Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régóta eltett autót szabad...

Régóta eltett autót szabad úgy indítani, hogy a gyertyák helyén egy kevés motorolajat befecskendezek?

Figyelt kérdés

2-3 tized ml olajat gondoltam, nem többet. A cél, hogy a több hónap állás után ne száraz hengerfallal induljon el a motor. Vagy ez okoz valamilyen problémát (pl ráég az olaj a gyertyára, nem szikrázik, esetleg a kiszorított levegő miatt magasabb sűrítési végnyomástól durva kopogás lesz...)?

Szabad ilyet, vagy nem szabad?



2022. jún. 20. 12:40
1 2
 1/19 veterán vas ***** válasza:
73%

Ez a "száraz hengerfal" magyarázat azért sántít, mert a hengerfalon az égéstér felőli részén akkor sincs olaj, ha minden nap jár a motor.

Ráadásul a gyújtógyertyák szempontjából sem természetes dolog, az olaj jelenléte.

(feltételezve hogy nem kétüteműről van szó)

2022. jún. 20. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:

"a hengerfalon az égéstér felőli részén akkor sincs olaj, ha minden nap jár a motor"

De, van, erre találták fel a hónolást, még bőven a gőzgépek korában. A kompressziógyűrű a fentmaradó olajfilm nélkül működésképtelen lenne. Keress egy gyűrűkről, kenésről szóló magyarázó videót vagy animációt!

2022. jún. 20. 13:00
 3/19 anonim ***** válasza:
80%
Zseniális ötlet.
2022. jún. 20. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 veterán vas ***** válasza:
100%

Jó tudni!

Bár akkor azt is megkérdezném, hogy akkor mi a rendeltetése a kompressziógyűrűk alatt elhelyezkedő olajlehúzó gyűrűnek?

Azért ez az elnevezés csak elárul valamit........ ;)

2022. jún. 20. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
59%
Adj neki egy fél decit és akkor meglesz a kenése.
2022. jún. 20. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

4-es. tessék.

2:52 környékén mutatja pont amiről beszéltem. Nagyon leegyszerűsíti, de a lényeg látható. Még az olajfilm vastagságának a beállítása is egy külön téma gyűrűtervezésnél (tdk ez egy különleges alakú rugó). De nem akarok mindent megkeresni, google nálad is van, meg könyvek is a könytárban.


Nem is ez volt a kérdés lényege.


A gyertyánál tényleg okozhat gondot, sajnos az olaj rendkívül jó szigetelő. Jó lenne valaki, aki csinált már ilyet, vagy próbálta. Mondjuk egy hengerfejes autónál tud-e lenni égés, ha a gyertya már úszik az olajban. Vagy ki kellene próbálni, próbaképp jól beolajozni egy gyertyát.

2022. jún. 20. 13:27
 7/19 A kérdező kommentje:
5-ös. Csináld meg te magad amit javasolsz!
2022. jún. 20. 13:43
 8/19 anonim ***** válasza:

Vedd ki a gyertyákat. Egy kimosott ablaktisztítós spricnivel porlassz be egy pöffenetet. Önindítóval forgasd át picit, és ismételd meg.

Utána gyertya vissza és mehet az indítás élesben.

Picit fújj csak be, nem kell csucsogni.

2022. jún. 20. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
Régi dolog ez, csinálták anno.. gyertya helyén kis olaj be.. gyertyák nélkül önindítóval átforgat hogy felépüljön némileg az olajnyomás.. gyertya vissza, start.
2022. jún. 20. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat mindenkinek! (A féldecis poént vettem, de mivel olyan is olvassa aki esetleg nem, emiatt kénytelen voltam negatívot nyomni.)

Akkor egy pici olajtól nem parázok, főleg ha ez régen bevett gyakorlat volt.

2022. jún. 20. 14:43
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!