Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Modern kocsit beindítani...

Modern kocsit beindítani lemerült akksinál?

Figyelt kérdés

-automata

-turbódízel

-gombnyomásra indul


Ha lemerült az akksi hogyan lehet beindítani? Erre is van valami trükk mint régen a betolás, vagy itt csak a csere illetve feltöltés játszik?



2021. dec. 29. 12:26
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:

Még az elektromos kéziféket kifelejtetted a felsorolásból. Bár annyi delej még szokott lenni egy lemerült akkuban is, hogy ha az önindítót nem is forgatja, az elektromos kézit még ki lehet oldani.

A gombos indításút (nekem is ilyen van) simán gyújtásra tudod tenni ha 9-10V van még az akkuban.

Az automata váltó miatt már nehezebb kérdés. Előző CR-dízelem manuális volt. Mikor tönkrement az önindító (eleinte nem lehetett tudni hogy azzal van a baj) és trélerrel bevitettem a márkaszervizbe, ott úgy tesztelték, hogy az udvaron betolták. Néztem is egy nagyot, én nem mertem volna.

Visszatérve a kérdésre, 3 megoldást tudok:

- bebikkantd másik akkuról/autóról,

- ha van töltős és árramforrás, feltölötd az akksit,

- új akkut veszel és kicseréled.

2021. dec. 29. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
Ha ez a kérdés így merült föl nálad, akkor ne babrálj bele, hívj szerelőt.
2021. dec. 29. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
0%
Bikázás, szigorúan egy masik dízel autóról, ami legalább akkora köbcentis, mint a tiéd.
2021. dec. 29. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
65%
#13-as: Te ugye összetéveszted az autó bebikázását a valódi bika használatával?? :D Mi köze a bikázásnak a dízelhez és a bikázó autó köbcentijéhez leírnád?
2021. dec. 29. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:

#13!

Ha jól értelek, egy jó állapotú ezerhármas swifttel nem lehet bebikázni egy ezerhatos japi turbó dizelt.

Mert:

-ez dízel az csak benzines

-ez 1.6-os az csak 1.3-as

-ez turbó, az csak sima szívó

-ez automata az csak kéziváltós

-ez gombos az csak kulcsos

-ez japán, az csak esztergomi.


Akkor maradjon ott az útszélén, amíg a rozsda szét nem rágja. :)

2021. dec. 30. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:

#15: Lehet, hogy be lehet bikázni, aztán te leszel a következő aki sír, hogy vontassák el.

Egy dízelmotornak sokkal nagyobb indítóáram kell, emiatt 2x akkora kapacitású akku kell bele, mint egy kis benzinesbe.

A nagy lemerült akksi eleve megrogyasztja a kisautó kis akkura méretezett villamos rendszerét, aztán még mikor rá is indítasz a dizelre, akkor történhetnek csodák.

Én szóltam.

Vontatással be lehetne rántani a dizelt egy Marutival is, de mivel automata, ez az opció kilőve.

2021. dec. 30. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
#14: neked mi a bajod?
2021. dec. 30. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Általában olyanról írok véleményt amit ismerek, és amit megtapasztaltam.

Volt ilyen esetem, beindítottam és nem sírtam. ;)

2021. dec. 30. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

“ Egy dízelmotornak sokkal nagyobb indítóáram kell, emiatt 2x akkora kapacitású akku kell bele, mint egy kis benzinesbe.”


Egyik dolog a kapacitás, másik az indítóáram. Pl. 1400W-os önindítók vannak a diesel béjemvékben. Az valamivel több mint 100A.

Ma már egy 55 AH-s akksi is tud 500A-t. Csak a 90-essel 2x annyin ideig köszörülhetsz.



“A nagy lemerült akksi eleve megrogyasztja a kisautó kis akkura méretezett villamos rendszerét,”


Eleve nem bikázunk úgy, hogy jár a bikázó autó motorja. Így megölhetjük a generátort.

Ha áll, akkor max az akksit terheljük túl, mivel ennek a saruira rakjuk a kábelt.

2021. dec. 30. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
0%

#19: 100A dízel BMW-ben, persze:)))

Konkrétan BMW elektronika fejlesztésben is dolgoztam, téli hidegindításkor simán leesett 5V-ra is a feszültség, ha jol emlékszem 80 Ah körüli akksi volt benne fullra töltve.

2021. dec. 30. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!