Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet ez?

Zoli0245 kérdése:

Mitől lehet ez?

Figyelt kérdés
Fiat 500 benzines napi első indításnál elsőre nem indult,másodjára viszont egyből.utána egész nap indul pöccre.Üzemanyag pumpa csere,jeladó cserék megvoltak,végül az akksi csere megoldotta ,4 hónapra.Most megint kezdi,viszont ha az akksit feltöltöm ,több mint egy hétig indul elsőre!Igaz,hogy városon belül használom,napi oda vissza 30km max,nem töltene vissza a generátor és fokozatosan lemerül? Mit tudok csinálni szerintetek?Köszönöm előre is.

2022. szept. 27. 20:37
 1/7 anonim ***** válasza:
Használod hosszabb távokon is, vagy töltögeted az akksit. Nincs más verzió.
2022. szept. 27. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
akkor ez normális? ne gondoljak más hibára?
2022. szept. 27. 20:54
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem kell más hibára gondolni. De télen, hidegben ez még rosszabb lesz.
2022. szept. 27. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ez nem normális, hibás a töltésed és/vagy valami folyamatosan szopja a villanyt. Napi 30 km bő nyállal töltve tudja tartani az akkut. Én napi kb. 10-et járok és nincs gond a töltöttséggel. Elsőre mérd meg multiméterrel az akkun a feszültséget álló motornál ki és bekapcsolt fényszórókka (üresen 12,5-12,8 táján kéne legyen, fényszórókkal néhány tizedet esik) Utána járó motorral, hogy mennyire emeli a töltés (ilyenkor 13,5-14 volt között kéne lennie) Ha ezekben jelentős eltérés van, akkor vissza az első mondathoz.
2022. szept. 27. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Vagy hibás a tötésed, vagy valami fogyasztó meríti, és egy beragadt relé is tudja ám meríteni szépen. Ha nem tudod kideríteni vidd el szervízbe és nézzék meg mi meríti ennyire, ha tényleg erről van szó. Ha keveset mészés sok fogyasztót üzemeltetsz rajta akkor persze hogy nem tud visszaötlteni normálisan, meg persze nem mindegy mekkora akku van benne, mert ha túl nagy a kelleténél lehet a generátor ha akarná sem bírná feltölteni telejsen mert nem arra van állítva, tervezve és akkor mehetsz egy indítással 1000 kmt is, akkor sem fogja. Ezekre is gondolni kell.


De én a helyedbe már nem tippelgetnék és költenék rá emiatt, hanem elvinném egy olyan szervízbe ahol foglalkoznak ilyennel és szépen derítsék ki mi a hiba oka, és ha megvan akkor el lehet dönteni mi legyen.

2022. szept. 28. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A töltésmérésbe beleszólnék, mert amit a négyes mondott az meglehetősen felületes és tévedést is tartalmaz. A 13.5V soha nem volt elfogadható, ha bárkinek annyit tölt a járműve akkor garantálom a lemerülést a felszereltségtől függően előbb vagy utóbb. 13.8V a minimum, nagyon régi vagy old timer modelleknél a 13.7V még elmegy. Gondolom itt a 2007 óta gyártott Fiat 500asról beszélünk, az már márkától függetlenül egy újnak nevezhető autó így attól látatlanban is egy 14Vos töltést vagy jobbat várnék, főleg egy városi kisautó esetében ahol a tervező joggal számíthat rövid távokra.


Ahogy nézem ezekből az 1400 köbcentis a legnagyobb amibe papíron egy 44Ah akkunak elégnek kell(ene) lennie, de a katalógus szerint felszereltségtől és évjárattól függően 55-60Ah-val is szerelik. Ez amúgy nem meglepő mert az extrák és a várható rövid távok miatt egyre több gyártó tesz már a legkisebb benzinesekbe is eggyel erősebb akkut. Tehát ha találomra került bele egy új akku, akkor esetleg kicsi lehet. Ez persze nem magyarázza az egy hetes lemerülést így mindenképpen villamos szerelőt vonnék be a dologba. Az akku is lehet gyári hibás így azt az akksis tudná megmondani.


Ha szeretnél otthon méricskélni akkor így mérd meg a generátort/akkut (ketten lenne az igazi, mert szöszölni kellene a kocsival és közben nézelődni a műszeren): köss rá egy multimétert (vagy jobbat) az akku két pólusára és nézd meg mit mutat az alábbi négy esetben:


- járó motor (alapjárat), fogyasztók kikapcsolva

- gáz adással (közepes fordulatszám elég), fogyasztók kikapcsolva

- járó motor (alapjárat), fogyasztók (világítás, fényszóró) BEkapcsolva

- gáz adással, fogyasztók BEkapcsolva


Normál esetben másodperceken belül be kell állnia a feszültségnek valahol 13.8V felett, de mint mondtam egy újabb vastól 14V felett várnék. Ha akármikor ez alatt van folyamatosan (esés előfordulhat fogyasztók kapcsolásakor egy pillanatra) akkor töltés probléma van. Személyes megjegyzésem, hogy mivel itt kis feszültségkülönbség is nagyon sok (13.5 már borzasztóan kevés, az alatt már akár napok vagy egy délután alatt le lehet meríteni egy akksit) ezért az ilyen áruházban kapható kínai cuccok (beleértve az occó multimétereket) nem túlságosan megbízhatóak kis töltéshibák kiszűrésére. Ezek az eszközök gyakran fél-egy voltos hibahatárokkal dolgoznak, de minimum tizedes hibákkal.


Ja és utolsó tippem, hogy a "feltöltöttem az akkut" körülbelül ezer féle dolgot jelenthet. Automatával csináltad? Akkor kicsi az esélye, hogy nem töltődött fel rendesen és elméletileg nem lehet olyan nagy akku a kocsiban, hogy túl kicsi legyen hozzá a töltőd, de azért mégis érdemes végiggondolni meddig tartott. Ha egy olyan akksi ami meg sem moccantja a kocsit túl gyorsan feltöltődik (1-2 óra) az mindig gyanús. Lehet nincs is lemerülve csak rossz. Ha hagyományos "buta"töltővel adtál neki ott meg azért teljesítménytől függően nagyon nem mindegy mennyit volt rajta.

2022. szept. 29. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#5 "nem mindegy mekkora akku van benne, mert ha túl nagy a kelleténél lehet a generátor ha akarná sem bírná feltölteni teljesen mert nem arra van állítva"


Ez csak egy általános válasz mert a hideg ráz ettől a városi legendától. Az autók generátorai nincsenek annyira kicentizve, hogy ne tudnának szinte akármekkora akkut megtölteni. Ezért lehet szinte az összes kocsiba minimum eggyel nagyobb akkut betenni mint amekkora benne volt eredetileg. Aláírom, ma már ez nem látszik annyira, mert úgy összezsúfolják a motorteret, de elég csak előhúzni egy régi 1400es Opelt amibe soha nem kellett 44Ahnál nagyobb akku és ott van neki a hely a 70Ahhoz is ami kétszer(!) nagyobb méret. Pedig a régi kocsikba max egy kis rádiót meg klímát tettek. Ami ráfér a tálcára az sohasem túl nagy és biztos lehetsz benne, hogy eggyel nagyobb is feltöltődne (max oldtimereknél nem)!

2022. szept. 29. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!