusnál előfordulhat és elő is szokott fordulni hogy kilyukad a szívósor, a baj a BMW-nél az, hogy a szívósor mögött megy el az üzemanyagcső, és szerencsétlen módon pont ott égeti ki a szúróláng a szívőcsövet ahol elmegy az üzemanyagcső. A szívósort kiégeti, átégeti az üzemanyagcsövet és meg is van a hatalmas tűz. És itt van a kigyulladások kulcspontja, hogy ezen a helyen égeti ki a szívósort és vele együtt az üzemanyagcsövet. Egyik cikkben is volt olyan eset, hogy a szívósor teteje lyukadt ki, ott nem is lett tűz, csak kicsit megpörkölte a motorfedelet és erőtlen lett a kocsi. Tehát meg is van az ok hogy miért gyulladnak ki.

El lehet őket kerülni, csak a szervizek álláspontján kellene változtatni. Mikor megvettem a kocsit én is utána jártam, kétszer hívtam fel a kereskedést hogy nincs-e visszahívás a kocsimra, kétszer elmondták hogy NINCS. Közben ismerősi körből hallottam valamit, így felhívtam harmadjára a márkaszervizet, hogy oké tudom hogy nincs visszahívás a kocsimra, viszont fogy belőle a hűtővíz és én az EGR-hűtőre gyanakodok. Amúgy ez nem volt igaz, nem fogyott a hűtővíz csak kamuztam, mingyárt ki is derül hogy miért. Szóval erre már azt mondták, hogy vigyem be hozzájuk, megvizsgálják az EGR-hűtőt és ha rossz INGYEN kicserélik. Az adott napon bevittem, ingyen megvizsgálták, az EGR-hűtő alapból nem volt rossz de azt mondták hogy nem baj, ők is bekamuzzák a müncheni központnak hogy hibás így ingyen cserélik. Ingyen megvizsgálták, ingyen kicserélték a gyári áron 390ezres alkatrészt, sőt még ingyen cserekocsit is adtak a javítás idejére.

Amúgy itt jogosan merül fel a kérdés, hogy ezt hogy a fenébe? Nincs visszahívás mégis cserélik ingyen. Ezt én magam sem értem, egyik ismerősöm is így járt azért próbálkoztam én is ezzel a megoldással. Szóval tudják a márkaszervizek ha akarnák, de ők arra várnak valami oknál fogva hogy a tulajok kényszerítsék őket a cserére.

Viszont sajnos ez nagyon rossz hozzáállás a szerviz részéről, de több példát is tudok írni: szerintük a szívósort sem kell takarítani, ezzel ellentétben egy itthon is elvégezhető pár órás mutatvány alatt két maréknyi lerakódást szedtem ki az enyémből, amit úgy is lehet értelmezni a fentebb leírtak alapján, hogy két maréknyi gyúlékony anyagot távolítottam onnan el. Tehát már nincs mi meggyulladjon. Másik példa, hogy a szerviz álláspontja szerint az automata váltókban nem kell olajat cserélni. Pedig maga a ZF, a váltó gyártója is elő írja hogy milyen periódusonként kell cserélni. De ezt is hiába mondtam a márkaszervizben, ők nem cserélnek váltóolajat azért sem. Hamradik példa, mikor megvettem a kocsit, szépen át adott az előző tulaj egy mappát, benne minden egyes szervizről, olajcseréről a számla a hivatalos márkaszervizben. A kocsi igazoltan tip-top állapotú műszakilag, csak éppen a kedves tulaj ablaktörlő lapátot nem cserélt évekig azok meg szépen összekarcolták a szélvédőt, a márkaszerviz meg mit foglalkozott ilyenekkel, ők csak is azt csinálják ami elő van írva és ez a legnagyobb baj.


Szóval meg lehet előzni, csak nem szabad a márkaszervizre hagyatkozni. És a fenti módszert amivel kisajtoltam belőlük a javítást bátran ajánlom mindenkinek akinek ilyen kocsija van. Meg lehet oldani a problémát és ők is belátják, csak mint valami szadista arra várnak hogy először fenyítsd be kicsit őket.

2021. okt. 27. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
65%
Hát én ennyi bajjal , nyűggel nem vennék ilyen autót ez biztos.
2021. okt. 27. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!