Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplunggal kapcsolatos rejtély?

Kuplunggal kapcsolatos rejtély?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Egy kuplunggal kapcsolatos rejtélyt kellene megoldanom, de már agyf***t kapok.


Ez egy öreg hátsókerék meghajtású autó.


Szituáció a következő: Cserélve lett a kuplung főmunkahenger, az alsó munkahenger (kétszer is), a kuplungvezeték illetve a kinyomócsapágy. Na azóta a kuplung nem igazán hajlandó rendesen kioldani. Rendszer nem levegős szerintem. 26szor lelégtelenítettem felülről, alulról, mindenhogy..


Előtte a régi alkatrészekkel minden tökéletes volt. Kb 1/4 úton szépen lent fogott a kuplung.

Most ha felengedem 1-2mm-ert a lábam már fog, illetve van olyan is, hogy bemegy sebességbe de ki már nem tudom venni, ilyenkor ha felpörgetem az autót akkor el is kezd kúszni előre kinyomott kuplung mellett. Ha leállítom csak akkor tudom kivenni sebességből.

Berakás hidegen viszonylag elég jó, akkor sokkal rosszabb amikor bemelegszik a motor és környéke.

Dupla kuplunggal viszont egész tűrhetően lehet váltani, de akkor sem mindig jó.

Mivel a nyelestengely csapágyam már jó ideje búg így alapjáraton hallom, hogy mikor old ki a kuplung teljesen mert megszűnik a búgás. Amikor nehezen megy be sebességbe akkor hallani ahogy sebességberakás közben elhalkul a kinyomócsapágy amikor szorul a váltókar. Hirtelen ennyi :)

Van aki járt már így? Mert én már nem tudom mi van...

Olyan mintha a kuplungtárcsa rá-rátapadna a lendkerékre.

Bármi tipp, ötlet, kérdés jöhet.


A régi és az új alsó kuplungmunkahenger között ennyi különbség van:

[link]


a régebbinél rövidebb volt 1cm-el a rúd és gondolom ezáltal a megtett útja is.



2021. nov. 11. 11:40
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
77%
Hát ezt így nehéz megmondani, nem a Józsihoz kellett volna vinni tálca sörért hanem szerelőhöz
2021. nov. 11. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Kuplung tárcsa/szerkezet nem volt cserélve újra?

Én G astrán cseréltem, (az is hidraulikus), és elég sok idő eltelt, mire elkezdte hiba nélkül bevenni az 1-est.

Lehet, az utángyártott szerkezet más, nagyobbat kell nyomni rajta, hogy kiemeljen.


De volt olyanom is, hogy a fékcső(kuplungcső) gumi dudorodott, amikor nyomtam a pedált. :D Ezért nem emelt ki.


Jó kitaláció ez a hidraulikus kuplung, de inkább kötötte volna fel magát, aki kiagyalta.


Teherautókon levegős, büdös életben nem megy tönkre.

2021. nov. 11. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

Senkihez sem vittem, magam szerelem mindig.

Nem fogok 100.000 forintot kifizetni egy főtengelyszimering cseréért :)


Kicseréltem magam. Kuplung és kettőstömegű lendkerék jó állapotban volt, kinyomócsapágyon látszott némi kopás így gondoltam cserélem.

Kuplung munkahenger már alapból csöpögött így azt is cserélni kellett, vezeték szintén öreg volt és cseréltem.

Főhenger jó volt előtte, de mivel nem oldott ki így gondoltam kicserélem.

Egy fokkal jobb lett utána de még mindig nem jó.

Alsó munkahengert kicseréltem újra egy másik jó minőségű németre, szintén nem jó.


Mellesleg szerelő mondta, hogy próbáljam meg kicserélni a főhengert hátha az lesz a ludas :)

2021. nov. 11. 11:48
 4/14 A kérdező kommentje:

2-es: Nem, azok teljesen jó állapotban voltak, felesleges lett volna cserélni. Egyedül a kinyomócsapágy lett ott cserélve, de az nem okozhat ilyen hibát.

Vezeték teljesen új, elég jó olasz gyártmány és csak kb 15centi gumi rész van rajta, a többi fém.


Igen, jó dolog ez mert iszonyat puha egy bowdeneshez képest... csak működne már rendesen :)

2021. nov. 11. 11:51
 5/14 anonim ***** válasza:
44%

"Nem fogok 100.000 forintot kifizetni egy főtengelyszimering cseréért :)"


Akkor szopjál vele tovább :)

2021. nov. 11. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

50.000 Ft a munkadíj a komplett kuplungcserének és a főtengelyszimeringnek együtt.Én jővőhéten viszem emiatt szervízbe.

Sok dolgot megyszerel az ember az autón,de a kuplung és a fék nem ilyen.Erre nem szabad sajnálni a pénzt....

2021. nov. 11. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Nem lett cserélve a kuplung!


Aki nem ért hozzá az persze ne szereljen ilyet, értem én.

Fékrendszert is magamnak csináltam és tökéletes lett.


Itt az a furcsa, hogy vadi új alkatrészek és nem akar összeállni a dolog.

Gondoltam megkérdezem itt is hátha mondanak valamit...

2021. nov. 11. 11:58
 8/14 A kérdező kommentje:

Mellesleg sehol nem kaptam rá 50.000 forintos ajánlatot.

Mindenhol 100-120-at mondtak.


Azért leszedni azt a böhöm nagy váltót nem kis munka (tapasztaltam).

2021. nov. 11. 11:59
 9/14 anonim ***** válasza:

Szerelőhöz vivős embereknek elmondanám, van, hogy kb 3x szedik le a váltót, mire 1x összejön a kuplung.

Az utángyártott gagyik miatt van, méretkülönbségek miatt.


Ha a kuplung maga nem változott, akkor lehet, még mindig levegős a rendszer. Van, hogy átenged a főhenger.


Régi zsigák karmantyúzásánál volt, hogy sorjás volt a karmantyú, ezért mindig levegősödött.

Idővel bekopott, de addig cumizott az ember.


Inkább komplett, új, vagy még jó használt, de érintetlen főhengert vettek.


Én ezért félek az utángyártott cuccoktól.

2021. nov. 11. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
régi hátsókerekes... na vajon a márkája mi lehet, hmmm, na várjál.... jaaa, hát hogy erre nem gondoltam, BMW hámúszdé vagy öthúszdé...
2021. nov. 11. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!