Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 60-as, 70-es években itthoni...

A 60-as, 70-es években itthoni illetve a Keleti-blokk viszonylatában mi számított modern technikának a járművekben?

Figyelt kérdés
Az akkori új, Keleten modernnek számító autóknál mik számítottak modern technikának, milyen alkatrészek, újítások voltak újak?

2021. dec. 29. 21:11
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A '60-as évek elején a KGST-ben újdonság volt az önhordó karosszéria, a kétkörös fékrendszer és a teljesen szinkronizált négyfokozatú váltó. Utána nagy műsorszám volt a 12 V-os elektromos rendszer generátorral, a tárcsafék és a felülvezérelt motor. A '70-es évek végére aztán a csúcstechnika a Giacosa-féle elsőkerekes hajtáslánc és az elektronikus gyújtás lett. Furcsamód az utóbbi a KGST-n belül először a Babettán jelent meg.
2021. dec. 30. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 veterán vas ***** válasza:
100%
Sokan nem hiszik el, de a megjelenésekor forradalmi volt pl. a Trabant duroplast borítás. Aztán a 70-es években újdonságnak számított az ablaktörlő intervallum kapcsoló, a fordulatszám mérő, a gyárilag kialakított ködlámpa, a porlasztóba épített elektromos alapjárati szelep, később az automata öv, még később a rezgőnyelves fesz.szabályzót felváltották, generátorba épített félvezetősre. Stb.
2021. dec. 30. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Volga M 24-esnél a gyári, motoros antenna.

Igaz, nem a rádió ki -és bekapcsolása működtette, hanem a műszerfal alján egy 3 állású billenőkapcsoló, de akkor is...

2021. dec. 30. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
70es évekbeli a Dacia 1300 is, 4 hengeres 4 ütemű hosszmotor (!), elsőkerékhajtás és kényelmes tágas belső. Tulajdonképpen még mai szemmel sem egy elavult technika, az akkor 2 ütemű, 2-3 hengeres léghűtéses csodák között igényes technika volt az, csak sajnos szar minőségben.
2021. dec. 30. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 veterán vas ***** válasza:

Van benne igazság amit #4 írt, de kicsit kilóg a lóláb, mert a Dácia esetében nem egy Keleti-blokkból származó új tipusról beszélünk, hanem egy francia licencről.

Persze a többiek is szívesen koppintottak, hiszen a Polski és a Zsiguli is Fiat ősöktől ered.

Talán a Skodáék dolgoztak saját kútfőből.

2021. dec. 31. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

#5: Ez így igaz.

A Tatrát -ha már csehszlovák technika- ne is említsük, mert az is saját kútfő.

Ugye, az első 603-asoknál a "kanyarfényszóró", azaz a tompított arra tekeredett, amerre a kormányt forgattuk. (nem tudom, melyik volt előbb: A Citroen, vagy a Tatra kanyarfényszórója?)

Na és a teljesen saját fejlesztésű léghűtéses V-8-as...

2021. dec. 31. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 veterán vas ***** válasza:

Történtek Tátráéknál egyéb csodák is!


Már 1968-ban mind a 4 keréken tárcsaféket használtak, és 1973-tól tirisztoros gyujtást.

Mivel léghűtéses volt, az első ülés alá egy motortól függetlenül működő benzinkályhát építettek.

És ahhoz képest, hogy "üresen" 1400kg volt, még rallye versenyeken is indultak vele. ;)

2021. dec. 31. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

#7, a kályha története az megvolt -csakúgy mint a Zaporozsecé-, de a tárcsafék, hááát, igen, hiába múltam 50, és azt hiszem, nem lehet nekem újat mondani -de igen.

Én eddig azt hittem, hogy a Polski 125p -n (ami ugye Fiat licenc) volt rendszeres/megszokott...stb a 4 tárcsafék, szervóval... :)

#6

2021. dec. 31. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 veterán vas ***** válasza:

Lehet, hogy a csehek sem akartak eleinte fejleszteni, de aztán ráébredtek, hogy azt a másfél tonnás Tátrát, valahogy csak meg kellene állítani. ;)

Szóval mégiscsak átvették a nyugatiaktól a tárcsaféket.

Nem volt rossz a nagypoláknál sem a négy tárcsa, de a kézifék része valahogy nem nagyon jött össze.

A 125-ös egyik levitatottabb pontja volt.


(ahogy később a 126-nak az első függőcsapszeg és a bowdenes indító) Brrrrr!

2021. dec. 31. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9:

(ez itt erősen off lesz, de na! :) )

Nagypolák-kézifék:

'92-es, 10 tonnás (100E...) Iveco Eurocargo.

Ilyennel jártam.

Hidraulikus fék, levegőrásegítéssel, amúgy 4 tárcsa.

"Versenyszerelőim" egy nagyszemlénél, meg apró féknehézménynél szétszedik a hátulját.

Nézik-nézik, mire az egyik a homlokára csap:

"-Bazzeg, ez ugyanaz mint a nagypoláké, csak nagyobb, és a rögzítőt nem a bowden húzza, hanem a rugóerőtároló tolja, valamint az van ráírva hogy Lucas!"

Két perc alatt megértették a működését, és innentől kezdve az újrabetétezés csak további 20 perc volt. :)

2021. dec. 31. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!