Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem megy 2 henger?

Miért nem megy 2 henger?

Figyelt kérdés
2 henger nem megy, égéskimaradás van bennük, az 1 és 4-es hengerben. Fiat seicento 1.1 autóról lenne szó. Logikus magyarázat lenne a trafó, ami azt a 2 hengert látja el, de volt szikra is, mindennek ellenére ki lett cserélve, még a kábelek és a gyertyák is. Volt egy idő mikor nem akart indulni és az alsó főtengely jeladó cserélve lett, de akkor a vezérléshez nem kellett hozzányúlni. Egy ideig jól is működött, de aztán 2 hengerezett. Ami érdekes, hogy mikor a motor felforrósodott (mert a termosztátnál engedte a vizet) akkor ment mind a 4. Ekkor a gondolatom a kompresszió volt, de egy mérés után ki is derült, hogy mindegyik henger 14 bár környékén mozog. Mi lehet a probléma? Következő ötletem az injektoroknál van, de azt is vizsgáltam és adnak benzint, kérdés viszont jól porlasztanak-e, de szerintem nem itt van a gond, viszont a bemelegedés esetén 4 henger az ami érdekessé teszi, hiszen gyűrűre utalt volna, de így hogy jó a kompresszió tanácstalan vagyok.

2022. márc. 29. 20:42
 1/10 anonim ***** válasza:
Vezérlés a helyén van?
2022. márc. 29. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
1. Mert a vezérlés csak 2 hengert működtet???
2022. márc. 29. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Csak ránéznék mégis arra a vezérlésre.
2022. márc. 29. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Elvileg ott kell legyen, hiszen nem nyúlt hozzá senki, bár a 2 együtt mozgó dugattyú égéskimaradása és a trafó jóléte csak arra utalhatna, csak akkor megint kérdéses, hogy hogyan lehet melegben elindul az a 2 is. Majd megnézem, hogy jelen vannak-e, mert más aligha lehet, szerintem elektronikai, esetleg motorvezérlő nem tud jól időzíteni. Máshol is olvastam ezt a problémát de ott a gyertya, trafó vagy kompresszió vonalon a gyűrűk cseréje orvosolta. Itt valami egészen másról lehet szó
2022. márc. 30. 06:22
 5/10 krwkco ***** válasza:

Nagyon leegyszerűsítve a működéshez szikra kell, üzemanyag, levegő és kompresszió.

A szikra, ha szabad levegőn nézed, akkor elég erős, ha 7mm-t át tud ugrani. Pl. a gyertyatestet ilyen messzire kell rögzíteni a motor fémrészétől. Ahol két gyertya sorba van kapcsolva, ott egyszerre csak az egyiket kell és szabad ilyen távolságba tenni. (Vagy minden gyertyát 3-4mm-re). És önindítózás közben lehet nézni. Vagy le si videózhatod és lassítva vissza tudod nézni.

Előfordulhat az is, hogy üzem közben a gyertyakábelekről ugrik át szikra. Sötétben látható.

Az injektorokat (gondolom hengerenkénti szivócső befecskendezéses) ki tudod húzni a szívócsőből és kicsit elfordítani, hogy látszódjon a porlasztás. Rongyot, vagy papírt kell alá tenni, hogy felszívja a benzint. Önindítózásnál látni kell, ahogy sorra megjelennek a kis kúpos benzinsugarak.

Utána 4 egyforma üvegben gyüjteni kell a benzint és kb. azonos mennyiségnek kell lenni.

Azt írtad, hogy a kompresszió jó. De ha van valamilyen sűrített levegő forrásod, akkor veszteségmérést is lehet csinálni.

Ha szívócsőben van valami trükközés (pl. szívócsőhossz hangolás), akkor ott is elszabadulhatnak alketrészek, amik lefogják a levegőt. Vagy ha csak 2 szívócsőtömítéssel van baj, akkor ott két henger kaphatja a hamislevegő nagy részét.

2022. márc. 30. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 krwkco ***** válasza:

És lehet még gond a szelephézagokkal vagy a hidrotőkékkel, ha vannak.

(Még egy dolog: a gyujtást nem szabad úgy vizsgálni, hogy a szikrának nincs módja átugrani, mert akkor a trafón belül ütheti át a szigetelést, és az tönkremegy. Nem szabad a gyujtás semmilyen részét kézben tartani vizsgálat közben, mert a korszerű gyujtások 40 000 voltja rongyon keresztül is áramütést okozhat.)

2022. márc. 30. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Téged elmegyogyóba kéne zàrni.

Arra biztatod a kérdezőt, hogy gyújtsa fel az autóját. Ha kilazítja az injectorhidat,semmi sem fogja a helyükön tartani a befecskendezőket. Kilövi mindet, és telenyomja a motorteret benzinnel. Garatulálok idióta!

2022. márc. 30. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat! A vezérlést leellenőriztem, jelen van minden. Az injektorokat kiszedtem és segítséggel meg tudtuk állapítani hogy ütemre és jól porlasztanak. Az autóban van vezérműtengely jeladó, felül. Az alsó, főtengelynél ki lett cserélve, előtte nem is idnult. Az elő tud fordulni hogy vagy az új alkatrész hibás vagy a felső lett rossz?
2022. márc. 31. 17:09
 9/10 A kérdező kommentje:
Ha valaki hasonló problémában szenvedne és fiat seicento az alany, akkor a motorvezérlő volt a probléma. Trafó miatt kisült benne a végfok és azoknál a hengereknél már nem tudta jól szabályozni az égést
2022. ápr. 5. 07:23
 10/10 krwkco ***** válasza:
Vannak vállalkozók, akik javítanak ilyen hibákat. Ha valamilyen ok miatt a bontott nem jön szóba.
2022. ápr. 5. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!