Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kétütem miért jár szinte...

A kétütem miért jár szinte mindig együtt a béna olajozással?

Figyelt kérdés
Hogy meg van etetve vele az olaj akárhogy kerül bele. Miért ne lehetne rendes karteros olajszivattyús olajzással gyártani, így nem lenne környezetvédelmi és élettartam beli probléma sem.

2021. dec. 3. 14:34
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Nem kivitelezhető.
2021. dec. 3. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Kifejtenéd ennek az okát? Az ütemekkel vagy a szelepeléssel van összefüggésben?
2021. dec. 3. 14:39
 3/19 anonim ***** válasza:
100%
A kétütemű körfolyamat a forgattyúsházat is használja. Ebből adódóan a hajtókar két végén található csapágyat csak úgy lehet kenni, hogy az olaj egy része elkerülhetetlenül el fog égni.
2021. dec. 3. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%
Mivel a dugattyú mindkét oldalán ugyanaz az üzemanyag-levegő keverék van, honnan olajoznál, és hova húznád le az olaja, hogy az ne égjen el a végén?
2021. dec. 3. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
95%

"Az ütemekkel vagy a szelepeléssel van összefüggésben?"


Ne haragudj, de szerintem neked fogalmad sincs, hogy hogyan is működik egy kétütemű motor, ha már ilyen kérdést teszel fel. Eleve nincs is benne szelep, mert maga a dugattyú az ami ahenger oldalában lévő réseket nyitja-zárja.

https://www.youtube.com/watch?v=6txl-XN2Mmg

2021. dec. 3. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 veterán vas ***** válasza:
91%

Talán nem tünt még föl, de a kétütemű blokkban a forgattyűsházat valami egyéb dologra használják. Vagy az elősűrítést valahova máshová tennéd?

Azonkívül nincs benne vezérmű, szóval elég nehéz lenne egy olajszivattyút pl. menetszéllel meghajtani.

És még lenne pár apró probléma.

Fogadd el, a kétütemű ilyen.

2021. dec. 3. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
8%
én úgy tudom voltak olyanok aminek külön volt olajozója, nem kellett benzinnel együtt belocsolni. Meg ha még lenne a mai napig már biztos amúgy is megoldották volna, 10 éve még ha elektromos járműre gondoltál azok a gyerek robogók ugrottak volna be. A sok károgónak meg: nem létezik lehetetlen, csak még nem találták fel. Ez a legegyszerűbb, elintézni ennyivel és kész :D Még jó hogy nem ti viszitek előre az emberiség fejlődését mert még mindig bunkósbottal kergetnénk egymást
2021. dec. 3. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
95%
#7: a kétütemű robogóknak mai napig különolajozója van, de az csak annyit tesu, hogy nem neked kell keverni a benzinbe az olajat, hanem ő adagolja. Az olaj attól még ugyanúgy elég, és ugyanolyan büdös és szennyező.
2021. dec. 3. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
93%
Valóban: még mindig vannak különolajzású kétüteműek. Nem kell a benzinbe keverni az olajat, feltöltöd az olajtartályt és egy szivattyú nyomja oda, ahová kell. Viszont ezeknél is el fog égni a motorolaj, erre sajnos nincs megoldás a kétüteműeknél.
2021. dec. 3. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
36%

Hogy pontosak legyünk: a résvezérelt 2 ütemű motoron nem lehet.

Szelepvezérléssel megoldható. Lásd: 2 ütemű dízelmotorok

2021. dec. 3. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!