Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autót vennétek egymilli...

Milyen autót vennétek egymillió forintért?

Figyelt kérdés
Nem napi használatra, de havonta 5-6 ezer km-t menne átlagban. Fenntartása olcsó legyen, megbízható egyszerű szerkezet, amihez könnyű alkatrészt kapni, és minden sarki szerelő látott már ilyet és ért hozzá. Kb ezek a szempontok. Ja, ha nem eszik 12 litert 100 km-en, az se hàtrány. Évjáratban 2005 a határ, ettől öregebbet már nem szeretnék, persze tudom, hogy az allapot számít, de azért egyes elemek szempontjából az idő is.

2022. jan. 3. 11:04
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
90%
2007-es IGNIS
2022. jan. 3. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
31%
Havi 5-6 ezer km az elég magas futásteljesítmény. Erre szerintem 1 milláért nem kapsz olyan autót, amire nem kéne vagyonokat költened az első évben.
2022. jan. 3. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
#2 ez egy pesszimista becslés volt, valojában lehet ennyit se használnám, ez csak a legteteje, de az átlag magyar amúgy évi 10 ezer km-t megy autóval ha jól tudom, szóval ezt se gondolnám olyan soknak, amit egy 12-15 év körüli autónak ne kellene kibírnia rendes karbantartás mellett úgy, hogy megkapná időben a szükséges szervizt.
2022. jan. 3. 11:20
 4/14 anonim ***** válasza:
91%
Amit te írsz az évi 60 ezer.
2022. jan. 3. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Minden autóra kell költeni ami rendszeresen használva van. Már csak az a kérdés hogy milyen autó, milyen állapotban van, hogyan használják és mennyit mennek vele. Szóval többször költünk kisebb összeget vagy kevesebbszer többet.
2022. jan. 3. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Igaz, újév van még, most számolok utána én is. 🤣


Viszont akkor úgy fogalmazok inkább, hogy évi 30 ezer km-nél nem nagyon menne többet nagy valószínűséggel.

2022. jan. 3. 11:31
 7/14 anonim ***** válasza:

Évi 30 ezer km az egyáltalán nem kevés.

Én napi szinten használok autót, de nem mindig ugyanazt, van céges, meg van 2 sajátom. Összesen megyek velük egy évben olyan 25 ezret, és én tényleg majdnem minden nap megyek valamelyikkel, sokat járunk nyaralni is nyáron a Balatonra, egyébként is majdnem minden hétvégén van kirándulás ahová autóval megyünk... szóval ez már bőven a napi használat szintje.


1 millióért egyébként nagyon jó állapotú Suzuki Swiftet, esetleg Ignist néznék, ha csak az objektív megbízhatóság a szempont.

Ha azért kicsit jó autót is szeretnél, ennyiért van például szép Toyota Corolla, Honda Civic, Mazdák sajnos ennyiből pont a rohadós generációk még. Németekből is lehet válogatni, de ott készülj, hogy nagyobb esélyed van haverságba kerülni a szerelőddel, Volkswagen Polo 9N2, Opel Corsa C késői példányai, Ford Fiesta található ennyiért.


A 2005-ös határt én lejjebb vinném 2000 környékére - egy 2005-ös autó is pont elég öreg már ahhoz, hogy bármi is tönkremehessen rajta ha nem volt jól tartva, ellenben 2005 utáni tényleg patika és jó autót találni 1 millióért nem könnyű, 2002-2003 körülit viszont sima liba.

2022. jan. 3. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Akkor még mindig nem necces 2000 utáni néhány évben gyártott autót venni? Pár éve még simán ajánlották, csak azért gondoltam, mert 2022-ben ezek az autók már 20 év környékén járnak, vagy átlépték a határt. Viszont az akkori Toyota Corolla, Honda Civic és társainak tényleg a kínálat tetejét tudnám elhozni annyi pénzért, viszont ilyen 2006 környéki Suzuki Swiftre vagy Ingisre is le lehet csapni, bár inkább a Swiftet választanám, annak ha jól tudom a váltójával voltak gebaszok, ami szériahiba volt soknál, egyéb jellemző költséges szériahibáról nem hallottam, ugye a szokásos kötelező szervizek, kopóalkatrészek, olajcsere stb. az tiszta sor, ezen túl szeretném csak elkerülni a nagyon hirtelen jött 100 ezres nagyságrendű kiadásokat.


Esetleg G Astra 1,4-eseket néztem 2006 környékén az egymillió szintén a kínálat teteje. Megbízhatósági szempontból ez vagy inkább a Suzuki Swift, esetleg egy 2000 környéki Corolla/Civic érné még inkább?

2022. jan. 3. 14:22
 9/14 anonim ***** válasza:
44%

Az Astra G szerintem egy nagyon túlértékelt autó. Minőségben nem tudja azt, amit egy német autótól elvárnál, pont ugyanaz az olcsó műanyagtenger és sivár hangulat vár benne, mint egy japánban. Viszont a japánokhoz képest megbízhatóságban nincs azon a szinten, az EcoTec motorok fogyasztani hajlamosak az olajat legalább annyira, mint a kortárs Volkswagenekben, alapvetően nem egy rossz igásló, de akkor már inkább japánok között néznék szét, ha megbízhatóság a cél.


Ahogy írtam, 2000 vagy 2005... igazából mindegy, az egyik 17 éves, a másik meg 22, ha a 22 évesnél jobban figyeltek a kötelező szervizekre és karbantartásra akkor még jobb is mint a 17 éves amit kicsit ridegebben tartottak.


A Suzuki Swiftnek és egyéb ilyen "ezcsakmegyosztkész" autóknak a veszélye pont az, hogy már az előző tulajok is valószínűleg így kezelték: minek azt szervizelni, hát Suzuki, úgyis megy ha lesz*rod. Na, és ebből van az, hogy az alapvetően tényleg halál megbízható autó is tönkremegy. Szóval csak körültekintően.


Egyébként a rozsda a legfontosabb egy ilyen korú autónál, arra el tud menni a gatyád is ha szeretnéd minőségi módon javíttatni. Ha van kis felületi, azt egyből érdemes lekezelni, de az a legjobb, ha az sincs, és még nem is volt javítva, mert hacsak nem vagy karosszéria lakatos vagy profi a témában, akkor nem fogod tudni, hogy milyen minőségben lett javítva, nem fog-e egy év múlva szétrohadni alattad a megvételkor még hibátlannak hitt kasztni.

(#7 vagyok)

2022. jan. 3. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Ja, és rozsda topik +1 tanács:

Ha veszel egy ilyen korú autót, ami még nem rohad és nem is rohadt soha azaz nem volt javítva, akkor én elvinném első körben egy profi alváz- és üregvédelemre az első szerviz részeként. Ez nem olcsó, akár 70-100 ezret is elkérnek érte a jobb helyeken, senki nem ad ki szívesen ennyi pénzt egy amúgy jó autóért aminek nincs is baja, de hosszú távon megérheti, mert hidd el, a rozsdánál gonoszabb dolog nincsen egy régebbi autónál - ha egyszer felüti a fejét, akkor az vagy egy örök harc lesz, vagy mélyen zsebbenyúlós. Jobb megelőzni, az kevesebb fejtörés és pénz. Persze csak ha sokáig terveznél az autóval.

2022. jan. 3. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!