Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi miatt nem használhatók...

Mi miatt nem használhatók elvárásszerűen a sávtartó és automatikus fékező/lassító asszisztensek? Több cikkben/topikban olvastam, h. néha nem követi a jármű a kanyart (egyenesben nem nagy dolog követni a sávot), nem lassít, nem fékez mikor kellene...

Figyelt kérdés

2022. márc. 13. 20:25
 1/9 A kérdező kommentje:
Nyilván figyelni folyamatosan kell az utat vezetés közben, ez vitán felül áll, mégis bármikor megtörténhet pillanatnyi figyelemzavar, fáradtság, vagy egyéb figyelem elvonó tényező.
2022. márc. 13. 20:27
 2/9 anonim ***** válasza:

Évek óta használok adaptív tempomatos autót, semmi gond nem volt még vele.


A saját autómban nincs sávtartó ( '17 Ingisnia) csak sávelhagyásjelző ami egyszer belekormányoz és riaszt ( tehát technikailag tudná tartani a sávot, ha a szoftver olyan lenne ). Próbálgattuk az elején hogy mekkora móka és majdnem bebsztam az árokba, mert egyszer mégsem akart belekormányozni. Nem emlékszem már, lehet hiányzott a jobb oldali felfestés..

2022. márc. 13. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Egyrészt a technológia még nem kiforrott, másrészt az utburkolat /felfestés minőségétől is függ hogy a sávot a képfeldolgozó rendszer felismeri -e.
2022. márc. 13. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Nekem inkább arra lenne szükségem, hogy ha tényleg bármi negatív borzalmas dolog bekövetkezne (például Figyelem zavar, vagy fáradtság miatti mikroalvás) egy teszem azt 700 kilométeres úton, akkor bátran hagyatkozhassak az autó sok rendszere közül erre a kettőre, hogyha kell lassít, és fékez, és nem vezet bele az árokba, ha az út kanyarodik.


Nagyon fontos lenne számomra hogy ha kell, akkor az én figyelmem megléte mellett azért ő is védjen meg engem (és a családot) az alkalmakkor hosszúra nyúló utazások alatt.

2022. márc. 13. 20:35
 5/9 anonim ***** válasza:
A sávtartóval nincs tapasztalatom ( mert nekem eddig még nem volt ) de za adaptív tempomat az garantáltan jól működik. Mostanság rendszeren úgy vezetek, hogy a tempomat tartja a távolságot és 0-160 között nálam tökéletesen teszi a dolgát, dugóban is.
2022. márc. 13. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
A céges kocsimban van sávtartó. Nekem most már az az első, hogy kikapcsolom. Egy ideig tetszett mint újdonság, de van egy olyan funkciója, ami miatt utálom. Nem enged sávot váltani indexelés nélkül. Ezzel még nem is lenne baj, de egyszer bevágtak elém a pályán, alig tudtam elrántani a kormányt, mert az elektronika nem engedte. Pedig szerintem ilyen helyzetben nem szabadna beleavatkoznia.
2022. márc. 13. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
46%

#6: Azért az elég meredek elvárás, hogy a sávtartó ismerje fel, hogy te éppen szabálytalan sávváltás helyett egy másik hülyét kerülsz ki...


Kérdező,

ebben az esetben marad a vonat/busz/repülő, amire te vágyakozol az már közelebb van a teljes önvezetéshez, mint ezekhez a rendszerekhez

2022. márc. 13. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
#7 Miért lenne meredek? Egy hirtelen kormánymozdulatba szerintem nem szabadna beleavatkoznia, főleg ha mellette taposom a fékpedált is.
2022. márc. 13. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
27%
#8: Ahogy büntetőfékezésnél, vagy az index nélküli szlalomozásnál sem...
2022. márc. 13. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!