Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen változtatások és...

Kezdővagyok kérdése:

Milyen változtatások és alkatrészek szükségesek, ha egy KR51/1 tipusú simson schwalbe-t 70ccm-re szeretnék átalakítani?

Figyelt kérdés
Van egy meglévő 70ccm-es hengerszettem turbós schwalbe-hoz, de nem vagyok tapasztalt ilyen "tuning" téren, ezért nem tudom, hogy a blokk hengerhez igazításán kívűl milyen változtatások szükségesek. Kell-e erősebb hajtókar, nagyobb karburátor stb., és ha igen akkor milyen típusú?

2022. jún. 26. 18:04
 1/3 anonim ***** válasza:

Hagyd a fenéba azt a kókányolást.

A Simson úgy ér valamit eredetiben és nem is fog jobban menni , mert nem értesz hozzá.

2022. jún. 26. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Elsőre ne nagyon hallgass, az eredeti simson nem sokat megy már el... dísznek jó esetleg vagy restaurálva enyhe motorozgatásokra, 40-el való krúzolásra jó. Tudon mert volt nekem is eredeti a sajátom és hagy ne soroljam mennyi baj volt vele...


Az az igazság, hogy én csak 63 köbcentis hengert láttam az M53-as blokkhoz eddig még, örülök hogy végre van hozzá nagyobb is.


A blokkot kell a hengerhez maratni, hogy beleférjen ez tiszta sor.


Én mindenképp ajánlanék egy komplett új csapágyszettet (nachi quest márka nekem bevált, hajtva van a motor és birja a gyűrődést ráadásul nem kerül többe 15 ezernél a felújítás így remélhetöleg, anno 11 volt)


Következő az S70 sport főtengely, FEZ márkás (sárga dobozos kurbelwelle feliratú) remélem lehet még ilyet kapni, 25-28 ezerért biztosan van már. Ezt is tapasztalatból ajánlom, nekem az S51 sport van a motorban, magas fordulatra kiváló választás.


Most itt lehet a kuplungról beszélni, de elvileg a gyári primer áttételnek birnia kell a 70-est, szükségszerűen cserélheted a szettet, ha van kereted rá meg esetleg egy kicsit nagyobb végsebességet akarsz. A tuning primer hajtás 2.95 ös áttételt eredményez ami nem tudom, hogy mennyivel lesz jobb, de ezt rakták a gyári S70 hez is.


Váltó lehetne 4 sebességes de nem M54KF az alap blokk öntvényed, bár megfelelő a 3 is.


Saját velemény alapján nem ajánlanám a hengerhez adott dugattyút beszerelni, inkább vennék egy keystone-t ami hozzá van méretezve (elvileg 45.00) aztán ha szükséges, kicsit hozzáigazítani a dugattyúhoz a hengert egy fúrással. Nekem is keystone van benne, és kegyetlen jól teljesít, a krómgyűrűk ellenállása meg valami elképesztő magasságokba emelkedik, 8 ezres fordulaton sem volt vele gond, de ilyet raknak a 10-14 ezres tuning simsonokba is. (Nekem 41.00 van)


Gyertya az mindenképpen egy NGK B9HS legyen, a 8-as is megfelel ha nem hajtod, de menjünk biztosra, ismerősnek 9-es van a 70-esben, azt mondta mindenképp kell, mert a 8-as nem bírta neki.


Na a karburátor. Itt megosztódnak a nézetek, van aki ezt, van aki azt ajánlja. Nekem nincs tapasztalatom, de ha a henger szívócsonkja 19mm-es átmérőjű, akkor esetleg egy AMAL 19T illene hozzá a legjobban 80-as fúvókával. 21-es nem feltétlen szükséges, hacsak nem 10 ezer felett akarod üzemeltetni.


Gyújtása azz... érdekesebb.. a blokk kialakítása miatt, a tirisztoros nem megy fel rá, a gyárias megszakítós nem hiszem, hogy ekkora teljesítménnyel megbírkózna (nekem is "bicegve" megy az s51-en, nem birja a fordulatot nagyon, 1000km-enként kondi + megszakító csere) viszont M53 blokkhoz kapható VAPE gyújtás, mivel gondolom kell lámpa is index is ezért nem jó a sima tuning motorokra való MVT racing féle, meg lehet nem is megy fel rá.


Kipufogó: mindenképp egy terveztetett rezonátor, BM Exhaust vagy esetleg Szujó. Fordulatszám tartomány megadás a motor teljesítményének mérése alapján kellene hogy történjen, így tudnád kiaknázni, milyen magas fordulaton tudná a motor leadni a megfelelő teljesítkényt de mivel nincs megfelelő programod ezeket kiméregetni ezért én a 6500-7000 környékit javasolnám. Én 6500-asat terveztettem a sajátomra, igaz akkor még 50-es volt, aztán váltottam 60-as hengerre fúrással meg hasonlók de ez nem lényeges itt. Alul így kicsit használhatatlannak bizonyul, de 4-5 ezer után megindul. (Manapság kell is ez a sebesség útra) Kinézete meg a saját ízlésednek megfelelő legyen, vannak elég beteg kinézetűek (jó értelemben), elég drágán.


Gumi az legyen egy minőségi pár, tapadás fontos.


Lánc legyen szintén minőségi, lánckerék új, elöl hátul mert eltördeli a gyárit a teljesítmény elég hamar (nekem is forgott a hátsó lanckerék az öntvényben újat kellett vennem mert eltört) előre kelleni fog a 16-os vagy 17-es lánckerék.


Fékpofák mindenképp legyenek cserélve, filléres tétel és sok esetben életet tud menteni.


Nem tudom, hogy mindent leírtam-e ezek csak saját vélemények és tapasztalatok, nem kell mindent így követni, végülis a te motorod. Elnézést azoktól akik jobban tudják, ha valamit nem jól írtam. Sok sikert a megvalósításhoz!

2022. jún. 28. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Most néztem, nem valószínű, hogy lehet kapni FEZ főtengelyeket már, helyette ott az MZA S70. Ugyanúgy piros színű műanyaggal van kitöltve a lyuk és 23 ezerért láttam legolcsóbban.
2022. jún. 29. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!