Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltóknál miért így...

Automata váltóknál miért így vannak a fokozatok?

Figyelt kérdés

A legtöbb hagyományos automatánál én eddig csak a PRND sorrendbeli elrendezést láttam. Ez miért van így? Van valami technikai oka hogy csak így tudják megoldani a váltót, vagy megszokás?

Mondjuk ami nekem még feltűnt, hogy manővereknél (pl parkolás) ilyen sorrendben kell kapcsolni a váltót:

D-előre mész a parkolóig

N-mikor megállsz

R-tolatsz a parkolóba

P-megállsz

És kifele tolatásnál ugyan ez csak visszafele.



2022. jan. 21. 15:48
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Biztonság. Bár manapság már nincs értelme, mert az elektronika meggátolja a károkozást, de ez a minta még a kezdeti időkben alakult ki. A D és R közé iktatták be az N-t, hogy egyikből ne tudj közvetlenül a másikba váltani. Manapság mint mondtam erre nincs lehetőség, mert az elektronika lezárja a váltókart (vagy felülírja a kiválasztott fokozatot és nem kapcsol a kuplung) és nincs lehetőséged kedved szerint rakosgatni össze-vissza a fokozatokat, de megszokás miatt megmaradt a PRND.
2022. jan. 21. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
96%
Az én váltómon DNRB van. Most mi tévő legyek? 😆
2022. jan. 21. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
64%
Na és mit csináljak? Az enyém RND, a P meg egy külön gomb. Baj van.
2022. jan. 21. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
75%

"Mondjuk ami nekem még feltűnt, hogy manővereknél (pl parkolás) ilyen sorrendben kell kapcsolni a váltót"


Hát csodálatos megfigyelőképességgel rendelkezel, hogy sikerült észrevenni, hogy működik a váltó :D

2022. jan. 21. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Nekem meg 1D2NR van, és külön rögzítőfék.

Itt az 1: fix 1-es. Nem kapcsol tovább. Nagy vonóerő, alacsony sebesség.

A D -végigkapcsol mindent, 1-től 4 -ig, elég dinamikusan, viszont a végsebesség elég magas fordulatnál jön elő.

A 2: -eleve 2-esből indul, lomhábban, nyújtottabban. Viszont minden fokozat "vége" alacsonyabb fordulat, és országúton alacsonyabb fordulaton utazik nagy tempóban.

N, és R -ezt ugye nem kell mondani. :)

2022. jan. 21. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

...ja de igen, ha az R-hez még azt hozzáteszem, hogy ha "meg van hekkelve" a váltóvezérlő, akkor R-be téve is felkapcsol negyedikig... :D

#5

2022. jan. 21. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

A leírt fokozatokat nem kell végig kapcsolgatni a parkolásnál, D- ből álló helyzetben áthúzod az előválasztó kart R-be.

Persze, közben ott volt az N, de időben mit vesztettél? Egy tized másodpercet?

A megálláshoz nem az N fokozat a kulcs, hanem a fék - megállsz és utána váltasz irányt, nem menet közben.

Azt már leírták hogy a D R miért nem került egymás mellé.

Ténylegesen az N fokozat nagyon ritkán használt, úgy lehet néhány métert mozgatni az autón, de egyébként, ha kiveszem sebességből, sík terepen P-be kapcsolom, nem N-be

2022. jan. 22. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!