Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális, hogy Ford Focus 1.6...

Normális, hogy Ford Focus 1.6 benzin 115-nél 3000-et forog?

Figyelt kérdés

Nyáron 2500 rá emlekszem, de most 3000-et ír, ez a hideg miatt lehet? Vagy miért? Mit csinaljak vele? Vagy ez normalis lenne? 2002-es évjárat, amúgy semmi baja, de ez nagyon idegesit, uzemit eléri akk is 3 ezret forog, havi 2x pályázók es palyan bőven 3 ezer felett forog 130-nal az én tempom 150-160 lenne. De ennyivel miota ennyit forog nem merek menni.

Mi lehet a probléma? Nagyon köszönöm



#Ford focus, MK1 Fóka, fókamoka, sokat forog , nem egykettes
2022. jan. 23. 15:19
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
nem felejted el hatodik fokozatba átkapcsolni?
2022. jan. 23. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 hypno ***** válasza:
96%

Rosszul emlékszel.

A hidegtől a sebességváltó és a differenciálmű áttételezése nem változik meg.

Nem nőnek ki fogak a fogaskerekeken és nem is tűnnek el.

2022. jan. 23. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

A kerekek és a motor közötti áttétel adott. Az nem változhat meg, csak ha kicseréled a váltót.


Ha a kerék átmérője kisebb, akkor lehetséges, hogy azonos járműsebességnél többet forog a motor.

Ugyanakkora a téli kereked, mint a nyári?

2022. jan. 23. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
A legfontosabbat kihagytad, hogy milyen váltós az autó. Manuális váltónál egy adott sebességhez tartozó fordulatszám sosem változik. Nincs olyan hogy nyáron 2500-at mutat, most meg 3000-et ugyan azon a sebességen. Kerékátmérő változása miatt mutathat más értéket, de ez 1-2% eltérést jelent. Automatánál lehet jelentős eltérés, ha CVT váltós az autó. Audinak ilyen a Multitronic váltója. Ford-nál nem tudom hogy van-e ilyen, utána kell nézni. Ha van, akkor normális. Ha nincs, akkor abban is fix fokozatok lesznek, és ha jelentősen többet forog mint kellene, akkor lehet hogy az utolsó fokozatot nem kapcsolja fel a váltó. Ez meghibásodást jelent.
2022. jan. 23. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a gyors válaszokat, meg is írtátok a problémát, én is lehet, hogy rosszul emlekszem, de akkor is érzek kulonbseget :D


Manuális 5 fokozatú váltóról van szó.

És igen, a téli kerekek 185-osok, a nyári pedig 195-os :D


Akkor ez okozhatja a problemat? Mindenre gondoltam, de ez eszembe nem jutott volna :D

2022. jan. 23. 15:49
 6/14 anonim ***** válasza:
A 185 és 195 a gumi szélessége. Kell az átmérő kiszámításához a / mögötti érték is, és a felni átmérője is. De ez az eltérés legfeljebb 5%-ot jelenthet, annál nagyobb eltérésnél azt mondjuk, hogy "nem az autóra való a kerék". A 3000 és 2500 között meg 20% van, ennyit más kerékméret nem fog okozni. Valószínűleg rosszul emlékszel. Esetleg más hangja van a guminak, ami miatt másnak hallod/érzed a fordulatszámot.
2022. jan. 23. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 Beviz Elek ***** válasza:
77%

Itt azért fontosnak tartom megjegyezni hogy a fordulatszámot a motorból, a sebességet a váltóból méri az autó. A szenzor méri hogy milyen sebességgel megy ki a hajtás a váltóból, a gyártó tudja hogy milyen méretű gumival adta ki az autót és ehhez kalibrálja a műszeregység mutatóját. Teljesen mindegy hogy gyári kerékkel, gokart kerékkel, malomkerékkel vagy kerék nélkül felbakolva hajtod meg, nem fog változni mutató által jelzett sebesség ugyanabban a sebességi fokozatban ugyanazon a fordulaton addig amíg nem cserélsz egy másik áttételű váltóra.

Kerékmérettől függően a gps-en kijelzett valós sebesség változik, vagy ha úgytetszik a gps-hez képest mennyit csal az óra.

2022. jan. 23. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Kapizagálom köszönöm. Csak idegesit, hogy ilyen nagyot forog , jól megy, meg nincs gondja 130-140-nel sem , de magasnak tartom a fordulatot
2022. jan. 23. 16:33
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Rosszul emlékszel. Az időjárás nem változtatja meg a váltó áttételét. Egy 20 éves relatív nyomatékszegény szívóbenzines motorhoz képest ez teljesen rendben van, egészséges fordult. Sőt, inkább hosszú áttételűnek mondanám. 130 km/h-nál ez olyan 3400-as fordulatnak felel meg. Ennél fiatalabb szívó benzinesek közül nem egyet tudok, aminél már 4000-es fordulatot lenne ilyen tempónál.

Ez nem dízel és nem turbómotor! A nyomatékát, teljesítményét nem 2500-as fordulaton adja le. Tehát teljesen jól van méretezve. És a motornak egyáltalán nem okoz fájdalmat, ha a fordulatszám mérő mutatója 3000 fölé kúszik.

2022. jan. 23. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Igen szívóbenzinről van szó 101 lóerő :D Biztosan lejött már, hogy én nem nagyon érteka kocsikhoz, de inkább ezen aggódtam, hogy árthatok a motornak, munakhelyemen stb elegge sok uj autot vezettem és 3000 felé sose ment afordszam mmero vagyis nemnagyon, hallom persze amotorhangot, de akkor megnyugodtam, hogy ez nem art neki :D kényelmes jol eveztheto, nem erzem amugy, hogy 130-al megyek kb oylan mintha 80-90 lenne, cska a magas fordulat vagyis ez mar nekem "magas" ez nagyon megilyesztett :D köszönöm. Fogyasztásban sem erzek maugy problémákat. Mármint :D egy 1.6-os motornak zserintemm eg jonak kell legyen 120-130-as tempo :D De én 2500 as fordulatnak jobban örülnék :D de most picit megnyugtattal 9-es, köszönöm :D
2022. jan. 23. 18:38
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!