Quadra milyen jogosítvány kell?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
AM (50 cm3-ig/6 kW-ig, L6e kategória)
B1 (L7e kategória)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A jogosítvány csak az egyik része a közúton, közterületen quadozásnak.
A quad csak akkor vehet részt a közúti közlekedésben, ha a dokumentációja is engedélyezi, lényegében közúti közlekedésre gyártották, van differenciálműve, fel van szerelve az előírt kiegészítőkkel, erről megvannak a papírjai, L7-es műszaki vizsgával is rendelkezik.
Nem sok quadot lehet látni az utakon, pedig sok embernek lenne rá jogosítványa a B1 kategóriát is adják "ajándékba" az A, B kategóriához.
Csakhogy egy papírokkal is rendelkező, 'normálisabb' quad árából már autót lehet venni, és a választék is szűkös itthon.
A határban felbukkanó quadok többségét szabálytalanul használják, azokhoz nincs érvényes kategória, mert a quadnak nincs engedélye a közúti közlekedésre.
Vannak természetesen közúton közlekedő qoadok, azokon rendszám is van, a vezetőjén bukósisak.
Az 50 köbcenti alatti quadok elég komolytalanok lehetnek segédmotoros kerékpárként, a 300 watt alatti teljesítményű csak kerékpárnak minősül, olyat szoktam néha látni, de az méretben is gyerekeknek készült, és még egyszer sem láttam forgalomban, de olyat igen, hogy üres parkolóban, placcon q szülő felügyelete mellett a kis gyerek élvezte a vezetést.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#2: hülyeséget írnak. 4 kerekű smkp-nál 6 kW a határ (diesel vagy elektromos motor esetén). Benzinmotor esetén 50 cm3.
2.melléklet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3.-nál a pont.
Sajna idehaza kevés a papírozható modell, és rohadt drágák.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Terepen használnám de ki kell menne az aszfaltra.?"
A körforgalomtól elárt magánterület kivételével a "terep" is közterület, közút.
Erdőben, mezőn, szántóföldek melletti földúton, töltésen, (stb) közlekedéshez is ugyanazoknak a feltételeknek kell megfelelni, mint az aszfaltozott utakon.
Az, hogy milyen esélye van annak, hogy ott rendőrök jelenjenek meg, azon lehet elmélkedni, nyilván kiesebb, mint a forgalmasabb helyeken, de ettől nem a szabály más.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!