Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A lóerő fontosabb vagy a...

A lóerő fontosabb vagy a köbcenti?

Figyelt kérdés
Például hirdetésben írják, hogy Skoda 1.4 140 LE, Ford 1.6 90 LE. Akkor ezek közül melyik a jobb? Miért van az, hogy a nagyobb köbcenti nem nagyobb lóerővel társul?

2022. márc. 20. 17:43
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
94%
Turboval oldják meg kisebb köbcentinél a nagyobb lóerőt
2022. márc. 20. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Benzines autó mindkettő.
2022. márc. 20. 18:06
 3/15 anonim ***** válasza:
86%
Benzines esetében újabban a környezetvédelmi előírások miatt nem nagy köbcentis szívómotorok (literenként kb. 60-80 lóerővel), hanem kisebb köbcentis turbómotorok (literenként akár 110-120 lóerővel) vannak gyártásban. Ezekben azért van kivetnivaló, de alapvetően egyik információ sem fontosabb a másiknál, meg persze e kettőn kívül még egy halom másra kell figyelni autóvásárlásnál (a lóerőnél pl. fontosabb a nyomaték).
2022. márc. 20. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Mert nem ugyanolyan a két motor. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a Skoda turbóbenzines, a Ford meg turbódízel.


Nagyon sok minden befolyásolja egy autó teljesítményét a lökettérfogaton ("köbcentin") kívül. Vegyük alapul például az én első autómat, Opel Astra, szintén 1.4-es motorral, mint a Skoda. A Skoda 1.4-ese 140 lóerő, az én Opelem 1.4-ese 60 lóerő. Kevesebb, mint a fele. Mi kell ahhoz, hogy az 1.4 60 lóerő helyett 140-et tudjon?


- Turbófeltöltés

- Kompresszor (nem biztos, de lehet)

- 8 helyett 16 szelep

- szelepvezérlés

- központi befecskendezés helyett közvetlen befecskendezés

- elosztós gyújtás helyett hengerenkénti gyújtás

- nagyobb kompresszió

- 2-3 érzékelő helyett egy tucat érzékelő, amiknek a jeleit figyelembe véve az elektronika sokkal kedvezőbb keverékképzést állít


Szóval mint látod, rengeteg dolog befolyásolja, hogy egy adott méretű motorból mekkora erőt lehet kihozni. Az általam hozott példa ráadásul két benzinest hasonlít össze, míg a te példádban az eltérés még sokkal nagyobb, hiszen az egyik benzines, a másik dízel. A kettő között még több és még lényegesebb eltérések vannak.

2022. márc. 20. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Most mondom, hogy mindkettő benzines. Nem benzinest hasonlítok dízelhez, hanem benzinest benzineshez. Adatlap szerint az 1.6-os Ford kevesebb lóerővel bír, mint az 1.4-es Skoda.
2022. márc. 20. 18:40
 6/15 A kérdező kommentje:
Egyébként az évjárat is hasonló, tehát nem tudom mennyi köze van a környezetvédelmi besoroláshoz.
2022. márc. 20. 18:40
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

#6

Igazából lényegtelen. Annyi, hogy a Skoda turbós, a Ford szívóbenzines.

2022. márc. 20. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
84%

Kérdező, az hogy egy motor benzinüzemű, nem zárja ki, hogy turbós legyen.

Ma már újonnan nem is kapsz szívó benzines motorral szerelt autót. A turbós benzinesek nagyjából 10 éve terjedtek el. De 15 éve se számított kuriózumnak.

Az 1.4-es, 140 lóerős Skoda, szinte biztos, hogy turbós BNZINES autó. Míg az 1.6-os 90 lóerős Ford, szívó benzines lehet. Olyan 10-15 éve még szívók és turbós (BENZINESEK) is kaphatóak voltak párhuzamosan.

2022. márc. 20. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
69%
#5 És ebben biztos vagy, hogy a Ford is benzines? Mert a legegyszerűbb 1.6-os benzinesek is 100 lóerő körül vannak már vagy 20 éve. Ennél több lehet, de hogy kevesebb, azt kicsit kétlem. Sőt, már a fapados 1.4-esek is tudnak 85-90 lóerőt, szóval hogy lenne egy 1.6-os 90 lóerő? Hogy lesz a leggyengébbnél is gyengébb? Ellenben egy 1.6 turbódízeltől elég átlagos a 90 lóerő, ezért is tippeltem arra rögtön.
2022. márc. 20. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%

#9 szerintem te egy kicsit el vagy maradva.

2004-ben volt egy 1.4-es szívó benzines autóm. Már az is 90 lóerős volt. Szívó benzines pár éve ami volt, konkréten a K Astra 1.4 szívója ugrik be, ez is 100Le-s volt, meg a Fiat Tipo 1.4-ese, ami egy ős régi blokk, kicsit Euro6-re modernizálva, 95 lóerővel.

A mostani autóm, egy 1.6-os turbódízel 160 lóerővel. De nem is tudnék hirtelen olyan dízelt említeni az utóbbi 10-15 évből, ahol 1.6-os löketre átlagos lenne a 90 lóerő. Inkább 110-140 az átlag.

2022. márc. 20. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!