Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ford focus 1.6 100LE,2006os......

Ford focus 1.6 100LE,2006os...töltésjelző világít pirosan. Megmérem a töltést 14,6V. 🤔 Ez már túltöltésnek számít? Világíthat ezért a töltésjező pirosan?

Figyelt kérdés

2021. dec. 28. 08:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Ha semmilyen fogyasztó nincs rajta (fűtés, világítás, rádió, stb), akkor a 14,6V nem olyan sok. Bár 14,5V-ig tartjuk normálisnak és 14,6V miatt én még nem aggódnék, de a töltésjelző attól már világíthat miatta.


Ha a 14,6V fogyasztók nélkül annyi, akkor kapcsolj rá ezt-azt, mérd meg úgy a töltést és ha lejjebb ment, akkor nézd meg, hogy elalszik-e a töltésjelző lámpa. Ha igen, akkor tudjuk, hogy a túltöltés miatt világít és vagy elviszed szervizbe, vagy egyelőre békén hagyod, mert mint mondtam, a 14,6V fogyasztók nélkül még nem veszélyes. Viszont ha fogyasztókkal együtt 14,6V, akkor az komoly baj és mielőbb vidd szervizbe.

2021. dec. 28. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Kicsit soknak tűnik, de ezt nem fogod tudni szimpla feszültségméréssel megállapítani otthon. Úgy tudom Fókáknál az áramerősséget is monitorozza a rendszer.

Ha folyamatosan világít a visszajelző, lehet elpukkant a hozzá tartozó biztosíték. Ezt meg tudod nézni magad is.

Gyakori probléma viszont, amikor menet közben kigyullad a visszajelző, leesik a fordulat/leáll a motor. Ez a generátor döglődését jelzi.


Vidd el egy jó autóvillamoshoz, aki csinál generátorfelújítást is.

2021. dec. 28. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

az a 10A es bizti, az jó... azt néztem

Mindjárt megdiagolom

2021. dec. 28. 09:23
 4/13 krwkco ***** válasza:
54%

A Fordoknál a töltésbe a kompjuter is beleszól. Alacsonyabb környezeti hőmérsékleten kérhet magasabb töltőfeszültséget. 14,6 voltot is. Ezt a Ford "intelligens töltésnek" nevezi. Ezért van előírva az antimonos (Sb) vagy ezüst (Ag) adalékolású akkumulátor.

A töltésjelző akkor is kigyullad, ha van töltés, de nem megy a kommunikáció a kompjuter és a generátor töltésszabályozója között. Bár ilyenkor a töltőfeszültségnek 13,9V-ra kellene beállni.

2021. dec. 28. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Ha 2006-os, gondolom még nem start-stopos az autó és nincs benne vezérelt "okosgenerátor". A 2018-as autómban 15,0V-ig is felviszi időnként a feszültséget. Eleinte furcsa volt, de ezeknél AGM akkuval már állítólag ez teljesen normális. A másik véglet a régi analóg rendszer. Ott akkor világított a töltéslámpa, ha nem volt gerjesztése a generátornak. A te eseted valahol a kettő között lehet. Első körben gépre tenném, hibakódot, élő adatokat olvasnék ki, abból kiderülhet, hoyg mire panaszkodik. De valószínűleg generátorfelújítás esedékes.
2021. dec. 28. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 krwkco ***** válasza:

>>Ha 2006-os, gondolom még nem start-stopos az autó és nincs benne vezérelt "okosgenerátor". <<

A Ford-féle intelligens töltés nem kapcsolódik a start-stophoz. Pl. 2002-es Fiestában is van.

A töltésszabályozó cseréje vagy javítása valóban szóba jöhet. Elég gyakori hiba az "intelligens töltés" meghiúsulásakor. Főleg akkor mondanám ezt valószínűnek, ha a töltési feszültség leesne 13,9V-ra.

A Ford-specifikus hibakiolvasás is adhat információt.

2021. dec. 28. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
csak Multi-diag om van, az se indul most😅
2021. dec. 28. 10:27
 8/13 A kérdező kommentje:

Nos a probléma fokozódott🤭

Kts 450et sikerült elindítani, mert időközben 3 hengerezett néha a járgány alapjáraton, és annak a hibakódját akartam kiolvasni. Motorhiba nem világított. Meg is történt, 4es henger befecsk probléma, illetve valami üzemanyag akármi. Siettem, mondom gyoraan kitörlöm aztán holnap folytatom. Eltűnt a töltéslámpa is...😲 mondom király. Azután 3 nap mva, megint világít... de most idő közben a kézifék visszajelző is felvillan, világít mikor milyen kedve van. Amikor világít az irány jelző kattogó hangja nem hallatszik, villogni villog az izzó, csak hangja nincs. Ha nem világít a kézif~k visszajelző, akkor kattog. Fékfolyadék szint rendben! A töltéslámpa hosszabb ideig világít aká órákon át ha megyek... de most pl ahogy jöttem haza ucsó 2km nem. Továbbá amit még észrevettem, a tompított fénye felerősödik néha látványosan, aztán visszaál.... szóval a kérdés az, h nem a fesz szabályzó bassza az anyját? És az egész kalamajkát ő csinálja? Töltés továbbra is 14,75körül....köszönöm a válaszokat🙂

2022. jan. 3. 18:43
 9/13 krwkco ***** válasza:

A Focus-oknl szokott kontakthiba lenni a műszeregységben. Ha ököllel ráütsz a műszerfal tetjére, változik a helyzet?

Esetleg lehet még törés az akkumulátor kábeleiben. Ha terhelés után (indítózás, tompított, ablakfűtés) végigtapogatod, érzel meleg pontot?

2022. jan. 3. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 krwkco ***** válasza:
Főleg a saru közelében.
2022. jan. 3. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!