Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit érdemes cserélni?

Mit érdemes cserélni?

Figyelt kérdés
Szóval a hátul cserélni kell a lengés csillapítókat(a rugók még jók) a fékdobokat meg akkor már a kézifék huzalokat is. De mit érdemes még cserélni? A hátsó lengéscsillapítóknál is van toronycsapágy? Vagy aki cseréli az majd látja, hogy az ami még para? Köszönöm a válaszokat!

2022. jún. 15. 08:02
 1/3 krwkco ***** válasza:

Azt kell cserélni, ami elkopott, elromlott vagy a gyártó által előírt csereperiódusa van.

Pl. ha a kézifékhuzalok nem szorulnak, akkor felesleges a cseréjük. Pláne, mondjuk a gyári eredetit egy utángyártottra. Lehet, hogy a szerelésben kapnál árengedményt, ha egyszerre cseréltetsz dolgokat (bár az se biztos). De nem lehet kitalálni, hogy mi fog elromlani a jövőben.

Hacsak nem az autóra jellemző ismert tipushibáról van szó.

2022. jún. 15. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Elég csak azt ami már rossz, persze ezeket párban zokás lengéscsillapítókat, fék alaktrészeit stb... Ha a kézifék kötél még jó akkor felesleges a cseréje főleg ha gyári még. Féknél is maximum akkor érdemes ha már eléggé kopott vagy van csere intervallum előírva akkor is pofákat, tárcsát szokás cserélni leginkább így ha minden más jó persze. Rugót csak akkor érdemes ha már törött vagy annyira látható rajta hogy elhasználódott és már törés gyanus akkor érdemes, de ha jó állapotú teljesen felesleges.

Persze egyes szerelők szoktak javasolni azt hogy ha már ott van bent akkor ezt is meg azt is érdemes lenne cserélni ha már széjjel kell kapni a futóművet, ezt javarészt lehúzás miatt javasolják mert nekik az alkatrész árából is van némi bevétel plusz több munkadjíat tudnak zsebre vágni emiatt, még akkor is ha adnak némi kedvezményt.

Érdemes csak azzal foglalkozni ami már tényleg cserére szorult

2022. jún. 15. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Hátul nincs toronycsapágy, bár már láttam webboltban a lengéscsillapító felső befogadó alu tömbjét csapágynak nevezni. De csapágy az, amiben forog valami...

Ha a kézifék bowden belső szála nincs kirojtosodva, szakadt szálakkal - nem mindegyik bowdennél lehet ilyen - akkor a fékkar felőli végétől vékony, pl. fékolajjal feltöltve, a belső szálat mozgatva kimosnám, utána vastagabb olajjal feltölteném, örökéletű darab. A kimosást, feltöltést egy kifúrt dugós, levágott (tölcsérszerű) palackkal végezném, amibe a dugó szorosan megy és a dugó furata szorosan megy a bowdenre is.

Kisebb bowden szorulást, ha a hátsófék kis karja nem húzza vissza teljesen mikor a fékkart kiengedik, lehet korrigálni a fékszerkezet szétszedésével és a kis fékkar bordás tengelyre való visszatételekor egy osztással elfordítva való felrakásával, előfeszítve a fékszerkezetben levő rugót jobban. Van fenn valahol a YT-on egy video is...

2022. júl. 9. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!