Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A tehergépkocsiknál miért...

A tehergépkocsiknál miért kisebb, keskenyebb mindig a kabin mint a felépítmény?

Figyelt kérdés

Az elején még azt gondoltam, hogy hátha azért mert biztos ezzel akarnak súlyt spórolni hogy több lehessen a raksúly.

De 7,5t-ás, 12t-ás, 18t-ás, mindegyiknél ugyanez a helyzet. Másrészt meg ez hülyeség is mert spórolnak vele talán 200-300kg-ot.


Ugye így a tükröket is kijébb kell rakni, hogy lehessen egyáltalán valamit látni. Ha egyvonalban lenne a felépítmény a kabinnal akkor sokkal jobban lehetne hátralátni. Biztos oka van ennek csak én vagyok hozzá hülye mert nyilván nem én terveztem ezeket.


Valaki eltudná mondani nekem ez miért van így?



2022. márc. 5. 08:45
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Talán mert a dolog úgy történik, hogy gyártanak alapnak egy alvázat, motort, fülkét.

És a felépítmény innen kezdve bármi lehet.

Autómentő, sima platós..

Így a fülke akkora, hogy elég legyen a vezetéshez, minek nagyobb, légellenállás is van a világon.

2022. márc. 5. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Bizony még az a párszáz kiló is sokat tesz, főleg meg már 1000 kamionnál.
2022. márc. 5. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
50%

a súlyfelesleghez annyit, hogy egy flottánál az akár jelentős többletfogyasztással járhat...


Egy személyfuvarozó cégnél a tulaj nem enged felvenni túlsúlyos(kövér)embert sofőrnek..aki perre ment, annak kimutatta, mennyibenkerül havi/éves szinten az ő súlyfeleslege üzemanyag túlfogyasztásban..

Meglepő volt az eredmény.


Nos teherautóknál is számít, bármi legyen is az.

2022. márc. 5. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nem csak a fogyasztás , hanem azt a 2-300 kiló anyagot megcsinálni , beépíteni, csiszolni , festeni nagyon drága .

Mindenen spórolnak.

2022. márc. 5. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Ahha hát köszönöm a válaszokat :) Akkor lényegében itt csak annyiról van szó valóban, hogy így olcsóbb a gyártás meg ha felszorzunk mindent egy évre vagy 10 évre előre 10000 autóval számolva akkor valóban a 3kg többlet is jelentős veszteség lehet.


Én abban bíztam, hogy valami menettulajdonságok vagy súlyelosztás vagy akármi ilyesmi miatt tervezik ezeket így.

Mellesleg ha már fogyasztás, nem lenne kisebb a légellenállása egy olyan tehergépkocsinak aminél a fülke egy vonalban van a hátsó résszel mint így hogy a hátsó rész az kilóg 15-35 centimétert ami lapos és a fülke mögött végig körülötte tolja a levegőt ha meg egyvonalban lennének akkor meg elmenne mellette.

2022. márc. 5. 11:45
 6/6 anonim ***** válasza:

Én olyan teherautóval tanultam, aminek egy síkba volt a felépítmény és a fülke🤷‍♂️

Gki-n meg olyannal amin nem, egyszer állítottam is picit a tükrön, az út szélén lévő bokor segítségével😅

2022. márc. 5. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!