Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » E39 30d automataváltója...

E39 30d automataváltója mennyire problémás konstrukció?

Figyelt kérdés
2022. jan. 4. 09:42
1 2
 1/20 crudy ***** válasza:
92%
Sajnos az. A gm adta hozzá a váltókat. Az öreg daraboknál, ugye mind az, amikben nem cseréltek olajat hajlamos eltömődni amit a jószándékú olajcsere csak gyorsít. Az, hogy volt e olajcsere meg lutri. Ha dizel e39et vennék váltó szétszedéssel és takarítással kezdeném.
2022. jan. 4. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Ilyen idős autónál már mindegyik automata váltó problémás tud lenni, főleg egy erősebb dízelnél, aminek nagy a nyomatéka és eléggé igénybe veszi azt. Ha meg ráadásul nem tartották karban sem rendesen akkor meg igazi betegágy tud lenni. Nem javaslom, csak ha egyből egy váltó felújítással kezdesz.
2022. jan. 4. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:

Most fejből nem tudom a 30d-ben melyik van, E39-ben General Motors váltókat is tettek a hagyományos ZF váltók mellett.

A GM váltók szarok, nem bírták a nyomatékot és könnyen gallyra mentek. A ZF váltókkal fele annyi gond nincs, ott a korral lehet a baj. A legfiatalabb E39 is 18 éves és bennük van 400-500ezer kilóméter, ennyi idő alatt legalább 4-5 váltóolaj csere kellett volna bennük, de merem állítani minden második E39-ben még ma is a gyári olaj van ami baj. De ha felújíttatod a váltót és rendszeresen cserélsz benne olajat, kicsi az esélye hogy baj történjen.

2022. jan. 4. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 crudy ***** válasza:
91%
Minden dízel gm és minden benzin zf váltót kapott
2022. jan. 4. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
100%

Mindent leírtak már ezzel kapcsolatban, sajnos kifejezetten problémás, ami köszönhető nagy részben a BMW "Long Life"-nak is, ami miatt a legtöbb ilyen autóban még sosem volt váltóolaj csere, pedig hát mai szemmel nézve kellett volna.


Egyébként kicsit off, de azért ideböfögöm a véleményem: egy régi BMW karakteréből nagyon sokat elvesz a lassú automata váltó. Nekem volt nagyon rövid ideig E39 528i automatám, azért volt olyan rövid ideig, mert egyszerűen nem állt össze nekem a hajtáslánc, egy sportos hangú, sportos karakterű motor és sportosra hangolt futómű egy döglassú és gondolkodós váltóval teljesen felborította nálam az egyensúlyt. A manuális váltók meg hajlamosak lógni ezekben, de még mindig sokkal-sokkal jobban illenek hozzá.

2022. jan. 4. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 crudy ***** válasza:
92%
A bmw ekkortájt nem csinált túl jó kéziváltókat, mert lógtak. Nekem is automata e39-em van, amíg nem várom tőle, hogy sportosan működjön nagyon kényelmes. Nem rángta, viszonylag gyors is. Utazásra nagyon jó. Teljesen osztom a véleményed, az autómatát a kényelmes embereknek találták ki ebben a típusban, manuálissal jelentősen nagyobb élményt nyújthat.
2022. jan. 4. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:
Nem akarok én annyira sportos autót. Masszív, biztonságos legyen a kasztni és legyen erőtartalék ha szükség van rá!
2022. jan. 4. 16:35
 8/20 anonim ***** válasza:

Hát, szerintem leírtuk a lényeget. Egyébként ha masszív, biztonságos (érzetű - ezek mind régi autók már) autót szeretnél, akkor lehet hogy inkább a Mercedes háza táján néznék szét, csak ott sajnos pont ebben a korai 2000-es, késő 90-es évek periódusában olyan autókat gyártottak, amik a rozsdát eléggé divatos viseletnek tartják. Ott inkább például a W211 (nem a klasszik pápaszemes - az rohad mint a bűn - hanem annak az utódja kicsit elnyújtott kerek fényszórókkal) ajánlható, főleg, hogy abban például a 320CDI motorja egy elképesztően jó konstrukció, és maga az autó is a mai napig komoly, drága érzetű. Egyik legjobb barátom a Mercis (én inkább a BMW-s), neki már a második ilyene van, elképesztő jók, a mostaniban 360 ezer kilométer van (főleg német autópályán "élt" korábban az autó), de olyan jól tartja magát - persze igényesen volt tartva -, hogy 200 ezerrel minden további nélkül visszatekerné egy közepesen elvetemült nepper.


Csak hát a W211 azért drágább kicsit, mint az E39, 2 alatt felejtős, de inkább 2,5-3 az ahol már kis szerencsével akad tényleg patika.

2022. jan. 4. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 crudy ***** válasza:
Nekem is volt W211, nekem nagyon szűk volt. Pedig kis darab ember vagyok de az érzet nem volt jó, azonban valóban modernebb mint az e39. Viszont az e39 olcsóbb, jelentősen. Egy jó 30D már van másfélért, ha utána leveszik a váltót és kitakarítják, nem is kell felújítani, csak takarítani akkor még mindig olcsóbb mint a merci. Na de ez már egyén kérdése, illetve, hogy mennyi pénz van rá.
2022. jan. 4. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
Problémás. A 30D qrva jó motor volt már akkor is, mai szemmel nézve is. De túl erős ehhez a váltóhoz. Ezt már 10 évvel ezelőtt is hallottam, hogy komoly gond az E39, E46 és E38 30D automataváltós daraboknál.
2022. jan. 4. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!