Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autót ajánlotok ezen...

Milyen autót ajánlotok ezen szempontok szerint?

Figyelt kérdés

Elsősorban leszögezném, hogy habár lassan 2-3 éve van jogsim egyáltalán nem értek az autókhoz, sajnos ez kimaradt az életemből.

Szempontok:

Az ára egészen 1 millióig mehet, de olyan 600-800 ezer köré gondoltam.

Fontos az, hogy minél strapabíróbb legyen, valószínűleg futárkodásra fogom használni heti 1-2x, saját ügyek mellett.

Az is egy fontos szempont, hogy minél kevesebbet fogyasszon városban.

Az esztétika a legutolsó szempont, de az is szempont, 20 éves egyetemista vagyok, nem kell semmi olyasmi amivel felvághatnék, nem vágyom nagy erős kocsikra, csak valamire amit a lehető legeffektívebben tudok használni amellett, hogy elviselhetően néz ki.

Előre is köszönök minden választ! Esetleg ha valaki nagyon beszédes kedvében van, és ért is ezekhez, akkor szívesen elfogadnék pár tippet ahhoz is, hogy miket/hogyan nézzek egy használt autó vételekor! Tényleg köszi minden választ!



2021. okt. 29. 19:16
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

600-800 körül csak az auto maga?

Mert ugyebár az átírás, a biztosítás, az első szerviz – ezekre összesen legalább egy 100-150 ezret rá kell számolni ha negyedéves fizetéssel kötöd a biztosítást, ha nem többet.

Tegyük fel hogy csak az autóra.

Ennyiből vannak nagyon jó racionális autók, amikkel nagy eséllyel nem lesz sok bajod, cserébe elég ingerszegények.

Vannak a szokásos slágerek – Suzuki Ignis, Suzuki Swiftből már a “vasaló” generáció. Ezek a tipikus minimal Suzyk, kopogós, szürke, depresszív beltérrel, szög egyszerű technikával, de pont ettől olyan kedveltek, mert nagyon nehéz őket megölni. Csak ne rohadjanak, és ha lehet, azért ebből is a megkíméltebb, igényesebb darabokat érdemes nézni, mert az ilyen “kimegyavilágbó’” típusú autóknál a hozzáállás ennek megfelelően sokszor az, hogy “há’ minek az olajcsere, ez úccse áll meg soha”. Na, az márpedig meg fog állni, mindent azért ezek sem bírnak.

Vannak kicsit igényesebb, szerethetőbb, “autóbb”, cserébe valamivel kockázatosabb választások a VW konszernen belül, leginkább az első generációs Skoda Fabia, vagy az ezzel egykorú Seat Ibiza ajánlható, ezekből ennyiért már kapni szépet. Az 1.2 HTP a Fabiából nem az igazi, az 1.4-es 75 lóerős motor Ibizában is, Fabiában is picit torkos (városban 7,5-7,7 litert simán lenyel), nem túl erős, de a jellemző olajfogyasztáson kívül stabil technika. Ezeknek testvére a kereklámpás VW Polo, arra kicsit jellemzőbbek az elektronikai malőrök, és kicsit drágábban is mérik őket, cserébe kicsit még igényesebb a tesóinál. Rozsdára ezeknél fokozottan figyelj a küszöbök elejénél, ez akkori VW konszernbetegség, felgyűlik a retek a kerékjáratokban, nem figyel rá a user hogy kitakarítsa, így ott kezdenek el rohadni.

Van még Opel Corsa C, az Ecotec benzinmotorok fokozott olajfogyasztásra hajlamosak, és bár nem megbízhatatlan ez sem, szerintem nem igazán jó autó, nem jobb annyival egy Suzukinál, hogy megérje a plusz kockázatot.

Van még a Ford Fiesta, esetleg Focus is, ezek futómű tekintetében bőven a konkurencia felett álltak a maguk korában, de rohadni nagyon tudnak, és a motorok sem örök életre készültek, nem feltétlen ajánlanám őket, ha minél olcsóbb fenntarthatóságra mész.

Lehet még kapni Chevrolet Lacettit, Kalost ennyiért, viszont a benzinmotorok ezekben elég torkosak, egyébként megbízható, élhető autók.

Befigyelhet ennyiért még a Nissan Micra is, japán, úgyhogy rozsdára nagyon figyelni kell, de egyébként japánosan megbízható, jó kis autó. Érdemes megnézni őket.

Aztán van még Peugeot 206, ennyiből már a szépeket kaphatod, nem rossz autó, nem a “szarfrancia” sztereotípia megtestesítője, egészen megbízható technika.

Érdekes lehet még a Renault Twingo első generációja, bár azt inkább 400-500 körül kapod meg nagyon szép állapotban, akár üvegtetővel, extrákkal. Az egy aranyos kisautó, kicsit “színesebb” a többinél, nekem volt ilyenem és visszasírom, pedig nem vagyok lány. Nagyon jó karakter, és szintén nem sok a hibalehetőség.

Ha már Renault, Clio is van ennyiért, azzal is jót lehet kifogni.


Szóval a lehetőségek tárháza elég széles. Viszont ennyiért könnyű lyukra futni is. Amire figyelj:

1) Legyen lekövethető előélet. Ez nagyon leszűkíti a kínálatot, de ennyi pénzért már érdemes úgy venni autót, hogy valamilyen szinten látható legyen, milyen karbantartást kapott az utóbbi években.

2) Ne legyen rozsda. Jó alaposan nézz alá, vigyél valakit aki látott már javított karosszériát, és meg tudja állapítani esetleg azt is, ha “eladásra kilakatolt” (azaz most szép, fél év múlva rohad mint a bűn) egy autó amit néztek.

3) Ha nem értesz hozzá, mindenképpen vigyél szerelőt. Ha a motornak fura hangja van, ha a futóműben nagyon kopog valami, ha a kuplung felül fog vagy csúszik, hagyd ott a francba – ennyi pénzért már elvárható, hogy jó autót kapj.

Sok sikert!

2021. okt. 29. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
81%

Az elvárásaidnak a Yaris, a Suzuki ès a Clio felel meg a legjobban.

Ha nagyobb kell akkor a Thalia.

A többi ami városi futárkodásra alkalmasnak látszana az vagy otthagy vhol, vagy kirohad alólad, vagy leeszi rólad a ruhát, vagy drágább.

Fabia és társai abszolút felejtősek.

2021. okt. 30. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

1-es szépen leírt sok mindent,grat.

de a kérdezőtől kérdezem hogy a futárkodás mit takar?elviszel 1-2 menüt étteremből?vagy esetleg nagyobb dolgokat vinnél?nem mindegy a rakodás miatt,csomagtér mérete

2021. okt. 30. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Mindenkinek ment a zöld kéz! Nagyon hálás vagyok a válaszoknak!

3 as: ételt szállitanék.

Esetleg még annyi kérdés, hogy a Fiat Puntorol van e véleményetek, vagy a vw polokról? (azt olvastam, hogy ha benzines és többet fogyaszt mint egy dizel, akkor az még behozza a szerviz költségekkel, ergo ha benzines ilyen 7-8l se olyan rossz, persze én nem tapasztalatból beszélek, csak próbálok igy internetek keresztül okulni)

2021. okt. 30. 10:26
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

szerintem városi 7-8 liter teljesen normális,polo volt ismerősnek,ő nagyon megvolt elégedve vele,

de saját véleményem ha kb 14-15 évestől idősebbet nézel akkor francia és olasz ne legyen,ha szerelni kell akkor sorra mindent kell,és drága is minden hozzá,én inkább a német,japán márkák felé nézelődnék

2021. okt. 30. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a választ 5-ös.

Most felmerült az is, hogy 2-3 milliót is beleköltenénk egy autóba, újabb évjáratú, maximum 100k km-el.

Hasonló szempontok mint a kérdésben, ha bármi új válasz jönne nagyon hálás lennék!

2021. okt. 30. 11:44
 7/8 Koaxk Ábel ***** válasza:

Ha ételfutárkodsz szerintem lehetőleg minél kisebb autót vegyél, egyszerűen azért mert általában a leglehetetlenebb helyeken is meg kell tudnod állni és parkolni vele, már ha Budapestről beszélünk!


Másrészt nem annyira fogja szeretni a kocsi, hogy folyamatosan megállsz vele minden "bokornál"! Én erre a célra biztos nem használnék 2-3 milliós kocsit. Erre a célra valami nagyon igénytelen technikát vennék Suzuki Swift és társai.


Lehet azt csinálnám, hogy vennék 2 kocsit, ahogy az egyik kollégám is teszi, pedig mi nem futárkodunk. Vett egy Swift-et bejárásra, azt amortizálja, meg van egy normálisabb kocsija amit inkább kímél!

2021. okt. 31. 05:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező: én erre a célra nem vennék 2-3 milliós autót, a futárkodásnál semmi nem károsabb egy autó számára műszakilag. Az a 600-800 ezres sáv amit megszabtál, nagyjából a teteje annak, amit én egy futárkodáshoz használt autóra szánnék - ezekben ha szétmegy valami, azt általában olcsó javítani, és még ha teljesen be is döglik, akkor sem kell egyből ásni a sírodat.


Fiat Punto egyáltalán nem rossz, de nagyjából ugyanazt mondanám róla amit az Opel Corsa C-ről az első kommentemben: annyival nem jobb mint a Suzukik, elég fapad szomorúság az is, viszont nem annyira megbízható.


A Poloval (a kereklámpással) elég sok tapasztalatom van, mert újkorában került egy a családunkba, és azóta is családon belül van, 1.4-es 75 lovas. Nagyon nagy bajunk sosem volt vele, 250 ezer kilométernél van most, főleg városi (Budapest) használatban, ráadásul az első 150 ezer kilométerből százat, amit már a gari után futott, nem túl jó karbantartás mellett töltötte (utána került olyan családtaghoz, aki kicsit értőbb módon tartja az autót). Kellemes tud lenni, egész jó hangrendszer, nagyon kényelmes kormányzás és vezetési élmény, jó rugózás a kategóriáján belül - nem érződik egy méretosztálynak egy kortárs Suzukival, az biztos, szinte kompaktnak hinnéd abból amilyen vezetni. Cserébe elektronikai gondok, olajfogyasztás, és a rozsda eléggé jellemző rá, és nem olyan olcsó a fenntartás, vannak drága alkatrészek.


#1 voltam

2021. okt. 31. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!