Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg ennyibe kerülne ennek...

Tényleg ennyibe kerülne ennek a motornak a felújítása?

Figyelt kérdés

Adott egy BMW M50B20 egy vanosos motor, 3 hengerben sem volt meg a 10 bar kompresszió sem, ezért a szerelőm tanácsára hagytam hogy megbontsa a motort, még soha nem volt bontva előtte, gyári tömítései voltak egy ~30 éves motornak, érthető hogy elfáradt. Kiderült hogy a blokk maga szép állapotban van, a dugattyúgyűrűk szinte mind elkoptak, a csapágysor is szép állapotban volt, de ha már megvan bontva akkor érdemes cserélni az összeset, a vanos lánc csörgött, majd leszakadt a helyéről, így kellett egy vanos felújító készlet is (~50 ezer forintos tétel), a hengerfejben 10 kipufogószelep el volt ferdülve, akkor már mind a 12 kipufogószelep csere, így a gépműhelyben a 12 kipuf.szelep, szelepvezetők, hengerfej és blokk sík ~130 ezer lett. A vezérlésben nem volt indokolt, de a biztonság kedvéért egy hosszúláncot és feszítőt cseréltettem. Plusz ugye az egyéb apróságok, tömítések, stb.. Tehát így kb egy nullára szétszedett majd összelegózott motorról beszélhetünk. Kértem egy árajánlatot erre a műveletre miután megbontotta a szerelő a motort és kiderültek a hibái, itt anyaggal, munkadíjjal (6 ezer forintos óradíjjal számolt) 800 ezret számolt, majd hozzátette hogy ez még lehet esetleg olcsóbb is, ha nem egy helyről rendeli be az alkatrészeket, hanem össze vissza, mindent onnan ahol a legolcsóbb. Eltelt két hét, tegnap hívott hogy a finishben vagyunk, még a kiegyenlítőtartály elrepedt, azt megrendeli és kész, de már küldött videót is hogy már járt a motor. A végösszeg pedig 950 ezer forint lesz. Na most ez már alapból kérdőjeles számomra hogy hogy lett hirtelen közel +20%os árnövekedés egy közel milliós tételnél..

Ez a művelet, egy vidéki műhelyben, 6 ezres órabérrel számolva tényleg ennyi lenne, vagy engem csúnyán le akarnak rántani mint a sz.ros gatyát?



2022. júl. 23. 09:53
 1/8 anonim ***** válasza:

Reális. Nálunk egy 2.0 literes Passat motorfelújítás átlépte a milliót és nem, nem húztuk le. Drága mulatság beszerezni hozzá mindent és rengeteg idő, szóval millió körüli végösszeg abszolút reális.


Ilyenkor nem azt kell nézni, hogy "de drága". Van egy 30 éves BMW-d, amit meg akartál menteni, hát ez az ára, fizesd ki. DE! Utána lesz egy fullos blokkod, amire jó sokáig nem lesz problémád és hacsaknem lerohad körüle a kasztni, még újabb 30 év benne van. Így már rögtön nem olyan sok az az 1 millió szerintem... A mi Passatos ügyfelünk is pont emiatt jött be, hogy nem számít mibe kerül, csak legyen meg és igen, 1 millióval vékonyabb lett a pénztárcsa, mégis úgy örül neki, mint majom a farkának, mert tudja, hogy 1 millióért cserébe hibátlan autója van. Most őszintén, a hülyének is megéri, ha képes az ember felfogni, hogy ez egy hosszútávú befektetés, ami az évek alatt megtérül.

2022. júl. 23. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
0%

Szeretnél jól járni? Arra nem gondolsz, a szerelő nem arra várt, hogy neked szaros 6000.- óradíjért megjavítsa a bmw-motort? Azért mert vidéki a műhely, ott olcsójánosok vannak?


Miért nem vitted szervizbe? Mert meghallottad, mennyi a szerviz óradíja? Na, ott lerántanának, mint a szaros gatyát.


Kérj tőle számlát, munkalapot. Akkor jóval milla fölött leszel, amiből a 27% az államé.


Amúgy szégyelld magad, hogy itt panaszkodsz a szerelődre.

2022. júl. 23. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Sajnos ennyi az ára! Néz pár BMW-s szerelős videot a youtube-on, ott is mindig milla körüli számla lesz a végén mikor komplett motorfelújítást csinálnak.
2022. júl. 23. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

Szent szar.

Legközelebb csináld magad, én is ezt teszem.

Bár már egy ilyen felújított motort úgy csúcsra járatni, mint egy gyárit, nem szabad.

Én most egy 1.5dci-t újítottam fel, turbó, hengerfej, tömítések, még 100e se volt.

2022. júl. 23. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

#2

Szerintem nem panaszkodtam sem a szerelőre, sem a munkájára, pusztán nyitott szemmel járom a világot és tájékozódom több helyen is a dolgokról. Másrészt meg az ördög nem alszik. Ismeretlen ember akkor és ott ránt le ha nem figyelsz hogy csak na. A vidéki 6 ezres óradíjat meg azért írtam bele, hogy tudja mindenki mivel kell számolni.

2022. júl. 23. 11:46
 6/8 anonim ***** válasza:

#5#

Sok műhelyben szokás a régi alkatrészeket odaadni a kuncsaftnak, nyugodtan nézegesse, azok lettek kicserélve.

Az árak iszonyatosan mennek felfelé, egy ma kikalkulált költség 2-3 hét alatt sajnos 10-20 százalékot is ugorhat, és nem a munkadíj, hanem az alkatrészek miatt.

Abban is teljesen igaza van a szerelőnek ha már szétszedte a motort, cseréli a kopó alkatrészeket benne, úgy hosszú távon rendben lesz.

+30 éves autónál ez akkor kifizetődő igazán, ha OT-s

2022. júl. 23. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
sajnos ez ennyi. nagyon szaladnak az árak. van olyan hogy napi szinten más árakon vanbak ugyan azok az alkatrészek 🥺
2022. júl. 23. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Jól teszed, hogy nyitott szemmel jársz. Rengeteg tróger ember van.

Az összeg reális. 2-3 havonta küldünk gépműhelybe motorblokkokat. A sok köcölle dobja meg az árat. Kérj árajánlatot márkaszervízben, ahol az átlag óradíj megüti a húsz ezer forintot.

2022. júl. 24. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!