Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2008-as H Astram van 1.6...

2008-as H Astram van 1.6 benzines 116 lóerős. 2000-nél már elszoktam váltani. Nem lesz semmi baja a motornak hogy ilyen kis fordulaton használom? Azért ki szoktam húzatni hogy ne "lustuljon" el a motor...

Figyelt kérdés

2021. dec. 13. 16:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
44%
1500 alá ne menjen.A 2000 teljesen jó.
2021. dec. 13. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
62%
Nem lesz baja.
2021. dec. 13. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 krwkco ***** válasza:
60%

Az alacsony fordulat alacsonyabb olajnyomást jelent.

Ha alacsony fordulaton akarsz gyorsulni, vagyis teljesítményigény van, ahhoz nagy nyomaték tartozik. Emiatt a főtengely és hajtókarcsapágyakra nagy erő hat és az alacsonyabb nyomású olaj nem tudja kialakítani a csapágyrésben az olajfilmet. Ettől fokozottan kophatnak.

Ha gyorsításkor már a 2000 fordulatot elérve kapcsolod a következő fokozatot, akkor előállhat ez az állapot. A turbós motorokat egy kicsit jobban méretezik erre, de a szívóknak nem tesz jót.

2021. dec. 13. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
61%

Ha megnézzük a motor teljesítménygörbéjét, 2000-es fordulaton lead 35-40 lóerőt. Nyomatékból kb 90Nm-t. Ha a forgalmi viszonyokhoz elég, üzemmeleg a motor és nem erőlködik, akkor nem lesz baja.

Mindenesetre nem lehet túl virgonc így az autó, sík úton, városban csordogálva tudom elképzelni, hogy ilyen alacsony fordulaton használjam. Annak idején az 1.7cdti-nél normál vezetési stílusnál 2200 körül váltogattam el. Ha ki kellett lőni, jóval tovább is forgattam, 1500 alá nem engedtem. Olyan 1700-1800-tól érződött, hogy van benne erőtartalék, de ez egy turbódízel volt.

2021. dec. 13. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 krwkco ***** válasza:
61%
A kérdező nem azt írta, hogy 2000 alatt nem közlekedik: "2000-nél már elszoktam váltani." Vagyis addig gyorsul, amíg eléri a 2000-es fordulatot és akkor vált a következő fokozatba. A fordulat meg leesik az áttétel változása miatt. :-(
2021. dec. 13. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
43%
#3: baromság, nem történik ilyen. Hihetetlen, mennyire túl lett ez is tolva. Nem létezik ilyen, hogy megszűnik a hidrodinamikus kenés a siklócsapágyaknál. A szivattyú még alapjáraton is bőven elég nyomást állít elő, ilyen egyszerűen nem történhet meg. Ami nyomatékot meg lead akkor a motor, teszem azt egy 1500-as padlógáznál bőven nem terheli annyira a forgattyús mechanizmust, hogy károsodni tudjon. Könyörgöm, ne terjesszünk ilyen baromságot. Egy tucat ok miatt nem jó, ha korán el van váltogatva, de olyan a büdös életben nem áll elő amit leírtál, legalább is nem normál üzemi körülmények között.
2021. dec. 13. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
45%
Klasszik téma, mindenki mindig mást ír, hogy milyen fordulat környékén érdemes elváltani. Alapvetően 1500-2000 környékén szokták mondani a gazdaságos közlekedést, amivel még nem gyilkoljuk az autót alacsony fordulaton.
2021. dec. 13. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
53%

Márpedig a hármas írta le a tutit. Annyiban kiegészíteném, hogy a mai motoroknál fele olyan szélesek a hajtókarcsapágyak, mint a régieknél. Kisebb felületen oszlik el a terhelés, alacsony fordulaton alacsony olajnyomás és ha valaki folyamatosan így használja, százezrekben mérhető a motorkopás. Különösen hidegen lehet vele gyorsan hazavágni. Az egyik legjobb példa erre a Renault 1.5dCi motorja.

Aki csinált már vagy látott motorfelújítást régebbi és újabb motorokon, az tudja miről beszélek.

Nem az mondom, hogy nem lehet 2000-nél elváltani vagy közlekedni annyival, de ha nyomni kell neki, akkor érdemesebb lehet magasabb fordulaton váltani.

2021. dec. 13. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
40%

Kétségtelen, hogy káros lehet. De hogy még 2000-nél is előálljon az, hogy megszakad a siklócsapágyon az olajréteg... Nem tudom, 80 ezret futott olajjal, teljesen eltömődött szűrővel talán.


Továbbra is úgy gondolom, hogy egy picit túl lett ez is gondolva. Ahhoz, hogy fém a fémen érintkezzen, nagyon durva körülmények kellenek, és az szinte a csapágy azonnali halálát jelentenlé. Nem lefulladás határról van itt szó, ahol kétségtelen, hogy olyan hirtelen fellépő terhelések léphetnek fel extrém alacsony olajnyomás mellett, hanem 1500-2000-es fordulatról. Egy szívó 1.6-os benzinmotornál, ami ilyenkor padlógázon alig ad le valami nyomatékot, és a lendkerék már bőven tárol annyi energiát, hogy ne legyen nagy a vibráció.


Ezzel szemben nézzünk meg bármilyen modern kisköbcentis dízelt, vagy benzinest. A turbó miatt szinte mindegyik elváltogat 2000 környékén, de nagyon gyakran jellemzően 1300-1500-as tartományban üzemeltetik a motorokat, még közepes gyorsításokkor sem feltétlenül visszakapcsolva. És azért nem jellemző, hogy tömegesen hajtókarcsapágyasok lennének. Egy csomó másik gond igen, de normális olajcsere mellett bizonyítottan sokat elmennek.

2021. dec. 13. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
40%
*automata váltós mai kisköbcentis autók
2021. dec. 13. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!