A tehergépkocsiknál miért kisebb, keskenyebb mindig a kabin mint a felépítmény?
Az elején még azt gondoltam, hogy hátha azért mert biztos ezzel akarnak súlyt spórolni hogy több lehessen a raksúly.
De 7,5t-ás, 12t-ás, 18t-ás, mindegyiknél ugyanez a helyzet. Másrészt meg ez hülyeség is mert spórolnak vele talán 200-300kg-ot.
Ugye így a tükröket is kijébb kell rakni, hogy lehessen egyáltalán valamit látni. Ha egyvonalban lenne a felépítmény a kabinnal akkor sokkal jobban lehetne hátralátni. Biztos oka van ennek csak én vagyok hozzá hülye mert nyilván nem én terveztem ezeket.
Valaki eltudná mondani nekem ez miért van így?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Talán mert a dolog úgy történik, hogy gyártanak alapnak egy alvázat, motort, fülkét.
És a felépítmény innen kezdve bármi lehet.
Autómentő, sima platós..
Így a fülke akkora, hogy elég legyen a vezetéshez, minek nagyobb, légellenállás is van a világon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a súlyfelesleghez annyit, hogy egy flottánál az akár jelentős többletfogyasztással járhat...
Egy személyfuvarozó cégnél a tulaj nem enged felvenni túlsúlyos(kövér)embert sofőrnek..aki perre ment, annak kimutatta, mennyibenkerül havi/éves szinten az ő súlyfeleslege üzemanyag túlfogyasztásban..
Meglepő volt az eredmény.
Nos teherautóknál is számít, bármi legyen is az.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem csak a fogyasztás , hanem azt a 2-300 kiló anyagot megcsinálni , beépíteni, csiszolni , festeni nagyon drága .
Mindenen spórolnak.
Ahha hát köszönöm a válaszokat :) Akkor lényegében itt csak annyiról van szó valóban, hogy így olcsóbb a gyártás meg ha felszorzunk mindent egy évre vagy 10 évre előre 10000 autóval számolva akkor valóban a 3kg többlet is jelentős veszteség lehet.
Én abban bíztam, hogy valami menettulajdonságok vagy súlyelosztás vagy akármi ilyesmi miatt tervezik ezeket így.
Mellesleg ha már fogyasztás, nem lenne kisebb a légellenállása egy olyan tehergépkocsinak aminél a fülke egy vonalban van a hátsó résszel mint így hogy a hátsó rész az kilóg 15-35 centimétert ami lapos és a fülke mögött végig körülötte tolja a levegőt ha meg egyvonalban lennének akkor meg elmenne mellette.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én olyan teherautóval tanultam, aminek egy síkba volt a felépítmény és a fülke🤷♂️
Gki-n meg olyannal amin nem, egyszer állítottam is picit a tükrön, az út szélén lévő bokor segítségével😅
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!