Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault thalia fényszóró nem...

Monitor77 kérdése:

Renault thalia fényszóró nem működik?

Figyelt kérdés
Sziasztok. Az lenne a gondom, hogy van egy Renault Thaliám és egyszeriben nem megy rajta a fényszóró. A távolsági és a ködfényszórók jól működnek,mi lehet a gond. Az izzó nincs kiégve, a biztosítékok is rendben vannak. Előre is köszönöm a válaszokat
2022. jan. 14. 05:42
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Akkor marad a kapcsoló, vagy a vezeték.
2022. jan. 14. 05:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Vagy relé.
2022. jan. 14. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Nálam cliónál(ugyanaz) a vezetékek voltak megégve.

Gondolom valaki 100W-os izzóval nyomatta.

Kapott egy bontott vectra csatlakozót az izzó.

2022. jan. 14. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a gyors válaszokat :)
2022. jan. 14. 08:12
 5/6 krwkco ***** válasza:
Ha továbbra sem boldogulsz, megírom, hogy mi a legjobb módszer.
2022. jan. 14. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 krwkco ***** válasza:

Általában minden nemműködő fogyasztóra használható ez a módszer.

Nem árt hozzá egy multiméter, de szükség esetén egy feszültségkeresővel, vagy hosszú dróthoz kapcsolt izzóval is meg lehet csinálni.

1. A fogyasztónak végig bekapcsolt állapotban kell lennie.

2. A multiméter negatívját az akku negatívjára kell csatlakoztatni. Ha rövid a zsinór, akkor lehet a kasztnira is, de előtte érdemes kimérni, hogy van-e feszültségkülönbség a kasztni és az akksi - között.

3. A multiméter pozitívjával -egymás után- rá kell mérni a fogyasztó két bemenetére. Ha nincs más mód, akkor át kell szúrni a vezetéket egy gombostűvel és utána pillanatragasztó géllel le lehet zárni a lyukat. A negatívon kb. 0-át (<0,2-0,5V) a pozitívon akkufeszültséget (12-13V) kell látni. Ha mindkettő rendben van, akkor a két pont között van a hiba. A fogyasztó szakadt, vagy izzó esetén a foglalat nem érintkezik.

4. Ha valamelyik feszültség nem stimmel, akkor azon az ágon van szakadás. Több lépésben felezni kell a hibatartományt, rámérve egy-egy közbenső pontra. Ha megjelenik a kívánt feszültség, akkor az aktuális és az előző mérési pont között van a hiba. Ehhez már nem árt egy kapcsolási rajz, vagy a vezetékek színkódjának a követése. A földeléseknél rá lehet mérni a vezetékre, a csavarra és a kasztnira. A plusz ágon a biztosíték két lábára. (Késes biztosíték esetén anélkül, hogy kivennénk.)

5. A modern autóknál a kapcsolók nincsnek benne a fogyasztó éramkörében, csak egy modulnak küldenek jelet. A kapcsolót úgy kell mérni, mint egy fogyasztót. Ha nincs színkódos kapcsolási rajz, akkor minden kivezetést (vagy a vezetékét) meg kell mérni a földhöz képest. Ha a kapcsolgatéásra nem változik egyiken sem a feszültség, akkor a kapcsoló rossz.

Az egész módszernek az az előnye, hogy méréskor a multiméternek csak az egyik érintkezőjét kell mozgatni és emellett megtudjuk, hogy melyik áramköri tartományban van a hiba.

2022. jan. 14. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!