Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyitott / Félig nyitott...

Nyitott / Félig nyitott rendszer, de hogyan?

Figyelt kérdés

Adott egy VW Passat B5 1.8T típusú jármű. Szeretném a hangját kicsit sportosabbá varázsolni. Nem, nem az a cél, hogy akkor kimegyünk váci és durrogtatjuk a csatachippel, nem hülye gyerek autóvá akarom tenni.

Nagyjából utána néztem, azonban konkrétat nem találtam sehol. Katalizátort semmilyen esetben nem akarom leszedni, több ember is javasolta, hogy a közép, illetve végdobot szedjük le és egy cső legyen végig, azonban kis utána járás után rá kellett jönnöm, hogy átlag használatra ez is sok lenne, túl hangos és zavaró. Nem mellesleg igazoltatásnál sem túl előnyös. A rendszer végére mindenféleképpen szeretnék egy dobot tenni, hangtompítás céljából, azonban akad pár sötét folt. Milyen méreteket érdemes használni?

50-es; 60-as; 70-es stb. cső? - Mennyire észlelhető a különbség, jelenlegi tervek szerint melyik lenne a legértelmesebb?



2022. ápr. 9. 06:08
 1/8 anonim ***** válasza:
80%

"Szeretném a hangját kicsit sportosabbá varázsolni"

"nem hülye gyerek autóvá akarom tenni"


Eleve hívjuk nevén a gyereket: nem sportosabb lesz, hanem hangosabb. És ebből következik a fő érdekessége a kérdésednek: ez a két mondat üti egymást. Vagy hangosabb lesz és hülyegyerekautó, vagy nem hülyegyerekautó gyáriként. Az autó nem véletlenül van úgy megtervezve, ahogy. A kipufogógáz áramlásának módosítása MINDIG negatív eredménnyel jár. Ez kb. olyan, mint amikor a hülyegyerek nem érti, hogy a dízel nyomócsövek miért olyan hosszúak és kacifántosak. Hát azért, mert olyannak KELL lenni a megfelelő működéshez. Ugyanez igaz a kipufogóra is. A gáz áramlása meghatározza a motor teljesítményét. Ha valami idióta megoldást találsz ki, ami megzavarja a gáz áramlását, akkor az fojtani fogja a motort. Nekem anno az F Astrámból kellett kivágni a katalizátort, mert összeszakadt és érezhetően gyengébb lett (na nem mintha amúgy egy erőgép lett volna, de utána még annyira sem).


Szóval lényeg a lényeg, az autó hangosítása automatikus hülyegyerekké tesz. Figyelemhiányos vérpistikék csinálnak ilyet. Értelmes ember nem áldozza fel a teljesítményt (és a fogyasztást) ilyen nevetséges f*szságért cserébe.


De tégy, ahogy jónak látod. Eleve nem tudjuk megválaszolni a kérdést, mert az, hogy "legyen hangos, de ne túl hangos", az nem igazán pontos leírás. Ha azt mondjuk 70, az neked lehet túl hangos. Ha azt mondjuk 50, az lehet neked túl halk.

2022. ápr. 9. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
79%

1. Jól írja.

Értelme , haszna nioncs neki.

Mindegy lenne ha Ferrari matricát tennél rá.

2022. ápr. 9. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

Szerintem a két mondtad egyáltalán nem üti egymást. Tény, hogy hangosabb lesz, de szerintem egy autót meg lehet csinálni normálisan, hogyha valaki meghallja és ránéz nem a nevetés kapja el; lásd swiftek, wannabe civicesek nagy része. Természetesen nem én fogom otthon a kis garázsban megcsinálni, ha esetleg így jött le a kérdés, a fogyasztás pedig nem mérvadó, így is megeszi amit meg kell :D


"Értelmes ember nem áldozza fel a teljesítményt"


Miért áldoznám fel vele a teljesítményt? Ha normálisan van megcsinálva a rendszer egyáltalán nem jár teljesítmény vesztéssel, sőt..

2022. ápr. 9. 06:54
 4/8 A kérdező kommentje:

#2

Relatív, hogy ki szerint értelmetlen vagy van értelme. Nyilván aki megcsináltatja és van valamennyi gógyija a vezetési élmény miatt teszi, mások a rajoskodás miatt.

Nem értem az utóbbi mondatodat, ha valami cinikus megjegyzés akart lenni jót nevettem.

2022. ápr. 9. 06:56
 5/8 anonim ***** válasza:
54%
Mégis milyen vezetési élményt ad???
2022. ápr. 9. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Koaxk Ábel ***** válasza:
54%

Nekem egy 4 kipufogós sportkocsim van! Az gyárilag tud olyat, hogy alsó tarományban csendes szinte semmi hangja nincs, de ha elrúgod neki kb 3000-es fordulattól üvölt mint az állat, ilyet még nem nagyon hallottam utólagos gányolt kipufogónál!


Egyszer anno néztem egy VW Polo-t egy kereskedésben "sport" utólagos kipufogóval, és már 50-nél vállalhatatlan zaj volt az utastérben!


Én nem ajánlom, hogy gányolj ilyesmivel, mert ha nem egy olyan autód van, már pedig a Passat nem olyan autó, akkor semmivel sem leszel különb az általad lenézett Civic-es hülyegyerekektől!

2022. ápr. 9. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
54%

#3 "Miért áldoznám fel vele a teljesítményt?"


Leírtam, hogy miért. Attól, mert te nem értesz hozzá, attól az még úgy van.

2022. ápr. 9. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
54%

Nekem anno szétrohadt a hátsó dob, eleinte csak kifújt és xar hangja volt, később már egész fasza hangja volt, de érezhetően gyengébb is lett, aztán teljesen eltört a cső, akkor a hangja is xar lett, gyenge lett és sokat is evett.

Meglepő módon, akkor sem volt nagyon hangos, rengeteg tunnerjóskát látok akinek olyan hangos direkt. Mindegy, a lényeg, hogy sokkal erősebb lett az utángyári kipufogóval.

A mostani kocsim, mint fentebb is említettek ilyesmit, gyári kipufogóval szép csendes, de magasabb fordulaton viszonylag hangos...mondjuk picit elnyomja a szívás zaj, mert van köbcenti is mellé😎

2022. ápr. 9. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!