Melyik lehetőséggel olcsóbb az üzemanyag?
Ha a pályán 7, a városban 9 l/100km-rel számolunk:
0,38*7 = 2,66 liter
0,24*9 = 2,16 liter
Tehát ha mást (idő, amortizáció stb.) nem veszünk figyelembe, akkor a dugón keresztül jobban megéri.
"Átlagos városi közlekedésben is legalább másfélszer annyit eszik az autó, mint a pályán, dugóban meg dupla annyit is simán."
Azért ez erős túlzás. Szerinted egy országúton 7 litert kajáló, benzines autó városban minimum 10.5, de dugóban már 14 litert fogyaszt?
Köszi a válaszokat.
#2 Ezek alapján kb. 300 ft különbség lehet? Annyit nekem megér, hogy ne kelljen folyton elindulni, megállni, váltogatni, hanem szépen beállok egy sebességre és végigmegyek.
Kb. igen.
De ha a pályán tolod neki, akkor nagyobb is lehet a különbség.
Ha nincs dugó akkor talán egyforma a fogyasztás, de a dugóban biztos hogy több sokall.
És még időben is hosszabb a dugó.
Már ha tényleg dugó, nem csak simán keresztül megy a városon.
2-es: Kellően erős dugóban bármeddig fölszaladhat a fogyasztás.
Gondolj arra, hogy amikor az autó áll és jár a motorja, akkor a liter/100 km -re vetített fogyasztása végtelen, hisz a megtett
út (a tört nevezője) nulla.
Vagyis ha kellően sokat áll, akkor tetszőlegesen magas fogyasztás összejöhet, míg A-ból B-be eljut.
Az egész autónak jobb, ha nem a dugóban koptatod szét a kupplungot, váltót, a kipufogó is hamarabb elkoszolódik, a féked is többet kopik, stb.
Jobb a pályán folyamatos haladással.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!