Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Majom-banán példa. Csak én...

Majom-banán példa. Csak én akadok ezen ki, mint egy sezlonrugó?

Figyelt kérdés
Úton-útfélen ezt hallom, ha a német trióról van szó. Sokszor egy A4, vagy A6 alkatrész árát egy Swifthez, Yarishoz hasonlítják, nem gondolnak abba már bele, hogy egy Mondeohoz, vagy bármilyen más kategóriatárshoz hasonlítsák azt a nyamvadt A6 Audit. Lehet, bennem van a hiba, de volt pár Audim, s egyikkel se volt különösebb probléma, az alkatrész árai se voltak sokkal húzósabbak mondjuk egy C Vectránál, ami ugyancsak egy jó kocsi, szerintem. Itt inkább ezt a jelenséget nem tudom hova tenni. Mondjuk abból szempontból lehet benne valami, hogy sok esetben nem pont az a célközönség, akiknek való bármilyen prémiumautó, de ez nem gondolnám, hogy a BMW, Audi hibája.
2021. dec. 19. 02:31
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%

Mert itt mindenki azt hiszi, hogy ha valaki nem új prémium autót akar venni, az kivétel nélkül olyat fog, ami 600-ról 200-ra van visszatekerve, behozott, 32 tulajos, össze volt törve, na meg aki veszi az egyébként is biztosan egy csóró, tankolni is alig bírja majd, nemhogy szervizelni, neki nem való ilyen autó, csak a faluba’ menőzésből venné az autót.


Miközben semmit nem tudnak az emberről, és álszentként a racionális toyotát írják, meg a suzukit, ami igaz is,mert az is elvisz a-ból b-be és 2 forintból fenntartod, csak azt nem értik meg, hogy valaki nem csak erre vágyik, és hajlandó benyelni a többletköltséget a kényelemért, és egy minden tekintetben jobb autóért cserébe.


Mondanék egy példát, aki nagyobb házat vesz, azt is szóljuk le, mert az 50m2 panel is alkalmas az életbenmaradásra?

2021. dec. 19. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
77%
Mármint ezt az egészet arra értem, hogy a “majom - banán” példa egy full lenéző dolog, és a hátterében az áll, amit írtam.
2021. dec. 19. 03:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Én azért hallok panaszt 13-14 éves Suzukikra is, Toyotákra is, hogy a 300 ezer km-t is nehezen érik el, aztán beáll a motorjuk, s gazdaságtalan a javításuk. Ja, amúgy egyetértek.
2021. dec. 19. 03:12
 4/11 anonim válasza:
96%

Nem, ez jellemzően a szar minőségű, ámbár újonnan rohadt drága német prémiumokról szól! Ahol már kezdenek megjelenni a nyűgök, emiatt az eredeti tulaj elengedi a kezét a gépnek, mert kezd a kocsi egy pénztemetővé válni. Na ilyenkor jön a magyar second-hand vasárló, aki anyagi helyzetét tekintve irracionális döntést hoz, de tudja, hogy a prémium az "menő". Szóval inkább a szonszéd előtt való villantásból vesz egy N47-es motorú 320d-t. Ami elég törődésigényes és nem olcsó hozzá az alkatrész, maga a fenntartása, ezért állapotilag szépen elindul lefelé a lejtőn. A check engine lámpa mwgszokott, régi baráttá válik. Ahelyett, hogy teszem azt vett volna egy unalmas, nem a szomszéd előtt felvágós 1.8 Avemsist, vagy 2.0 Accordot, amivel töredék gond nem lenne...


Tiszelet a kivételnek, aki tényleg karban rudja tartani és nem dönti be a családi kasszát egy-egy húzósabb kiadás! De ez a ritkább!

2021. dec. 19. 05:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
75%

Én azt nem értem, hogy miért akar valaki 1 millióból Audi, BMW, Mercedest venni. 1 millióból én Suzukit nem vennék, nemám bármilyen németet. És emberek egyszerűen rosszul vannak bekötve. Nem fogják fel, hogy egy zsírúj BMW M3, az menő. Egy zsírúj AMG Mercedes, az menő. Egy zsírúj Audi RS, az menő. De egy 20 éves kotla, az nem menő. Az "menő", ha ember felfogja, hogy mit engedhet meg magának és mi éri meg. Akinek 1 milliója van autóra, az Suzukik között nézelődjön, mert az fogja őt szépen kiszolgálni. És majd vesz BMW-t, ha 15 milliója lesz rá.


Na, mindegy, ez van. Én meg ezt nem értem, hogy miért kell Audi-BMW-Mercedesre verni akkor is, ha nincs rá pénz.

2021. dec. 19. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
77%

5. Pontosan erről van szó, hogy nem érted. Azért akar bmw-t venni, mert olyan autót szeretne. Nem mindenki a párizsit veszi, még ha nem sok pénze is van, csak azért, mert az a legolcsóbb kalóriaforrás, mert jobb a szalámi.


Egy átlagos keresetből rezsi mellett is fenn lehet tartani egy ilyen autót, persze a realitás talaján maradva, nem 600 ezer kilóméteres 20 éves S osztályt, hanem egy 15 év körüli 3-as bmw-t, ami fényévekkel jobb bármelyik suzukinál.


Azt tartom én is, hogy nem azt az autót kell venni, amit az első hsz-ben írtam, de képzeljétek el, a 15 éves prémiumok közt is van olyan, amit magyar árul, nem behozott, és szervízbe is hordták. Ki kell fogni, de van olyan. De ti kategorikusan mindenkit leszóltok, aki nem új prémiumot vesz.

2021. dec. 19. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
36%

Ez a magyar morál miatt van, mindenütt csak a köpködés, irigykedés, rosszindulat van. Ez a majom-banán hasonlat pedig olyan módon irritál, hogy már fizikai fájdalmat érzek tőle, mert túl sok helyen feltűnik.

"Én azt nem értem, hogy miért akar valaki 1 millióból Audi, BMW, Mercedest venni. 1 millióból én Suzukit nem vennék, nemám bármilyen németet. "

És mivan ha nem érted? Nem szabad olyat venni, mert szerinted csak az új AMG menő?

Amúgy nap mint nap találkozok a jelenséggel, egy viszonylag értékesebb, elég erős Audval járok, és mindig jön a kérdés: húú a benzinkutat hozzákötöd, ugye?, meg húú erre 1 milla nem elég a szervízben, és hasonló bullshitek. És van mellette egy lenézettnek számított Renault kisautóm is, amit nagyon szeretek, és nem is válnék meg tőle, mikor azzal megyek: "na mivan, letérdelt az Audi?" és hasonlók. Na ez a helyzet :)

2021. dec. 19. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"Majom-banán példa"


Sok olyan ember akar vagy vesz idős német prémium kategóriájú autót aki alap esetben nem engedheti meg magának, hogy fenntartsa, mert olyan szervízköltségek vannak amit nem tud kifizetni. Szoktam nézni youtube-on a Bimmer garázst, vagy Szegezdi Szabolcs videóit, ahol BMW-s szervizekben videóznak, és akár Suzukiról, akár Mondeóról is beszélhetünk, de egy átlag keresetből azért igencsak húzós kifizetni egy vezérléscserét, és akkor már itt főtengelycsapágyakat is cserélnek, meg ami még jön, aztán ott van a millió körüli számla.

2021. dec. 19. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Oké, kipanaszkodtad magad, hülyék az emberek. Amit leírtál az meg nem a banán-majom eset, hanem inkább az alma vs. körte.
2021. dec. 19. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Koplárovics Béci ***** válasza:

"Én azért hallok panaszt 13-14 éves Suzukikra is, Toyotákra is, hogy a 300 ezer km-t is nehezen érik el, aztán beáll a motorjuk, s gazdaságtalan a javításuk."


Ez is általában abból fakad, hogy majomra volt pénz, de banánra már nem. A hasonlat nem csak a prémiumokra igaz, csak sokan ezt nem veszik figyelembe.

2021. dec. 19. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!